[gentoo]scsi-raid system boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hallo,

ik heb hier een poweredge 2300 van Dell waar een megaraid PERC 2\SC raidcontroller in zit. Nu wil het installeren van Gentoo op dat ding goed lukken, zelfs het installen van Grub gaat goed, na gereboot te hebben met een boot disk. Alleen nu komt het, als ik het systeem opnieuw opstart zonder diskette dan blijft die hangen nadat de SCSI controller (Adaptec AIC 7860) de cd-rom en de tapestreamer herkend heeft.

Oftewel, het lijkt erop alsof grub niet in het mbr is geladen.
Daar ik niet zo heel snel opgeef heb ik grub ook maar ff in de / zelf gezet (setup (hd1,1) maar zelfs dat hielp niet.

Hier op GoT kwam ik niet veel zinnigs tegen, eigenlijk alleen maar ide-raid problemen. Op de fora van gentoo kwam ik ook niks tegen. Heeft iemand van jullie enig idee wat er mis kan gaan? Even om de modjes op afstand te houden:

kernel 2.4.20
modules voor de scsi en megaraid geladen
werkt met bootdisk

offtopic:
zwerver gaat morgen op vakantie en hoeft deze server pas maandag over een week weer te zien, maar ik bookmark hem, zodat ik kan zien wat de opties zijn!

[ Voor 9% gewijzigd door Zwerver op 25-04-2003 15:50 . Reden: offtopicje erbij ]

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

zwerver schreef op 25 April 2003 @ 15:41:
Hallo,

ik heb hier een poweredge 2300 van Dell waar een megaraid PERC 2\SC raidcontroller in zit. Nu wil het installeren van Gentoo op dat ding goed lukken, zelfs het installen van Grub gaat goed, na gereboot te hebben met een boot disk. Alleen nu komt het, als ik het systeem opnieuw opstart zonder diskette dan blijft die hangen nadat de SCSI controller (Adaptec AIC 7860) de cd-rom en de tapestreamer herkend heeft.
Je hebt het dus over het bios lijkt me. De kernel kan dus nog niet geladen worden?
Oftewel, het lijkt erop alsof grub niet in het mbr is geladen.
Daar ik niet zo heel snel opgeef heb ik grub ook maar ff in de / zelf gezet (setup (hd1,1) maar zelfs dat hielp niet.
Ik heb geen flauw id wat grub allemaal wel en niet kan, ik gebruik lilo. Ik ben er iig in geslaagd om de installatie van Gentoo te verrichten op een raid array zonder het gebruik van een bootdisk (tegen de instructies van de handleiding in).

Voor het chrooten deed ik:
#mount -o bind /dev /mnt/gentoo/dev

Na het aanpassen van /etc/lilo.conf naar mijn smaak werkt lilo (zonder die extra stap natuurlijk niet) zoals je mag verwachten.

Tip: Denk hier eens over na. Ik neem aan dat je tijdens de installatie een module hebt geladen voor je scsi-controller (voor de chroot). Om goed gebruik te maken van de aangemaakte devices, deed ik de mount -o bind :)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]