Geluidskaart installeert niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
Ok, mijn broertje moest een geluidskaart hebben. Ik een Phillips rythmic edge 703 besteld. Dacht dat dat wel goed was voor een goed prijsje. Binnen 3 dagen thuis. Ik wil hem in de computer duwen.

MSI mobo met i845 chipset
OS windows XP.

Verder zijn alle pci sloten leeg, ik heb het in 2 geprobeerd.

Het probleem. Het installeren. Windows xp start op en herkent hem. Zelf instaleren doet ie niet. Ik pak mijn CD. autorun laat 3 leuke programma's zien en installatie demo's die het niet doen omdat mijn computer geen geluid ondersteunt. Gek he als dat bij een geluidskaart zit ...

Geen setup.exe als driver te vinden ofzo. Vanalles verspreid in 7 talen. Volgens het boekje instaleer je door als windows wil instaleren de CD aan te wijzen. Dan stopt ie ermee en zegt dat ie niet kan instaleren. Installatie afgebroken en mislukt.

Ik nieuwe drivers geinstalleerd. 7.75 MB. Oude zooi eraf. die erop. Ok, er staat een map met wat in. (na installatie). Maar die map staat er gewoon. Ik denken dan wijs ik die map maar aan als installatie. Hij installeerd wat, maar na lijkt of klaar te zijn zelfde verhaal. Niet goed geinstalleerd en de hardware kan niet gebruikt worden.

Ik doe iets fout ofzo, het lukt me gewoon niet. Ligt het aan mij?. Is de kaart kapot?. Verder durf ik te zeggen dat ik verstand heb van hardware. Maar het kreng wil gewoon niet. Word wel gedetecteerd. maar drivers???. Zal wel een of andere domme fout zijn. Of zou de kaart stuk zijn. Iemand die ideeen heeft?

(ik heb hem nog in mijn eigen bak geprobeerd, precies hetzelfde resultaat...)

[ Voor 4% gewijzigd door roedie op 25-04-2003 16:41 . Reden: nog wat toevoegen. ]

Verwijderd

Misschien helpt het als je in je bios "onboard sound" disabled.

• roedie
Heb ik al gedaan. evengoed bedankt.

[ Voor 35% gewijzigd door roedie op 25-04-2003 16:48 . Reden: bedanken ]

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:30
Kun je niet handmatig selecteren welke driver precies geïnstalleerd moet worden? Win2K gaat dat zonder problemen, maar ik weet niet hoe "fool-proof" XP gemaakt is...

• roedie
ESteg schreef op 25 April 2003 @ 16:54:
Kun je niet handmatig selecteren welke driver precies geïnstalleerd moet worden? Win2K gaat dat zonder problemen, maar ik weet niet hoe "fool-proof" XP gemaakt is...
Je kan vanalles selecteren. al dan niet van de CD of van de update driver die ik op de harde schijf heb gezet, maar geen van alle geprobeerde dingen haalt ie het einde. Hij stopt meteen. Of vraagt 10x om een file en na alles "aangewezen" te hebben zegt ie nog dat het niet gelukt is...

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

En als je via apparaatbeheer de drivers gaat installeren?
Staat er niet ergens een geel vraagtekentje in apparaatbeheer?

• roedie
MisterDon schreef op 25 april 2003 @ 21:38:
En als je via apparaatbeheer de drivers gaat installeren?
Staat er niet ergens een geel vraagtekentje in apparaatbeheer?
Jaja, dat staat er, ik zei dat ie hem gedetecteerd had, en niet geinstalleerd. Dan krijg je dat gele vraagtekentje dus...

Zijn er hier geen eigenaars van dit kaartje die hem wel zo installeerde, dan kunnen die wel vertellen of het aan mij ligt of niet...

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn

Powered by Jomanda

Eigenschappen van het gele vraagtekentje en dan 'Update driver' klikken, en dan naar de lokatie van de nieuwe drivers browsen.... helpt dat ook niet :?

There are 10 kinds of people: Those who understand binary and those who don't.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Spawn schreef op 26 april 2003 @ 23:48:
Eigenschappen van het gele vraagtekentje en dan 'Update driver' klikken, en dan naar de lokatie van de nieuwe drivers browsen.... helpt dat ook niet :?
Volgens mij heeft ie dat allemaal al gedaan.

Als ik het goed begrijp heb je al een heleboel drivers geprobeerd, maar hij breekt ze af tijdens het installen oid, of hij rommelt even en dan gebeurt er niks?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Tja... Mooi waardeloos is dat dan.

