Albatron Mobo probleem (denk ik)

Pagina: 1
Acties:

• flix1
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01 18:23
Heren en dames Tweakers,

Ik heb 2 van de voglende machines:
- Albatron PX845GEVPro mobo
- Intel P4 2 GHz
- 1Gb RAM
- 2x 80 Gb HDD (Western Digital WD800BB)
- Toshiba DVD ROM SD-M1712
- Onboard 3Com 3C910
- Onboard VGA Intel 82845G/GL

De volgende problemen doen zich voor bij beide machines:
- De Lan verbinding valt weg. In windows zie ik de melding: "network cable unplugged". In andere machines doet dezelfde netwerkkabel et prima.
- Windows geeft een blue screen en start opnieuw op. Echter blijft ie hangen bij het detecteren van de IDE drives. Reset knop helpt niet, alleen na het uit en aan zetten van de machine start ie verder op.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Eerst checken of de kabels er goed inzitten (ook van utp kabel). Anders drivers installeren van je mobo (dus van chipset, lan enz.). Kan ook zijn dat je geheugen brak ik (door die BSOD's), dan moet je ff met andere repen checken, of proberen op te starten met 1 reepje.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Verwijderd

Check of de kabels er goed inzitten. Zet je geheugen in een andere systeem en kijk of hij het daar goed trekt. Lees: Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen en voor Blue screens @ search :)

• flix1
De drivers zijn bij mijn weten up to date (van de site van Albatron gehaalt). En wat betreft de andere zaken: ik zou het heel toevallig vinden als bij beide het geheugen is gebroken, of kabels er niet goed inzitten... alle externe kabels zijn iig goed, die hebben we goed gechecked.

• AxzZzeL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:15

AxzZzeL

maakt oogsnoep

Misschien virus op je netwerk die beide pc's zijn binnengekomen en daar zo'n beetje lukraak wat bestanden hebben weggegooid, zodat je niet meer kan opstarten.

Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

• flix1
Maar ik kan wel opstarten... alleen dan door hem uit en aan te zetten nadat ie een blue screen heeft gehad... en de virusscanners hebben niets opgepakt.
Trouwens.. dit speelt al sinds het eerste moment dat we ze aangesloten hebben.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

Lijkt op 2 brakke/zwakke voedingen. Wat zijn je voltages eigenlijk :?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• flix1
Ik heb net het proggie Motherboard monitor geinstalleerd en laat e.e.a. loggen. Misschien kom ik er zo achter wat er gebeurd op het moment van de crash.

Wat me opvalt is dat er 3 temperatuur sensoren opzitten waarvan er 2 rond de 30-35 graden aangeven, en de laatste geeft 69graden aan. Ik ben nog aan het uitzoeken waar de sensoren precies zitten, maar is dat een normale temperatuur? En is Motherboard Monitor een goed proggie om dit soort dingen mee te controleren, of geeft ie vaak foute meldingen.

De voltages lijken me in orde te zijn:
core0: 1.47
core1: 1.50
+3.30: 3.38
+5.00: 4.97
+12.00: 11.67
-12.00: -12.19
-5.00: -5.39
maar misschien dat er op het moment van de crash wel hele andere waardes gegeven worden.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-08 16:03

Mentalist

[avdD]

flix1 schreef op 01 May 2003 @ 12:24:
Wat me opvalt is dat er 3 temperatuur sensoren opzitten waarvan er 2 rond de 30-35 graden aangeven, en de laatste geeft 69graden aan. Ik ben nog aan het uitzoeken waar de sensoren precies zitten, maar is dat een normale temperatuur? En is Motherboard Monitor een goed proggie om dit soort dingen mee te controleren, of geeft ie vaak foute meldingen.
MBM heeft ook wel eens last van een "blaat" temp die nergens vandaan komt. Leg je hand op de voeding, is die fokking heet? Dan was dat de 69 graden. Is voeding niet gloeiend heet? Maak je dan maar geen zorgen, alle andere onderdelen van je pc (ook de cpu) moeten nog prima kunnen opereren op 69 graden.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1