Laptop te heet door XP Pro?

Pagina: 1
Acties:
  • 301 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 16:55
Ik heb mijn laptop voor reparatie terug moeten sturen naar Medion. De koeling werkte niet meer goed, hij werd heet en is een paar keer uitgevallen terwijl de fan wel bleef draaien. Eerst werd er gezegd dat het door stof kwam dat in de laptop werd gezogen en dat het in ons huis dus té stoffig zou zijn. dat is absoluut niet waar, maar nu zeggen ze dat het komt omdat ik xp pro er op heb gezet terwijl er xp home op stond, kan dit en zo ja, is het realistisch?

Specs:
p4 2gig
radeon m6p
512 mb ddr

[ Voor 5% gewijzigd door Brammel op 25-04-2003 15:23 ]

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

stof in koeling kan problemen veroorzaken, welke versie van xp maakt natuurlijk geen drol uit.... waar proberen ze je dat wijs te maken ??

-Think Progressive-

Verwijderd

wat kan xp pro nou veranderen aan je hardware
je fan langzamer laten draaien ? :P

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat is werkelijk totale onzin.

Verwijderd

Das complete onzin natuurlijk. Maar van ut stof zou wel kunnen, maar als jij dat ontkend dan zal het wel niet zo zijn. Maar elk besturingssysteem zou gewoon goed moeten werken op die laptop. Dus "ze" = 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 15:28 ]

• Brammel
Ja, zoiets dacht ik dus ook, oke die stof kan ik nog wel begrijpen maar ik heb dat ding 1 jaar, en opeens werkt het niet fatsoenlijk meer, en het is hier echt niet stoffiger dan in een ander normaal huis hoor. En als er al te veel stof na 1 jaar in zit... dan wordt het nog lastig als over 1 jaar de garantie verloopt. Maar ze komen er wel achter, ze gaan er nu xp home op zetten, dan zullen ze zien dat het daar niet aan ligt.

[ Voor 15% gewijzigd door Brammel op 25-04-2003 15:44 ]

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:21
(ik heb zelf nooit een laptop gehad, maar...)
Heb je wel energie-beheer-programma's geïnstalleerd en aan staan?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Pogostokje

* twiet *

Pf.. de XP versie ... typisch een geval 'we snappen het ook niet maar het is gewoon niet onze schuld, goed begrepen stomme klant'. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-08 13:35
Zal wel een ontwerp-fout zijn, aangezien het hier om een Medion gaat. Producent wil fout niet toegeven en stuurt je met een kluitje in het riet...

Les: koop voortaan een beter merk laptop (Dell, Compraq, HP etc etc)

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-08 11:32
Lijkt mij een beetje stug dat het door XP komt...kzou eerder denken door win95 :D

• Brammel
Ja, ik weet het, is idd de laatste keer dat ik iets van medion koop, nu is de vraag, wat doe je er aan, waarschijnlijk niet zo veel.

Verwijderd

alstie t een jaar lang goed heeft gedaan zal het niet direct aan het ontwerp van de laptop liggen lijkt mij.
Waar baseer je het op dat de koeling niet goed is?
Er kan echt megaveel de oorzaak zijn: je mobo is brak geworden, je geheugen, je proc. De oorzaak kan natuurlijk een slecht ontwerp waardoor slechte koeling waardoor het sneller stuk gaat zijn maar is niet heel waarschijnlijk. Waarschijnlijker lijkt me dat er gewoon een stuk hardware brak is geworden, dat gebeurt vaker ook met computers van andre merken |:(.
Het lijkt me dus ook onzin om meteen te gaan roepn dat medion slecht is....

Wel een zwakke reparatieservice die zegt dat het te stoffig bij jou thuis is. Spuit dat apparaat dan schoon en test het. Als het dan goed is hebben ze gewoon een reparatie uitgevoerd en moeten ze niet zeggen dat jij een te stoffig huis hebt, daar hebben ze tog niks over te zeggen? Als je nou elke 2maanden terugkomt om em te laten uitmesten is het wat anders...
Uit het feit dat ze er nu een andere windows versie op gaan zetten mag je concluderen dat ze denken dat het een softwarematig probleem is en geen hardwarematig (lees: koeling) probleem is. Als ze het hiermee oplossen kan je waarschijnlijk een rekening tegemoet zien (dit valt niet onder garantie), mits je hier natuurlijk toestemming voor hebt gegeven.

