[IIS] Verschil tussen IIS 4 en IIS 5

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:56
Hallo, wij hebben een nieuwe server gekocht en daar op hebben we Windows2000 Server gezet, en dus ook automatisch IIS 5 gekregen. Op deze server moet ons intranet komen te draaien wat nu nog op een NT4 machine met IIS4 draait, dit intranet is beveiligd en die beveilidging geeft problemen op IIS5!

Degene die dit intranet ontwikkeld heeft heeft een asp-pagina in elkaar geflanst waarmee je de server variabeles op vraagt en die tevens laat zien als welke user je bent ingelogd.
Onder IIS4 laat die pagina het volgende zien:

code:
1
2
3
4
5
Lijst met Server variabelen

Logon_user = DIALOC\Peter

ALL_HTTP HTTP_ACCEPT:image

en dan nog veel meer. Maar IIS5 laat het volgende zien:

code:
1
2
3
4
5
Lijst met Server variabelen

Logon_user = 

ALL_HTTP HTTP_ACCEPT:image

Hij kan dus niet de ingelogde user zien! De server is aangemeld in het domein en draait verder goed! Weet iemand hoe dit kan?

Hail to the king baby!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Check de authentication settings voor de site en check de variabele auth_user..

Download my music on SoundCloud

• urk_forever
Ik heb nu anonymous access uitgezet en als ik dan die pagina opvraag moet ik eerst mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoeren en dan laat ie het wel goed zien! Kan ik dat inloggen ook uitzetten?

Hail to the king baby!

• urk_forever
Weet niemand hier een antwoord op?

Hail to the king baby!

• urk_forever
Ik heb het al opgelost. Het probleem is dat als Internet Explorer een adres met daarin een punt ingevoerd krijgt hij denkt dat het een internet adres is en dan gaat hij niet automatisch aanmelden!
Oplossing hiervoor is bij de Beiveiligings opties in Internet Explorer bij Lokaal Intranet het ip-adres van de intranet server opgeven of in het hosts bestand een naam op geven zonder punt erin! Dan werkt alles wel goed

Hail to the king baby!