Toon posts:

Piepjes bij verschillende kasten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het klinkt misschien een beetje raar, maar ik heb problemen bij het gebruik van 2 verschillende kasten, maar die kasten hebben dezelfde inhoudt.

Het probleem is als volgt.
Als ik mijn pc inhoudt in kast A bouw, flipt m'n mobo nog wel eens bij het opstarten, krijg ik piepjes dat de videokaart er niet is en gaat m'n beeldscherm dus niet aan. Dit is alleen als m'n pc een tijdje heeft uitgestaan.
Ook maakt het koelertje op m'n videokaart een hels kabaal bij het opstarten.

Bouw ik alles over in kast B, dan heb ik dit probleem niet? geen piepjes of whatever...
het enige verschil is dat er een ander speakertje inzit.. maar dat moet lijkt me toch niet zo'n probleem veroorzaken of ben ik nou gek?

System specs:
Abit K7A-Raid
AMD TB 1133
Asus v7700 GF2-GTS

weet iemand hoe dit kan en hoe het verholpen kan worden?
zou het aan het speakertje liggen en moet ik die omwisselen :?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk eerder dat je mobo contact maakt met een stukkie ijzer in kast A, ik kan me iig niet voorstellen dat het aan de pc speaker ligt

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij is het probleem dat het mobo op de een of andere manier toch contact maakt met de onderplaat bij kast A, en dat het daardoor gaat flippen. (de boel kan ook doorbranden in zo'n geval) Ik zou dat dus nog even nachecken.

En over dat speakertje: Aan het speakertje zal het wel niet liggen, denk ik. Anders kan je gewoon proberen te booten in kast A zonder speaker aangesloten.

Verwijderd

Of een voeding heeft die niet helemaal pluis is :)

Verwijderd

Topicstarter
de voeding verplaats ik ook mee....

ik zal wel ff kijken hoe het zit met die onderplaat.... maar hij staat al redelijk lang zow.. heb niet het idee dat hij doorbrand ofzo

Verwijderd

- Afstandbussen hoogte verschil, waardoor de AGP/PCI kaarten er scheef/onvolledig in komen?
- Mobo Grondplaat verbogen?
- Voeding?

Verwijderd

Topicstarter
ik bedenk me net, dat die andere kast van me een aantal plasticjes heeft ipv schroefjes op bepaalde plaatsen, misschien moet ik die plaatsen maar eens vervangen door die plasticjes.
Pagina: 1