Dus even voor mij om zeker te weten:
1) Je stopt de kaart in je PC en windhoos herkent iets.
2) XP oid installeert niks automatisch.
3) Via de CD of config is de boel niet handmatig in te stellen.
4) In een ander systeem doet ie het ook niet (goed).
5) In een ander PCI slot doet ie het ook niet (goed)
6) Met de nieuwste (Beta?) drivers doet ie het ook niet?
7) Na een nieuwe installatie werkt het ook niet?
8 ) Met een ander (dualboot?) OS werkt de kaart ook niet?

Dan zou ik misschien denken aan een kaart die terug moet naar de winkel...

Moeilijk probleem man. Én irritant!
Succes ermee. En laat (als je eruit bent) weten wat het was!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 14:18

lordsnow

I know nothing

Via aparaatbeheer instaleren (stuurprogramma bijwerken, dus).

In de wizard, optie 2 (geavanceerd) zelf een lokatie kiezen. Volgende.

daarna zelf een stuurprograma kiezen. Volgende.

Als er niks staat in de lijst, dan bladeren en CD-ROM selecteren (of een map met Win XP drivers op de CD-ROM, dan op OK). Juiste driver (WinXP) selecteren. Volgende.

Als het goed is kopieert 'ie nu allerlei bestanden. Kan zijn dat je een foutmelding krijgt (Windows Logo-test blah blah, of niet digitaal ondertekent blah blah), toch doorgaan.

Als je nu nog steeds een foutmelding krijgt, welke is dat dan?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

In je bios al een IRQ aangewezen aan een "legacy" device?

Dat wil nl. ook nog wel eens helpen...

We have just one world, but we live in different ones...

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:58
Ik heb hetzelfde geluidskaartje, en de installatie liep bij mij vlekkeloos (onder win 2000 sp3). Wat ik hier mee wil zeggen is dat jouw kaartje waarschijnlijk kaduuk is. Terugsturen dus. btw, iemand een idee hoe ik de sp/dif uitgang van het kaartje in ac3 mode dwing?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:22

Flexx

This side up

Staan er geen *.ini files op die cd ?
Dat zijn vaak de install files voor de drivers.

Gewoon ff zelf en driver zoeken en dan de ini file van de cd selecteren (niet de autorun.ini natuurlijk). Heb je meerdere ini fils gewoon net zo lang doorgaan totdat je hem hebt.

• roedie
MisterDon schreef op 27 april 2003 @ 04:40:
Tja... Mooi waardeloos is dat dan.

Dus even voor mij om zeker te weten:
1) Je stopt de kaart in je PC en windhoos herkent iets.
2) XP oid installeert niks automatisch.
Neej, hij begint wel maar maakt nix af en als ik hem help door files aan te wijzen kapt ie er ook mee naar iets verder te zijn gekomen
3) Via de CD of config is de boel niet handmatig in te stellen.
op de CD autorun wil ie 3 programma's instaleren maar staat geen auto wizzard voor drivers
4) In een ander systeem doet ie het ook niet (goed).
in mijn eigen bak met ander mobo doet ie het ook niet, precies zelfde probleem
5) In een ander PCI slot doet ie het ook niet (goed)
6) Met de nieuwste (Beta?) drivers doet ie het ook niet?
ik heb 2 drivers, of setje files, geprobeerd. de nieuwste die in de meuktrekker te vinden zijn en wat er op de CD staat
7) Na een nieuwe installatie werkt het ook niet?
omdat ik al andere bak heb geprobeert denk ik niet dat dat helpt. En ik heb eigenlijk geen zin om te formateren want ik denk dat het niet veel zal helpen
8 ) Met een ander (dualboot?) OS werkt de kaart ook niet?
wel heeft die bak en mijn bak allebei XP prof. Misschien dat ie dat niet zo leuk vind. Maar ik heb de WDM gepakt die 98/2000/XP moeten zijn. ook die nieuwste heb ik de XP drivers gepakt natuurlijk.

Dan zou ik misschien denken aan een kaart die terug moet naar de winkel...

Moeilijk probleem man. Én irritant!
Succes ermee. En laat (als je eruit bent) weten wat het was!
Ja, zwaar irritant. Als ie kapot is vind ik het zo gek dat windows hem wel herkent...
Verder snap ik niet dat die drivers zo moeilijk en ongebruikers vriendelijk moeten zijn. Je moet in windows als ie nieuwe hardware detecteerd de CD aan wijzen. Dan zou ie het gewoon moeten doen. Niet dus.

in italics heb ik antwoord gegeven.
lordsnow schreef op 27 april 2003 @ 05:50:
Via aparaatbeheer instaleren (stuurprogramma bijwerken, dus).

In de wizard, optie 2 (geavanceerd) zelf een lokatie kiezen. Volgende.

daarna zelf een stuurprograma kiezen. Volgende.

Als er niks staat in de lijst, dan bladeren en CD-ROM selecteren (of een map met Win XP drivers op de CD-ROM, dan op OK). Juiste driver (WinXP) selecteren. Volgende.

Als het goed is kopieert 'ie nu allerlei bestanden. Kan zijn dat je een foutmelding krijgt (Windows Logo-test blah blah, of niet digitaal ondertekent blah blah), toch doorgaan.

Als je nu nog steeds een foutmelding krijgt, welke is dat dan?
jah, zijn niet digitaal ondertekend bla bla bla. Hij gaat gewoon niet fatsoenlijk verder met instaleren. En halverwege zegt die dat ie de drivers niet heeft kunnen instaleren en dat de geluidskaart zo niet gaat werken... bla bla bla. Hij wijgert gewoon vatsoenlijk die drivers te instaleren.
Nulnulnix schreef op 27 april 2003 @ 06:57:
In je bios al een IRQ aangewezen aan een "legacy" device?

Dat wil nl. ook nog wel eens helpen...
In het bios staat alles op auto. dus ik kan wel wat toe gaan wijzen maar ik heb dit eigenlijk zelf nog nooit handmatig gedaan. En de kans is neem ik aan dat ik dan weer conflicten met andere dingen ga krijgen. Maar windows beheert dit toch allemaal zelf als het goed is...
Prince_of_Darkness schreef op 27 april 2003 @ 09:14:
Ik heb hetzelfde geluidskaartje, en de installatie liep bij mij vlekkeloos (onder win 2000 sp3). Wat ik hier mee wil zeggen is dat jouw kaartje waarschijnlijk kaduuk is. Terugsturen dus. btw, iemand een idee hoe ik de sp/dif uitgang van het kaartje in ac3 mode dwing?
Dan zal het wel aan het OS gaan liggen denk ik. niemand met dit kaartje en XP?. Ik snap er echt nix van. Ik ben op de philips site waar de drivers te vinden zijn voor de hele serie een patch tegen gekomen voor jouw probleem volgensmij. kijk eens.
Flexx schreef op 27 april 2003 @ 09:25:

Gewoon ff zelf en driver zoeken en dan de ini file van de cd selecteren (niet de autorun.ini natuurlijk). Heb je meerdere ini fils gewoon net zo lang doorgaan totdat je hem hebt.
Ik heb vol goede hoop hem .inf aangewezen. wat ook wel redelijk werkte. Ie wouw daarna vanalles hebben wat ik allemaal aan moest gaan wijzen. Toen ie beina klaar was zelfde verhaaltje.

Ik weet dus gewoon niet of het aan het OS ligt. Maar dat lijkt me gaar want er zijn toch wel meer XP users. Kaartje word wel gedetecteerd enzo, ook nog goed.
En als ik een nieuwe toegestuurd zou krijgen ben ik bang dat ie precies hetzelfde fout doet...

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Flexx schreef op 27 April 2003 @ 09:25:

je bedoelt .inf :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:58
roedie schreef op 27 April 2003 @ 14:14:
Dan zal het wel aan het OS gaan liggen denk ik. niemand met dit kaartje en XP?. Ik snap er echt nix van. Ik ben op de philips site waar de drivers te vinden zijn voor de hele serie een patch tegen gekomen voor jouw probleem volgensmij. kijk eens.
Wat betreft de patch op de site, die is voor win98se, helaas. Ik zal morgen eens de support afdeling mailen. Hoewel de kaart gedetecteerd word is dat geen garantie dat hij dan ook daadwerklijk doet. Zover ik weet wordt er alleen gecontroleerd of de communicatie over pci klopt bij hardwaredetectie (rom van de kaart uitlezen). Het aanspreken van de hardware gebruikt met de driver. Mijn vermoeden blijft dat het kaartje kapot is. win2000 of xp zal in dit geval niet zoveel uitmaken.
Pagina: 1