[CSS] Achtergrond in tabel.

Pagina: 1
Acties:

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 14:51

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Hoi,
Ik ben bezig met een website. En nu heb ik een achtergrond maar er moet nog wat als achtergrond komen. Dus eigenlijk 2 achtergronden. Dit kan ik wel in een tabel doen maar dan zal die gaan scrollen als de pagina te lang wordt.

Even het voorbeeld

Het gaat er dus om dat in het groote lege vlak linksonder het logo door gaat lopen zodat het 1 geheel lijkt.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
hier staat wel veel over achtergronden en dergelijke maar ik kan hier niet in vinden of je bijvoorbeeld 2 achtergronden kan hebben of dat je een tabel achter grond vast kan zetten. Lees ik er overheen of kan dit echt niet?

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

2 achtergronden is niet mogelijk.
Achtergrond vast zetten staat vast in die link;
code:
1
background-repeat: no-repeat;

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
ja oke maar ik heb dus 2 achtergronden en die zouden dus in die pagina moeten. en omdat niet gaat een tabel maar die kan je ook niet vast zetten.

en background-repeat: no-repeat; is niet voor het vsat zetten dat is background-attachment: fixed;

In iedergeval bedankt ik probeer het wel even anders op te lossen

• OkkE

OkkE

Euhmm, een DIV dan?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• TwoR

TwoR

Gekleurde stippen

Topicstarter
Ik heb het nu in een div:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
.achter
{
    background-image: 
    url("./images/background_bottom.gif");
    background-repeat: 
    repeat;
    background-position: 
    left bottom;
    background-attachment: 
    fixed;
}

<div class="achter">

</div>

Alleen hoe krijg ik deze div dan ALTIJD fixed onder op de pagina ??

• OkkE

OkkE

code:
1
2
position: absolute;
bottom: 0px;

Verwijderd

Je zou met CSS een achtergrond in kunnen stellen voor je pagina, en een absoluut gepositioneerde layer toevoegen en die een z-index meegeven om hem achter de rest te plaatsen.

Maar samen met frames en tables... ehm, nee :|
Pagina: 1