Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zelf keyboard draadloos maken???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daarnet zat ik hier wat te lezen en kwam ik op het berichtje voor een infraroodontvanger te maken om je PC te besturen met een afstandbediening van TV of zo...

Nu vroeg ik me of of het zou mogelijk zijn om een keyboard met draad zelf om te bouwen naar een draadloos exemplaar... Iemand ervaring mee of ooit al van gehoord??? Laat maar iets weten...

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:04
Ik denk dat het wel te doen is...

Er zijn al aardig wat topic's over een infrarood ontvangers en zenders :)
En als je het echt zelf wilt maken dan zijn er geloof ik kitjes van velleman die Ir kunnen zenden en ontvangen.

Je moet dan ook zelf de drivers gaan maken, of drivers aanpassen.

Maar ik denk dat het goedkoper is om een draadloos toetsenbord tekopen dan het zelf temaken :)

[ Voor 50% gewijzigd door MaNDaRK op 25-04-2003 15:32 ]

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 08:14
Lijkt me niet, een draadloos toetsenbord zit heel anders inelkaar dan eentje met 'draad'. Een draadloze verzameld alle gegevens en stuurt ze dan naar een ontvanger die het signaal omzet naar de computer (hetzelfde dus wat er gebeurt met een gewoon toetsenbord).
Of wil jij het infrarood? Dus zonder tussenontvanger, maar direct naar de IR. Dan zal je daar al helemaal een speciaal toetsenbord voor moeten hebben, omdat ik zelf eigenlijk (shame on me :? ) nog nooit zo'n toetsenbord heb gezien.

[ Voor 4% gewijzigd door internetinfo op 25-04-2003 15:31 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:24
Wilde net zeggen bij mycom hebben ze uitverkoop. Een logitech draadloos systeem.
Maar als je een projectje wil hebben dan moet het wel te doen zijn. Probeer het anders eens op radiogolven. Net als bij de wavebird voor de Gamecube. Staat op internet. Staat hier op GoT ook een thread die door mij gemaakt is over een ander onderwerp, maar één van die links verteld wat over die wavebird module.
Gamecube controller naar nintendo 64 hoe te realiseren?/

Verwijderd

Waarschijnlijk kost dit zoveel werk en geld dat je er beter een draadloos toetsenbord van kunt kopen. De theorie erachter kan simpel zijn, het zelf even in elkaar zetten is iets anders.

Verwijderd

Volgens mij is het wel te doen, maar ik denk dat je beter een draadloze desktop kan kopen. Als je om een projectje verlegen zit is dit natuurlijk leuk!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
tb is maar 1 tx en 1 rx draadje, net als rs232 in zijn übersimpelste vorm. er zijn rs232 IR links die een ir-zend-led op tx hebben en een ontvangertje op de rx (met de electronische meuk ertussen twv mss €5 ofzo).. dat moet bij een tb toch ook te doen zijn??? en rx heb je voor je tb niet eens echt nodig

als je wat zoekt naar die zelfbouw IR-setjes voor op je rs232 poort moet je vast iets in elkaar kunnen knutselen voor je tb :)

verder weet ik het ook niet precies, ik heb geen schema's ofzo voor je.

met een hamer past alles

Verwijderd

En natuurlijk niet te vergeten de stroom die je tobo ook moet krijgen, dus je zult er ook iets van een batterijendingetje in moeten zien te knutselen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 19:11:
En natuurlijk niet te vergeten de stroom die je tobo ook moet krijgen, dus je zult er ook iets van een batterijendingetje in moeten zien te knutselen.
Dat moet sowieso, IR zenden gaat een beetje moeilijk zonder stroom

@punksmurf:

Vergeet niet dat een tobo ook nog een clock-lijntje nodig heeft wat waarschijnlijk op een andere frequentie 'draait' dan de COM-poort.
Maar het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat die IR-zender daar rekening mee houdt, dat weet ik niet.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 20:49 ]

Verwijderd

Om dit te realiseren moet je toch alleen maar een IR/RF zender en ontvangen hebben die signalen doorstuurt, dus zo moeilijk kan dat toch niet zijn.

Simpel gezegt, je vervangt een stukje draad door een RF zender en ontvanger ofzo ?

Ik zou er gewoon niet aan beginnen omdat je veel te veel zal moeten klooien om de batterijen mooi weg te krijgen ...
Pagina: 1