Netwerk actief =>> 60 a 80% Cpu load!

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik zit al een tijdje met het problmeen van vastlopers. Helemaal zeker weet ik nog niet, ik wacht momenteel nog af of het de videokaart kan zijn, die heb ik momenteel vervangen en sindsdien nog geen problemen gehad, voor verdere details zie hier: Spontane vastlopers

Wat is het probleem nu?

Wel, met het netwerkkaartje erin - en het belangerijkste met de netwerkverbinding actief - loopt m'n CPU load omhoog naar de 60 a 80%. Gezien alle Realtek kaartjes dit euvel hier hebben, heb ik maar "effe" een 3Com gekocht. Maar wat blijkt. NU weer loopt de CPU load op! Kijkende naar het aantal verzonden pakketjes wordt er zowat niks verzonden.

Maar het vreemde is dat er in Taskmanager niks vreemds te zien is.
"Niet actief Systeem", het idle proces dus, neem zo'n 99 procent in beslag, terwijl er onder toch wel degelijk staat "CPU Gebruik: 78%"

Ik snap er niks van!

Netwerk actief: (verkleind, klik voor grote versie)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/scrynshot1.jpg

Netwerk hier uitgeschakeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/scrynshot2.jpg
Op het punt dat de load zakt (rode cirkel) is de verbinding uitgeschakeld :/

Edit: Ik weet inmiddels waar de load vandaag komt. Als mijn PC in het netwerk hangt gaat ie als een _GEK_ rondzenden. Waar kan dat vandaan komen :?

[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 25-04-2003 20:56 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

Je bent nu tegenstrijdig, in je eerdere post vermeld je dat er vrijwel geen dataverkeer is.

Verder denk ik aan een IRQ conflict, of aan een virus.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
inderdaad, in Windows zie ik ook amper iets, maar aan m'n Switch en aan het lampje ACT te zien gaat ie tekeer als een beest!

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 13:30

WiD

Dat klinkt idd als een virus.

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Vreemd genoeg krijgt m'n virus scanner een time out als ie wilt updaten :+

Een online scan vindt iig niks. Virus lijkt me ook sterk hoor, net nieuwe HDD erin :/

[ Voor 41% gewijzigd door Glashelder op 25-04-2003 21:43 ]

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
effe een dubbelpost, namelijk ter afsluiting van dit topic

Ik heb voor de grap is m'n bedrading bekeken. Er liggen tig van UTP kabels in die kast, en wat bleek nou? Ik had van 1 UTP kabel beide uiteinde in de switch gestopt; na een paar seconden - dus zodra het 1ste pakketje door 1 van de netwerkkaarten werd verzonden - bleek dit door die 1e UTP kabel heen te stormen (was toch een naam voor :? )

Maar bij deze mijn excuses voor dit topic..

Staat dit in de FAQ? Misschien handig om er anders aan toe te voegen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Glashelder op 25-04-2003 21:52 ]

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
(UDP?) Broadcast Storm..
Je switch heeft STP nodig om dat te stoppen, en je zou het meestal nog aan moeten zetten ook.
Pagina: 1