Verwijderd

jaren lang goed heeft gedaan? volgens mij is een laptop 2 gig nog geen jaren uit.. buuuh
www.homiez.nl

• Brammel
Hij heeft het idd 1 jaar goed gedaan, maar dat die koeling niet goed is is wel duidelijk, als ie spontaan uit valt en de behuizing toch ook redelijk warm wordt lijkt het me toch dat er iets niet goed zit. En het kan toch zo zijn dat het ontwerp zo slecht is dat ie stof op eet? en ik kan me niet voorstellen dat dit een softwarematig probleem is. En die rekening, dat lijkt me sterk hoor, dat zet ik zelf xp home er wel weer op, maar ik heb ze toestemming gegeven om dat er op te laten zetten maar ze hebben het natuurlijk niet over geld gehad.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Het betreft nog een P4 ook dus die zal niet stuk gaan door slechte koeling ;)

Was het niet een bekende 'bug' die slechte koeling van Medion; daardoor zou ie iig slomer gaan draaien :(

[ Voor 42% gewijzigd door Glashelder op 25-04-2003 16:25 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Brammel
Ja, je merkte in ieder geval zeker wel dat ie slomer gaat draaien. Mijn laptop is trouwens nu al vanaf 2 april weg, en het moet echt niet langer duren of .......

Verwijderd

bram1234 schreef op 25 april 2003 @ 16:22:
Hij heeft het idd 1 jaar goed gedaan, maar dat die koeling niet goed is is wel duidelijk, als ie spontaan uit valt en de behuizing toch ook redelijk warm wordt lijkt het me toch dat er iets niet goed zit. En het kan toch zo zijn dat het ontwerp zo slecht is dat ie stof op eet? en ik kan me niet voorstellen dat dit een softwarematig probleem is. En die rekening, dat lijkt me sterk hoor, dat zet ik zelf xp home er wel weer op, maar ik heb ze toestemming gegeven om dat er op te laten zetten maar ze hebben het natuurlijk niet over geld gehad.
het is normaal dat een laptop behoorlijk heet wordt hoor dus koeling hoeft geen probleem te zijn (kan wel natuurlijk). Ik heb zelf een half jaar bij een TD gewerkt en daar moest de klant altijd eerst toestemming voor een reparatie tot een bepaald bedrag geven voordat er een reparatie buiten garantie gedaan werd (bijvoorbeeld een software reparatie). Dat heb je niet gedaan dus het lijkt mij dat ze niet ineens met een rekening mogen komen.

Er is iig duidelijk iets instabiel maar als tweaker grijp je vaak net iets te snel naar het argument koeling (ik zelf ook hoor) terwijl er ook andere opties zijn. Laat ze het maar lekker uitzoeken en ga er gewoon vanuit dat ze weten wat ze doen: reparateurs kunnen er meestal niet tegen als een klant vind dat ze het verkeerd doen en daar gaat je reparatie niet sneller van >:).

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:09
Tuurlijk die ene bit verschil tussen XP home en XP pro zorgt ervoor dat je laptop opeens te heet wordt. Wat voor verschrikkelijke randdebiel heb jij gesproken zeg

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Verwijderd

bram1234 schreef op 25 April 2003 @ 16:27:
Ja, je merkte in ieder geval zeker wel dat ie slomer gaat draaien. Mijn laptop is trouwens nu al vanaf 2 april weg, en het moet echt niet langer duren of .......
hmm dat klinkt slechter: als ze er al lang mee bezig zijn weten ze waarschijnlijk niet wat ze aan het doen zijn maar proberen ze gewoon alles uit. Je weet zeker niet wanneer ze met de reparatie begonnen zijn? Ze kunnen em ook gister pas uit de kast hebben getrokken om er iets mee te doen.

• Brammel
Jawel, ze hebben na een week al onderdelen besteld, vorige week was het de hoeveelheid stof hier in huis, en nu is het weer xp pro, ze weten idd niet wat ze aan het doen zijn

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Medion, maar nergens last van hoor. Nu heb ik hem nog wel niet zo onwijs lang maar toch werkt hij nu na 2 1/2 maand nog als een trein. Van echte hitteproblemen heb ik nog geen last gehad. De hete lucht die uit het apparaat geblazen wordt is van een aardige temparatuur dat wel maarre...."no sweat :)"

• Brammel
ja, die van mij werkte na 2 1/2 maand ook nog als een trein ja, maar nu, hij is gewoon zo traag als ie zo warm is

Verwijderd

Volgens mij is zo'n koeling in een laptopje nog altijd sensorgeregeld en niet afhankelijk van je besturingssysteem stelletje leipo's die dat gezegt hebben

• mlt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-11-2025

mlt

Ik moet zeggen dat mijn Dell Inspiron 4150 met een P4 M 1.8 Ghz ook wel erg heet wordt,
Ik zet m'n laptop standaard al op een verhoginkje zodat er ook lucht aan de onderkant geventileerd wordt. (Ik laat de achterkant van de laptop op een cd-doosje rusten). Ik weet wel dat dit niet nodig moet zijn, ik merk ook geen prestatieverschil als ik het niet doe, maar ik zeg maar zo: Voorkomen is beter als een nieuwe kopen"
Trouwens, Windows XP merkt toch vanzelf tijdens de installatie dat het om een laptop gaat ?
Ook naar mijn mening mag het geen ruk uitmaken of je nou Home of Pro installeerd.

Verwijderd

bram1234 schreef op 25 April 2003 @ 16:41:
ja, die van mij werkte na 2 1/2 maand ook nog als een trein ja, maar nu, hij is gewoon zo traag als ie zo warm is
Tja....je kan natuurlijk altijd nog in de vrieskist gaan gamen :)

• Brammel
In een vrieskist, hmm, is idd niet zo'n slecht idee nee, zou niet weten wat ik er anders mee moet, ik kan hem misschien als kookplaat gebruiken ;)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
mlt schreef op 25 April 2003 @ 16:50:
Ik moet zeggen dat mijn Dell Inspiron 4150 met een P4 M 1.8 Ghz ook wel erg heet wordt,
Ik zet m'n laptop standaard al op een verhoginkje zodat er ook lucht aan de onderkant geventileerd wordt. (Ik laat de achterkant van de laptop op een cd-doosje rusten). Ik weet wel dat dit niet nodig moet zijn, ik merk ook geen prestatieverschil als ik het niet doe, maar ik zeg maar zo: Voorkomen is beter als een nieuwe kopen"
Trouwens, Windows XP merkt toch vanzelf tijdens de installatie dat het om een laptop gaat ?
Ook naar mijn mening mag het geen ruk uitmaken of je nou Home of Pro installeerd.
Dat laatste maakte bij mij wel degelijk uit... En hoeveel, ruim 1 uur in accutijd! Ik deed met pro 1:25 met me accu en met home ruim 2,5 uur! Er lopen gewoon veel meer services die je niet nodig hebt op je laptop vind ik dan....

Verwijderd

Dat is dan ook vreemd. XP Home heeft er bij mij precies 1 bootje opgestaan om ff te koekeloeren, en daarna gelijk XP Pro (en later SP1) er op gezet. Hij loopt +/- 2 uur en een kwartier op de accu. Ook hier de Medion P4-2.0Ghz

Ik gebruik hem niet heel erg veel, dus een echte ervaringsdeskundige ben ik niet, maar ook na een paar uur gamen kapte hij er echt niet mee.

Het zal me trouwens niets verbazen als het volgende argument de extra 256mb is....

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 23:37 ]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

J0YR1D3R schreef op 25 april 2003 @ 21:49:
[...]

Dat laatste maakte bij mij wel degelijk uit... En hoeveel, ruim 1 uur in accutijd! Ik deed met pro 1:25 met me accu en met home ruim 2,5 uur! Er lopen gewoon veel meer services die je niet nodig hebt op je laptop vind ik dan....
"vindt ik dan"

denk je dan is het niet :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• Brammel
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 23:36:
Dat is dan ook vreemd. XP Home heeft er bij mij precies 1 bootje opgestaan om ff te koekeloeren, en daarna gelijk XP Pro (en later SP1) er op gezet. Hij loopt +/- 2 uur en een kwartier op de accu. Ook hier de Medion P4-2.0Ghz

Ik gebruik hem niet heel erg veel, dus een echte ervaringsdeskundige ben ik niet, maar ook na een paar uur gamen kapte hij er echt niet mee.

Het zal me trouwens niets verbazen als het volgende argument de extra 256mb is....
Ja, ik had er ook eerst xp home op staan maar aangezien ik mijn mappen met een wachtwoord wou beveiligen heb ik er pro op gezet. Ze zeiden bij medion trouwens ook nog dat die laptop niet geschikt was voor xp pro en dat je er ook niet op mocht gamen eigenlijk. Ten eerste heb ik dat nergens in de gebruiksaanwijzing gezien en bovendien, er stond toch Multimedia laptop of zo iets op de doos? De accu deed het trouwens bij mij onder xp pro ook nog gewoon 2 uur of langer. En over die extra 256 mb, ja ik verwacht idd eigenlijk maandag een telfoontje: "ja meneer het ligt stiekem toch niet aan xp home, het ligt aan die extra 256 mb die je er in hebt gezet :r

Dat zou dan al de vierde reden zijn:
Koeling kapot, nieuwe onderdelen
Stof
Xp pro
256 mb extra???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel minder irritant gemaakt :)

Verwijderd

bram1234 schreef op 26 April 2003 @ 11:21:
[...]

Ja, ik had er ook eerst xp home op staan maar aangezien ik mijn mappen met een wachtwoord wou beveiligen heb ik er pro op gezet. Ze zeiden bij medion trouwens ook nog dat die laptop niet geschikt was voor xp pro en dat je er ook niet op mocht gamen eigenlijk. Ten eerste heb ik dat nergens in de gebruiksaanwijzing gezien en bovendien, er stond toch Multimedia laptop of zo iets op de doos? De accu deed het trouwens bij mij onder xp pro ook nog gewoon 2 uur of langer. En over die extra 256 mb, ja ik verwacht idd eigenlijk maandag een telfoontje: "ja meneer het ligt stiekem toch niet aan xp home, het ligt aan die extra 256 mb die je er in hebt gezet :r

Dat zou dan al de vierde reden zijn:
Koeling kapot, nieuwe onderdelen
Stof
Xp pro
256 mb extra???
Hahaha niet op gamen....daar heb ik hem juist voor zodat ik niet de hele tijd met mijn systeem over straat hoef. Uiteraard wanneer we een 'heavy game' gaan spelen komt mijn gamesysteem wel tevoorschijn.

• Brammel
BalusC schreef op 26 april 2003 @ 11:23:
Titel minder irritant gemaakt :)
Had je daar nou echt zo'n last van :?

• Brammel
Nou, het is zo ver hoor, ik heb mijn laptop vandaag terug gekregen. En 3 keer raden, ze hebben dus alles weer in de oorspronkelijke staat terug gezet en hij wordt nog steeds warm. Toen ik mijn laptop net had, haalde ik 2200 3d marks met 3d mark 2001 se. Nu, en voordat hij voor reparatie naar medion ging, haal ik nog maar 1500. Dat vind ik nogal een verschil. Donderdag dus maar voor de zoveelste keer bellen naar medion. Hoe kan ik trouwens de processor doorvoersnelheid testen, want ze zeiden bij medion dat die laag was.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
Of heb je er een }:O op draaien.
En wat draai je onder tussen als ie uit valt.
Is het gewoon een internet explorer of ben je aan het gamen of dergelijke op de laptop.

• Brammel
Toen ie uitviel was ik idd aan het gamen, maar het probleem is. Als ik mijn laptop aan zet, een half uur wacht (en ondertussen helemaal nix doe), en dan 3d mark draai haal is dus nog maar 1500 wat eerst 2200 was. Bovendien blijft de fan de hele tijd op volle toeren draaien en dat was in het begin ook zeker niet zo, dan hoorde je hem gewoon de ene keer hard draaien en dan weer zachter en soms hoorde je hem zelfs niet. Ook werd de laptop toen niet heet. Ze zeiden bij medion trouwens ook nog dat je er eigenlijk geen spellen op mocht spelen maar dit staat op de doos:

Mobility Radeon M6-P Grafik Chip met 32 MB DDR Ram inc. TV Out
De buitengewone GRAFISCHE OPLOSSING
Ideaal voor grafische toepassingen en spelapplicaties

Beetje tegenstrijdig...

Verwijderd

os kan niet uitmaken...

misschien dat ze erover beginnen omdat het niet hun bijgeleverde OS is....

voordat je iets terugstuurt, gewoon standaard image eroverheen zetten... doe ik ook altijd :P (wel ff checken ofdat probleem dan nog steeds bestaat, anders ligt het dus aan je installatie)

• GambitRS
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ze kunnen het probleem dus niet vinden en hebben zoiets van "jammer voor je" in plaats van dat je een nieuwe krijgt en dat ze dat ding naar de onderzoekafdeling sturen. Leuke klantenservice. Zul je dalijk dus te horen krijgen "och, hij doet het toch?"

Misschien hebben ze er een nieuwe processor ingezet? Wel ff controleren natuurlijk, blijk je dalijk een slechtere processor gekregen te hebben omdat die minder warm wordt.

MechWarrior || Monsters Game

• Brammel
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 19:49:
os kan niet uitmaken...

misschien dat ze erover beginnen omdat het niet hun bijgeleverde OS is....

voordat je iets terugstuurt, gewoon standaard image eroverheen zetten... doe ik ook altijd :P (wel ff checken ofdat probleem dan nog steeds bestaat, anders ligt het dus aan je installatie)
Tuurlijk mag dat nix uitmaken, maar als zij dan zeggen dat het daar wel aan ligt, en ze gooien die image er overheen, oke, geen probleem mee, maar dan mogen ze hem meteen even testen, en niet terugsturen en dat ik er dan achter moet komen dat het nog steeds niet werkt. Echt, ik heb het helemaal gehad met medion, koop daar nooit meer iets van.

• Meneer aard
  • Laatst online: 20:36

Meneer aard

Porsche rulez!

de grote broer van medion, promedion kampt ook met dit probleem. Mijn tante heeft zo`n promedion en dat ding wordt ontzettend warm, met extra coolers en sow. Volgens promedion was hier niks aan te doen.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Brammel
Hier is het bewijs dat er echt iets mis is met mijn laptop
Eerst de test op mijn laptop:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Laptop%20Bram%20sisoft%20sandra%20test.jpg
Dan nu een test op een zelfde laptop die van mijn vader is:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Laptop%20hans%20sisoft%20sandra%20test.jpg

En dan nóg durven ze bij medion te roepen dat ie gerepareerd is :?

[ Voor 10% gewijzigd door Brammel op 29-04-2003 21:13 ]

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

bram1234 schreef op 29 April 2003 @ 21:12:
Hier is het bewijs dat er echt iets mis is met mijn laptop
Eerst de test op mijn laptop:
[afbeelding]
Dan nu een test op een zelfde laptop die van mijn vader is:
[afbeelding]

En dan nóg durven ze bij medion te roepen dat ie gerepareerd is :?
als een p4 te heet word gaat ie toch terug klokken :? volgens mij is het zwaar een warmte probleem.

Verwijderd

Brammel, ik zal het eens even uitleggen.

Je laptop werkt niet goed meer omdat tijdens het heen en weer slepen door de vertraagde NS-treinen je koelblok van de cpu een beetje los is geraakt.
De cpu wordt warmer, de sensor detecteert dit en laat de fan harder draaien. De temp. zakt echter niet door het koelblok dat geen goed contact maakt. Gevolg is dat de P4 terug gaat clocken, resulterend in lagere 3dmark. Blijf je doorgaan met gamen dan vindt de P4 het genoeg en zet hij zichzelf uit.

Het kan ook nog zo zijn dat je cpu slecht is, en de cpu zelf te warm wordt. Dan krijg je bovenstaand probleem ook.

Natuurlijk kunnen er nog oorzaken zijn, zoals XP PRO installeren en ONGEOORLOOFD GAMES draaien...... (Porno kijken schijnt ook niet te mogen op Medion laptops, wordt de cpu ook te heet van.) :D

Even serieus, gewoon terugsturen naar Medion, en je screenshots erbij doen. Help ze maar een beetje op weg daar want ze zijn blijkbaar niet al te snugger...

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 21:37:
Brammel, ik zal het eens even uitleggen.

Je laptop werkt niet goed meer omdat tijdens het heen en weer slepen door de vertraagde NS-treinen je koelblok van de cpu een beetje los is geraakt.
De cpu wordt warmer, de sensor detecteert dit en laat de fan harder draaien. De temp. zakt echter niet door het koelblok dat geen goed contact maakt. Gevolg is dat de P4 terug gaat clocken, resulterend in lagere 3dmark. Blijf je doorgaan met gamen dan vindt de P4 het genoeg en zet hij zichzelf uit.

Het kan ook nog zo zijn dat je cpu slecht is, en de cpu zelf te warm wordt. Dan krijg je bovenstaand probleem ook.

Natuurlijk kunnen er nog oorzaken zijn, zoals XP PRO installeren en ONGEOORLOOFD GAMES draaien...... (Porno kijken schijnt ook niet te mogen op Medion laptops, wordt de cpu ook te heet van.) :D

Even serieus, gewoon terugsturen naar Medion, en je screenshots erbij doen. Help ze maar een beetje op weg daar want ze zijn blijkbaar niet al te snugger...
Dus kortom Warmte probleem, heatsink erop douwe en gaan met die banaan.

• Brammel
Ja zou ik ook zeggen, maar als ze dat bij medion niet zelf kunnen bedenken heb ik zou mijn twijfels over de kwaliteit van de computer"experts" daar

Verwijderd

Lijkt mij idd een warmte probleem. Heb zelf die lap ook en hij word idd redelijk warm :)
Enigste waar je nog ff naar kan kijken is in je bios die power optie. Weet niet precies hoe die heet maar dan kan je je proc om een lager tempo laten draaien (net zoals die dat doet zonder de adaptor er aan) maar dacht dat die dan naar 700 mhz ging en daar zitten die scores van jou nog boven.

• T-Blizzard
  • Laatst online: 16:24
Meneer aard schreef op 29 April 2003 @ 21:27:
[...]

als een p4 te heet word gaat ie toch terug klokken :? volgens mij is het zwaar een warmte probleem.
Nou ik had mijn Jewel© saffier 2 GHz P4 2 dagen toen deze uitbrande ongeveer... Ik klap hem dicht ga ff eten kom terug en kon meteen met mijn fikken onder de kraan hele onderkant gesmoten.... en het alu plaatje boven koeling was dik over de 100 graden denk :(
Resultaat: mobo dood cpu dood behuizing verrot... en er 6 weken op moeten wachten.
Nu is mijn DVD/cdr weer dood weer dood wordt niet beantwoord op mailtjes
Jewel :r :r

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 16:57:
[...]

Tja....je kan natuurlijk altijd nog in de vrieskist gaan gamen :)
die vriezer is wel beters kan je ook lekker oc'enzonder probs. maar wel lekker slim om te zeggen dat het aan je windows versie ligt, als ze allemaal dit argument gaan gebruiken laten we dan fijn overstappen op linux ofzo >:)

• T-Blizzard
  • Laatst online: 16:24
whoeps...

[ Voor 98% gewijzigd door T-Blizzard op 29-04-2003 22:15 ]

• Brammel
Ik ben er achter gekomen dat mijn cpu al meteen het bovenstaande screenshot geeft. Dus als ik mijn laptop aan zet, en hij heeft een tijdje uit gestaan, dan is ie dus nog niet zo warm en ik start dan sisoft sandra dan krijg ik ook dat scherm. Dus hij loopt al langzaam voordat hij warm wordt, of wordt hij al meteen warm, meteen als windows is opgestart?

• Brammel
Ik kon in het bios kiezen bij CPU Power management mode tussen auto en smart throttle. Hij stond op smart throttle, en toen gaf hij het bovenstaande scherm, dus op halve snelheid. Nu heb ik hem op auto gezet en gaat hij wel op volle snelheid, hij wordt nu wel enorm warm en staat enorm te blazen. Dit klopt toch niet?

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

T-Blizzard schreef op 29 April 2003 @ 22:11:
[...]

Nou ik had mijn Jewel© saffier 2 GHz P4 2 dagen toen deze uitbrande ongeveer... Ik klap hem dicht ga ff eten kom terug en kon meteen met mijn fikken onder de kraan hele onderkant gesmoten.... en het alu plaatje boven koeling was dik over de 100 graden denk :(
Resultaat: mobo dood cpu dood behuizing verrot... en er 6 weken op moeten wachten.
Nu is mijn DVD/cdr weer dood weer dood wordt niet beantwoord op mailtjes
Jewel :r :r
wat een zut zeg, hopelijk gebeurd dit niet op de medion van topicstarter.

• Brammel
Meneer aard schreef op 30 April 2003 @ 08:34:
[...]

wat een zut zeg, hopelijk gebeurd dit niet op de medion van topicstarter.
Ach, ik sta nergens meer van te kijken...

Verwijderd

Ik heb die medion ook bijna een jaar en bij mij wordt ie nu ook ineens warmer dan voorheen tewijl de koeling blijft lopen. Is al 2x uitgevallen toen ik in bed lag te typen. Dat was eerder nooit een probleem. Maak me ook zorgen. De garantie loopt eind mei af. Het lijkt wel of ie aan de zijkant geen lucht meer uitblaast. Volgens mij deed ie dat vroeger wel. Aan de achterkant blaast ie nog steeds gewoon lucht uit. Ik gebruik deze laptop best intensief, staat zeker 4 a 5 uur per dag aan. Zou dat verhaal over die losse processor van fraggetje echt kloppen? Het klinkt logisch voor deze plotslinge verandering.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 15:16 ]

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het gaat niet om een losse CPU maar om een losse heatsink. Zoiets zou wel mogelijk kunnen zijn, maar meestal zitten die dingen wel vast.

josegreet: Het zou natuurlijk ook wel een kwestie van stof kunnen zijn, als je even rustig met een klein schroevendraaiertje de fan een beetje schoonmaakt (grote stukken stof d'r uit halen enzo, wel voorzichtig zodat je verder niks beschadigd) kan het nog wel eens uitmaken. Als je dan nog het probleem hebt zou ik toch wel gebruik maken van garantie hoor, vooral omdat het nu nog net kan. Anders zit je mooi met een brakke laptop over een maand.

• Brammel
Nou josegreet, ik heb dus precies hetzelfde als jij, het lijkt idd wel of hij niet meer lucht uit blaast aan de rechter kant. En als je hem op stuurt, dan zullen ze zeer waarschijnlijk zeggen dat het zo hoort, net als bij mij...

Verwijderd

Ik vind het heel raar. Zoveel kan er toch niet fout gaan met die cooler? Die draait of draait niet. Lijkt wel of z'n hoogste stand kapot is ofzo. Hij wordt af en toe zo warm dat je je vinger amper op de printerpoort kan houden.
Ik moet die helpdesk nog bellen want ik wilde eerst uitzoeken wat er aan de hand is en of ie echt stuk is. Na jou verhaal te hebben gelezen ga ik zeker bellen. Ik zal ze meteen zeggen dat ik niet met een kluitje in het riet gestuurd wil worden. Wat een onzin hebben ze jou proberen aan te praten zeg! Desnoods vervangen ze hem maar. Nou is het een hele lastige kwestie, ik had liever gehad dat ie helemaal dood was. Had je tenminste een poot om op te staan. De klacht is wel erg vaag zo. Wat ga jij nu verder doen bram? Laat je het hierbij zitten?
Sisoft Sandra benchmarks zijn bij mij: 2187 MIPS en 526/1221 MFLOPS. Ik heb er geen verstand van wat dit betekent voor een PIV 2Ghz cpu. Lijkt wel meer op brams laptop, dan op die van z'n pa. Heb er WINXP home net vers op geinstalleerd, maar dat helpt ook niet (was te verwachten).
Ik weet niet of je hem al hebt, maar mochten we hem ooit open moeten maken is hier een soort reparateurshandleiding ofzo van hetzelfde notebook met een andere kast: http://www.premiopc.com/m...pro_A1000_user_manual.pdf.

Verwijderd

Jaaaaaaaaajaaaaaaaaaaaa, ik heb een even in die koelroosters lopen blazen, doet ie het weer :?. Echt, geen gein. Er komt nu weer lucht uit rechts. Eerst achter geblazen (dan hoor je die fan ratelen, tegen z'n richting in) en toen rechts. Er kwam een wolkje stof uit van achteren. Zal eens een busje spuitlucht (of hoe dat heet) gaan halen, want er in blazen lijkt me ook niet echt bevordelijk :). Hem eens even lekker openmaken lijkt me ook niet zo'n goed idee, want dan moet je hem ECHT helemaal demonteren.
Ik heb hem net gebenchmarked met sisoft: 4125 MIPS en 1115/2621 MFLOPS. Lijkt er weer meer op. Vreemd dat het draaien van een koeler daar meteen invloed op heeft, ook net na opstarten, als ie nog niet warm is....
Dus Bram, ik weet niet of dit bij jou ook het probleem is, aangezien ze die van jou bij medion open hebben gemaakt? Is misschien toch je koeler vies of gaar......
Succes

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 06:41 ]

• Brammel
Geweldig, gewoon blazen? kan je ff iets duidelijker zijn hoe je dat hebt gedaan? want ik heb er ook al een paar keer in geblazen. Heb je aan de rechterkant of aan de achterkant zitten blazen?

Verwijderd

Nou ja, het zal niet zoveel uitmaken. Ik heb een keer af 5 per rooster eerst kort en krachtig en daarna wat langer geblazen toen ie uit stond. Eest achter en toen rechts. Toen heb ik hem aangezet en weer een keer of 5 achter en rechts geblazen. Ik denk dat jeachter tegen z'n draairichting in blaast en aan de zijkant er mee mee. De laatste twee blaasje rechts toen ie aanstond kwamen er twee wolkjes stof uit zetten aan de achterkant.
Ik heb het blazen met een kale xp home install gedaan en toen ie weer aan de zijkant warme lucht uitblies heb ik er die tools van intel die op die support cd staan (application accelerator en nog iets (2 mappen) opgezet. Toen ik hem daarna benchmarkte was ie nog steeds zo sloom. Ik heb toen het power management in de bios op [auto] gezet. Na 2x opnieuw opstarten leken de benchmarks weer op die lapdoos van je vader :).
Waarschijnlijk is het probleem bij jou hetzelfde, gezien de benchmarks. Maar of je het met blazen kan verhelpen moet nog blijken. Misschien zit het stof te vast of zit er haartjes tussen. Als het blazen niet helpt kun je hem het beste weer naar medion sturen denk ik met de mededeling dat de fan blokkeert. Kunnen zij hem openmaken en schoonmaken, want imet die handleiding lijkt het me nogal riskant. Hij moet helemaal uit elkaar om er bij te komen.
Ik ben echt blij dat het verholpen is bij me, maakt me al behoorlijk zorgen (dat het met de cpu te maken had ofzo). Nou ja, veel geluk....Ik blijf het topic volgen.

• Brammel
Misschien is het veiliger om zo'n ding te kopen dat er voor gemaakt is

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ik heb ook een medion laptop, die had ook een hitte probleem, ik had opgebeld, zeiden ze dat ik het toetsenbord er maar ff moest afhalen om te kijken of er geen stof in zat :? nouja, hij was toch al buiten de garantie. Ik heb iig de koeler van de proc. afgehaald, alle koelprut die er tussen zat er tussenuit gehaald en ff het tubetje artic silver dat ik nog had gebruikt. ik heb nu niks geen problemen meer :D.

mijn T.net systeemspecspagina

• Brammel
Toetsenbord er uit halen, hoe doe je dat?

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

bram1234 schreef op 17 May 2003 @ 00:08:
Toetsenbord er uit halen, hoe doe je dat?
staat dat niet in de handleiding? Want bij toshiba en Compaq stond het er namelijk in.

• Brammel
Nee staat er niet in

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Bij mij kon ik onder de bovenste toetsen (de F* toetsen) van die pinnetjes indrukken (gaat wel lastig) dan kun je hem er uit wippen. En dan zie je gewoon het koelblok, dat vast zit met schroefjes. Het toetsenbord zit in het midden vast met een breed plat stukje plastic, dat in een soort schuifje is gedrukt. Die kan er gewoon uit.

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Dat van die koeling klinkt misschien raar, maar ik had het met mijn acer, anders om
als ik er win 98 op zet en ik ga niks doen dan wordt hij aso heet echt TE heet en chrasht door de hitte.

als ik er XP pro op zet wordt hij bijna niet heet de fan gaat dan ook gewoon aan, en in win98se niet best wel vreemd. maar het is zo
zelfs met een dualboot kun je het verschil goed merken!
ik heb er nu linux/win98 op staan en hij wordt in win98 en linux allebij warm maar in xp niet :P

Verwijderd

Ik had ook met mijn Medion 9783 dat deze na 1 uur werken uitviel. Het toverwoord was dan ook schroevendraaier en perslucht.

Ik heb gewacht tot de laptop helemaal was afgekoeld, vervolgens alles wat ik los kon halen losgehaald (batterij, cd-speler, luikje bij geheugen). Vervolgens met perslucht en een kwastje al het stof verwijderd van deze onderdelen (en geloof me...dat was heel veel :) ). Daarna heb ik de spuitmond van de perslucht tegen de ventilatorroosters gedrukt en alles schoongeblazen.

En sindsdien werkt ie weer als een trein :D
Pagina: 1