Toon posts:

21" dood, opzoek naar beste oplossing...

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, mijn 21" monitortje is overleden....
tochja, ik heb erg breedbeeld formaat (mijn scherm is gecentreerd in het midden 2cm hoog, en 45cm breed....)

nu ben ik dus opzoek naar een oplossing....
aangezien ik niet TE veel geld wil gaan uitgeven (wil laptop kopen als 2de pc) dus zal het niet weer een 21" worden :'( (ik vond het zo zalig om er films op te bezien...)
maar nu zal het dus een 19" worden. (met 3 jaar onsite garantie)
ben ik enkel aan het twijfelen tussen dewelke.

Lite on C1996NST/LTN 179 €
IiYama LS902UT 0.26 Vision Master 1451 207 €
LG 900B Studioworks 245 €
LG E900B Flatron 297 €

heeft iemand van jullie ervaringen met die goedkope van lite-on? of anders die van IIyama?
please help me out....

voor de modjes: ja ik heb gezocht op internet, maar op deze pc werkt dat internet langs geen kanten eigenlijk, en kan dus bijna niet google'n en reviews bezien...

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

DIe lite on is niet zo mooi... die moet je laten vervallen :)

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Topicstarter
Tutti-frutti schreef op 25 april 2003 @ 16:18:
DIe lite on is niet zo mooi... die moet je laten vervallen :)
niet zo mooi...
wat bedoel je exact?

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
die lite-on is vast eentje met een bolle beeldbuis. Op monitor-gebied is lite-on sowieso volgens mij een beetje een budgetmerk..
Heb je btw. ook gekeken naar Philips monitoren.. die zijn ook wel goed (ook op gebied van garantie)

[ Voor 5% gewijzigd door Palomar op 25-04-2003 16:24 ]

Verwijderd

Ik heb die liteon hier in de winkel staan en de beeld kwallie is zuig... niet doen dus. (Is alleen een test monitor bij ons)

[edit]
Disclamer: Mijn eigen mening dus.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op 25 April 2003 @ 16:23:
die lite-on is vast eentje met een bolle beeldbuis. Op monitor-gebied is lite-on sowieso volgens mij een beetje een budgetmerk..
Heb je btw. ook gekeken naar Philips monitoren.. die zijn ook wel goed (ook op gebied van garantie)
nee, mn vorige was een philips, not anymore nu :(

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-08 11:41

ZiegoM

Yammie R1

Ik heb de IIyama ls902ut VisionMaster 1451

Heeft een bolle buis en een niet fantastische scherpte maar verder is ie wel ok.
Ik heb hem voor gekocht omdat ik hem voor 180 euro kon kopen en iig geen 17 inch meer wilde.
Owjah niet te hoge resoluties verwachten (1600x1200 @ 60hz is niet te doen); ik draai hem zelf op 1152x864 @ 100 Hz omdat ik 1280x960 @ 85 Hz te onscherp vond..

\_Specs_/

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 16:37:
[...]

nee, mn vorige was een philips, not anymore nu :(
tja, kan natuurlijk bij elk merk gebeuren dat een monitor kapot gaat. Maar ik neem aan dat ie al ouder dan 3 jaar was? Anders krijg je gewoon een nieuwe.. En aangzeien ie nog wel beeld geeft kan het de moeite waard zijn om hem even bij een electronicazaak langs te brengen. Misschien is het wel heel goedkoop te repareren.

