Toon posts:

Winroute problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn server die ik gisteren gekregen heb. De situatie is al volgende:
Ik heb een wireless netwerk, waarop een aantal computers en een adsl modem op aangesloten staan. De server staat ook op dit netwerk via een wireless netwerkkaart.
Ook zit in de server een netwerkkaart die cross-wired is verbonden met een andere pc. Dus in feite zijn er twee netwerken met de server er tussen in.
Op deze server heb ik winroute gezet, maar ik kom er dus helemaal niet uit. Het lukt mij niet om die netwerken samen te voegen. Dus kan iemand mij helpen.

Overige informatie:
Server:
wireless netwerkkaart: ip = 10.0.0.156
gewone netwerkkaart: ip = 10.0.0.155
Computer:
gewone netwerkkaart: ip = 10.0.0.157

De ip range klopt met de rest van het thuisnetwerk, en de subnetmask ook: 255.255.255.0.
Alleen de computer aan de ene kant van de server maakt geen verbinding met de computers aan de andere kant.

Verwijderd

Zit op de server je ADSL? zeker de gewone netwerkkaart?
Laat hem dan automatisch zijn ip krijgen.

Maar leg nou eens duiderlijk uit wat je wil want snap het maar half.
Voor goeie Winroute TUT -> http://www.resettim.nl daar staat ergens een goeie(nederlandstalig)

Verwijderd

Topicstarter
idd, het staat een beetje vaag, ik wil dus het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://dion.web1000.com/netwerk.bmp
Het zijn dus twee netwerken met een server ertussen. En het probleem is dat ik mijn pc niet kan verbinden met pc 2, 3, 4 etc.

edit: de server moet dus eigenlijk als een soort van switch dienen.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 17:07 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan heb je verkeerd ip adressen ........ kijk hier eens naar
winroute network sharing

let op dat hier 2 aparte subnets worden gebruikt
jij gebruikt hetzelfde subnet op beide (locale) netwerkkaarten .. dat gaat nie goe.

edit: of je moet xp hebben dan moet je beide adaptortjes"bridgen"

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 25-04-2003 21:24 ]

Iperf