Compaq 5471 wil niet aan na 24 uur

Pagina: 1
Acties:

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 12:24
Ik zit hier dus met een heel vaag probleem. Als ik deze pc (een compaq 5471) 24 uur van de stroom laat, dan wil hij niet meer aan. Er gaan dan helemaal geen lampjes branden ofzo. Als ik dan vervolgens de voeding los haal en wat zit te rommelen in de pc, dan gaat hij in 1 keer wel aan en dan is opstarten geen enkel probleem meer(ook 6 uur later probleemloos).

Ik dacht eerst dat het bios batterijtje op zou zijn, maar de tijd heeft ie wel gewoon goed. Hij schakelt gewoon niet aan. Andere voeding heeft ook al niet geholpen. Kent iemand dit probleem?

• Elephtera
  • Laatst online: 15-08 13:26
is het ALTIJD na 24 uur? of is het nu 1x voor gekomen? controleer ook even de aan/uit schakelaar

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Rendier2710
Het probleem is nu al 3 dagen achter elkaar voorgekomen. Ik heb de aan/uit schakelaar gecontroleerd en deze lijkt verder heel normaal. Als ie dan ook 1 keer werkt doet ie het ook 100 keer achter elkaar zonder maar 1 keer te haperen. Draadjes heen en weer buigen helpt ook niet.

• Elephtera
  • Laatst online: 15-08 13:26
voeding -> geen probleem
kabeltjes -> geen probleem
batterij -> goed?!
na 6 uur wel goed, dus niet kwestie van opwarmen.
3 dagen, dus dan kun j het 2 of 3x getest hebben?

sind wanneer is het? 3 dagen nu? iets veranderd 3 dagen gelede? OS? bios update? hardware?

“An elephant is a mouse with an operating system”

• Rendier2710
zonder batterij start de pc wel op. Dus daarmee neem ik eigenlijk aan dat het daar iet aan ligt. Qua hardware is er helemaal niet gewijzigd en geen BIOS update. En idd, ik heb het 3 keer kunnen testen en het was 3 keer het geval.

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Rendier2710 schreef op 25 april 2003 @ 17:44:
zonder batterij start de pc wel op. Dus daarmee neem ik eigenlijk aan dat het daar iet aan ligt. Qua hardware is er helemaal niet gewijzigd en geen BIOS update. En idd, ik heb het 3 keer kunnen testen en het was 3 keer het geval.
Probeer eens een nieuwe batterij, als hij er niet in zit, doet ie het goed, dus lijkt mij als ie er wel inzit en "leegloopt" na een tijdje, de batterij een soort sluiting maakt?
Pagina: 1