Verwijderd

Nou, je moet gewoon eens kijken naar de specs van elk van de schermen. Eens je weet op welke resolutie je liefst wil werken kijk dan eens wat de refresh rate is aan deze resolutie.
Ik werk op een 19" scherm aan een resolutie van 1280-1024. Voor mij persoonlijk is een refreshrate van 85Hz het echte minimum, dat ook wel omdat ik ettelijke uren van mijn dag achter dat scherm spendeer. Liefst werk ik aan 100Hz, dan krijg ik geen vervelende nevenwerkingen meer zoals barstende op het einde van de dag.
Verder werk ik liefst met een platte beeldbuis, maar dat is gewoon questie van hoeveel je wil spenderen en hoeveel belang je hieraan hecht.
Dan heb je ook nog de dpi van je scherm. Zorg best dat dit maximum 0,25 à 0,26 is. 0,20 is perfect maar dat is niet zo belangrijk als de refreshrate voor de gewone gebruiker.
Let er dan eventueel nog op dat het scherm aan de TCO99 norm voldoet.
Dan is het daarna nog gewoon prijs en uiterlijk van het scherm bekijken, garantievoorwaarden (de meeste zijn tegenwoordig 3jaar on site), etc. en kiezen!

Succes ermee nog.

Verwijderd

heb hier een 19"LG flatron 915ft+ die is echt super dacht dat de 900ft de opvolger was

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 17:11 ]

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Heb zelf een Ilyama VMP 19", vindt dat echt een zalige monitor. Kost even iets boven de 300,- maar dan heb je wel een vlakke trinitron beeldbuis. Zeker met een BNC kabel kan deze zeer hoge refreshrates aan. Heb echter toch een 21" CTX bij Digiworld gekocht. Maar kan je daar nog niks over vertellen aangezien ik hem nog steeds niet heb :( Helaas zit er op de CTX maar een jaar garantie terwijl Ilyama 3 jaar geeft.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

tochja, ik heb erg breedbeeld formaat (mijn scherm is gecentreerd in het midden 2cm hoog, en 45cm breed....)
Klinkt erg bekend, indien je iemand kent die voor je kan sleutelen is hij goedkoop te repareren - arbeidloon is altijd duur...
Dan heb je ook nog de dpi van je scherm. Zorg best dat dit maximum 0,25 à 0,26 is. 0,20 is perfect maar dat is niet zo belangrijk als de refreshrate voor de gewone gebruiker.
Je bedoelt DotPitch (de minimale grootte van een pixel). Niet echt veelzeggende spec trouwens als je de rest niet erbij pakt: bandbreedte/refreshrate - resolutie en maskersoort.

Wat betreft refreshrate: nooit een stap terug doen.
Als je met je huidige/overleden scherm meestal 100Hz deed, moet je niet terugstappen - eerder een monitor zoeken met dezelfde refreshrate op 1 resolutie-"tandje" hoger (en als dat inhoudt dat je een maandje verder moet sparen: beter 1 maand hoofdpijn/weinig computeren dan 5 jaar ellende met een verkeerde aankoop).

Mijn voorkeur in volgorde zou zijn:
- LG E900B Flatron
- IiYama LS902UT 0.26 Vision Master 1451
- Lite on C1996NST/LTN

Misschien in overweging nemen:
- Philips 109B20 19" € 190,-
- NEC MultiSync V921, 19" € 238,-

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 17:44 ]

Verwijderd

Ik heb hier zo`n goedkopie Proview van de Lidl die tijdje geleden een Flat CRT had staan.
Die was 300 euro en 0.25 Dot Pitch draait momenteel 1280x1024 op 85 Hertz superscherp!, als videokaart heb ik een MSI Gf4 ti 4400 (ook wel belangrijk om te vermelden).
Ik raad em zeker aan maar kweet niet offie nog te krijgen is, zit iig 4 jaar on-site garantie op.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah, omdat jij geen goed internet hebt moeten wij het maar voor je gaan uitzoeken?

En een monitor is vooral ook persoonlijke voorkeur, dus probeer de monitoren die je op het oog hebt eerst irl te bekijken.

[google=LS902UT + review]
[google=900B + review]
[google=F900B + review]

Alleen van die LiteOn kan ik zo 123 geen review vinden, dus daarvoor zal je echt zelf even moeten zoeken :)

[ Voor 20% gewijzigd door Pollewob op 25-04-2003 18:50 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.