Ik zit al een tijdje met het problmeen van vastlopers. Helemaal zeker weet ik nog niet, ik wacht momenteel nog af of het de videokaart kan zijn, die heb ik momenteel vervangen en sindsdien nog geen problemen gehad, voor verdere details zie hier: Spontane vastlopers
Wat is het probleem nu?
Wel, met het netwerkkaartje erin - en het belangerijkste met de netwerkverbinding actief - loopt m'n CPU load omhoog naar de 60 a 80%. Gezien alle Realtek kaartjes dit euvel hier hebben, heb ik maar "effe" een 3Com gekocht. Maar wat blijkt. NU weer loopt de CPU load op! Kijkende naar het aantal verzonden pakketjes wordt er zowat niks verzonden.
Maar het vreemde is dat er in Taskmanager niks vreemds te zien is.
"Niet actief Systeem", het idle proces dus, neem zo'n 99 procent in beslag, terwijl er onder toch wel degelijk staat "CPU Gebruik: 78%"
Ik snap er niks van!
Netwerk actief: (verkleind, klik voor grote versie)

Netwerk hier uitgeschakeld:

Op het punt dat de load zakt (rode cirkel) is de verbinding uitgeschakeld
Edit: Ik weet inmiddels waar de load vandaag komt. Als mijn PC in het netwerk hangt gaat ie als een _GEK_ rondzenden. Waar kan dat vandaan komen
Wat is het probleem nu?
Wel, met het netwerkkaartje erin - en het belangerijkste met de netwerkverbinding actief - loopt m'n CPU load omhoog naar de 60 a 80%. Gezien alle Realtek kaartjes dit euvel hier hebben, heb ik maar "effe" een 3Com gekocht. Maar wat blijkt. NU weer loopt de CPU load op! Kijkende naar het aantal verzonden pakketjes wordt er zowat niks verzonden.
Maar het vreemde is dat er in Taskmanager niks vreemds te zien is.
"Niet actief Systeem", het idle proces dus, neem zo'n 99 procent in beslag, terwijl er onder toch wel degelijk staat "CPU Gebruik: 78%"
Ik snap er niks van!
Netwerk actief: (verkleind, klik voor grote versie)

Netwerk hier uitgeschakeld:

Op het punt dat de load zakt (rode cirkel) is de verbinding uitgeschakeld
Edit: Ik weet inmiddels waar de load vandaag komt. Als mijn PC in het netwerk hangt gaat ie als een _GEK_ rondzenden. Waar kan dat vandaan komen
[ Voor 29% gewijzigd door Glashelder op 25-04-2003 20:56 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc