Win2k Server Problemen

Pagina: 1
Acties:

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb een paar vragen op het gebied van win2k server.

Zelf snap ik nog niet alles van het os, maar ben ook nog net geen noob.

Thuis heb ik een netwerk van 8 computers die aangesloten zitten met een 100mbit nic op een 24poort 10/100 3com switch met 2 gigabit uplink poorten die gigabits zijn weer aangesloten op een win2k server.
Ook hangt er een ADSL 1,5mbit lijn aan die server.

Hoe krijg ik win2k zo ver dat hij load balancing, dan wel redundantie uitvoert op die 2 gigabit lijnen? (moet ik dan denken in de richting van QoS)

En na al een week gezocht en gedaan te hebben, kom ik er niet achter hoe ik een groep policy actief krijg op iemand. Ik heb policy`s aangemaakt, maar als ik vervolgens inlog op het domein dan zie ik niets meer van die policy`s terug.
Bijvoorbeeld map redirection of configuratie scherm verbergen.

Can`t live without the mods

• IzoOoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 13:35
ik denk dat dit meer iets is voor NT

Verwijderd

Waarom wil je de 2 gigabit porten gebruiken :S

8 computers op 100 mbit, server op 1000 mbit...... de 8 computers trekken (theoretisch) nooit de 1000 mbit weg.. en als je alles op full duplex zet gaat ie snel zat

Policy's:
Maak een OU aan daar gooi je de alle users in.
Dan eigenschappen laatste tabblad is policy's.
Nieuwe aanmaken en dan aanpassen.
Zo werkt het wat zo pas ik het ook altijd toe.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 18:04 ]

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:49

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

siepeltjuh schreef op 25 april 2003 @ 17:49:
En na al een week gezocht en gedaan te hebben, kom ik er niet achter hoe ik een groep policy actief krijg op iemand. Ik heb policy`s aangemaakt, maar als ik vervolgens inlog op het domein dan zie ik niets meer van die policy`s terug.
Bijvoorbeeld map redirection of configuratie scherm verbergen.
de users zitten in een aparte OU (een "mapje" in de active directory) waar de GPO (group policy) op toegepast is?

of wil je een bepaalde groep rechten meegeven b.v. de ingebakken admin of dhcp beheer rechten? (dan in de AD (users en computers) even de eigenschappen van de gebruiker oproepen en aan de juiste groep toevoegen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Btw: kijk ook eens hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/21#21

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 17:59:
Waarom wil je de 2 gigabit porten gebruiken :S

8 computers op 100 mbit, server op 1000 mbit...... de 8 computers trekken (theoretisch) nooit de 1000 mbit weg.. en als je alles op full duplex zet gaat ie snel zat

.
one word : redundancy :)

wat voor netwerkkaarten zitten er in de server ? zie ook link van Pred.

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De netwerkkaarten zijn 2 gelijke 32/64bit 66/100mhz pci kaarten, Merk is geloof ik van 3com. En is inderdaad bedoelt voor redundancy.

8x 100mbit door een 1gb kaartje is genoeg, maar met enkel een 100mbit kaartje (wat ik eerst had) word het haast altijd ruzie met mn broertje. Aangezien de server een aantal grote SCSI schijven bevat met films mp3`s etc etc. Zodat we niet op alle computers dezelfde troep hebben staan, maar op 1 centraal punt.

Ik heb nu een OU aangemaakt met daarin alle gebruikers, property`s->group policy->new 1 ingesteld. En nog werkt het niet.

Aangezien ik veel met vrienden via VPN game heb ik ook een OU voor hun aangemaakt en op dezelfde manier, ook die blijkt neit te werken. Wat doe ik fout?

Laatste vraag is: Kan ik via QoS ook bandbreedte toe wijzen aan gebruikers? danwel dat mijn bro`s niet de upload volledig innemen?
Hun emule enzo heeft al een low id. (dankzij portmapping in routing and remote acces)

Can`t live without the mods

Pagina: 1