dSLR: Nikon D5300;
Je hangt die hardeschijven dus op een aparte udma 100/133 controller? Als je dat doet moet je apparte drivers laden bij de setup, door op F6 te drukken.
Verwijderd
Het probleem is het volgende:
Windows2000 wil graag een driver voor je UDMA controller. Als hij die niet heeft geeft hij de bovenstaande melding.
Als je de harddisks op de gewone poort zet doen ze het dus wel, omdat je daar GEEN driver voor nodig hebt.
Oplossing1:
Installeer win2k via opstart-cd en druk op F6 bij het opstarten. (Hiermee geef je aan dat je een UDMA controller hebt. Vervolgens vraagt win2k om de diskette met de drivers... stop die erin, verder installeren en klaar is kees...
Oplossing2:
Doe beide harddisks op de gewone IDE poort en installeer in windows de drivers voor je UDMA controller. STart opnieuw op en check of alles goed is geins. Doe daarna je hdd's op de UDMA poort.
Hoop dat dit werkt... Heb hetzelfde probleem gehad.
Windows2000 wil graag een driver voor je UDMA controller. Als hij die niet heeft geeft hij de bovenstaande melding.
Als je de harddisks op de gewone poort zet doen ze het dus wel, omdat je daar GEEN driver voor nodig hebt.
Oplossing1:
Installeer win2k via opstart-cd en druk op F6 bij het opstarten. (Hiermee geef je aan dat je een UDMA controller hebt. Vervolgens vraagt win2k om de diskette met de drivers... stop die erin, verder installeren en klaar is kees...
Oplossing2:
Doe beide harddisks op de gewone IDE poort en installeer in windows de drivers voor je UDMA controller. STart opnieuw op en check of alles goed is geins. Doe daarna je hdd's op de UDMA poort.
Hoop dat dit werkt... Heb hetzelfde probleem gehad.
ik dacht dat ik de drivers van HighPoint geinstalleerd had maar blijkbaar dus niet, ik heb de drivers geinstalleerd en nu werkt het wel.Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 17:53:
Oplossing2:
edit:
van mij mag er een slot op, het is opgelost
van mij mag er een slot op, het is opgelost
[ Voor 8% gewijzigd door p-de-geus op 27-04-2003 19:23 ]
dSLR: Nikon D5300;