Toon posts:

[Aldi PC P1800] Wie weet de originele IDE config nog?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi. Ik zit hier met de (Aldi) Medion PC van de vader van mijn vriendinnetje. Het apparaat is goed brak! Ik weet zo goed als zeker dat het moederbord gaar is, daarom ga ik de pc op laten halen door een monteur.

Ik heb uiteraard zelf getest en gedaan met het ding en ik ben (dom) vergeten te noteren hoe de originele config van de IDE apparaten was.
Er zitten in een

* Seagate 80 gig (master)
* Sony 16x/10x/40x cdrw
* DVD speler, merk onbekend

Het gaat om de Aldi pc van 1 1/2 jaar terug. Een Pentium 1800 met 256 Mb ram. Er zit verder een ingebouwde modem in en een GF3 Ti200.

Wie o wie kan mij vertellen hoe de IDE apparaten precies aangesloten zaten?
Volgens mij zat het zo:

IDE1 master: Seagate HD
IDE1 slave: DVD speler
IDE2 master: Sony cdrw

Ik wil dit graag zeker weten, omdat ik anders misschien gezeur krijg van Medion dat er met de pc gerotzooid is. Alvast bedankt.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
edit: wat hier stond was niet van toepassing

http://www.lifetec.nl/

Stuur ze ff een meeltje (aldi heeft 3 jaar garantie voor zover ik weet)

[ Voor 76% gewijzigd door jevn op 25-04-2003 15:05 . Reden: foutje ]

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 11:55
jevn schreef op 25 April 2003 @ 15:00:
edit: wat hier stond was niet van toepassing

http://www.lifetec.nl/

Stuur ze ff een meeltje (aldi heeft 3 jaar garantie voor zover ik weet)
8)7

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
Jep klopt, rijtje komt overeen met mijn eigen (medion) computer

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
;( ik weet het, heb niet goed gekeken maar jouw reactie xtra is geen haar beter

Verwijderd

Het maakt niet uit, ik had er een brander bij in gezet en die kon ik er gewoon in laten zitten.
Zelfs windows 2000 kon ik er op laten staan, en alles tond er nog net zo op toen ze er een ander mobo in hebbe gedouwd.

Ja het is dan ook al een een tijdje geleden, het was een pIII 667 met standaard win98

Verwijderd

Topicstarter
djexplo schreef op 25 April 2003 @ 15:05:
Jep klopt, rijtje komt overeen met mijn eigen (medion) computer
Ok. Dank je wel. Ik ga hem laten ophalen.

off topic: Overigens een ramp die Aldi pcs. Die cheap ass bordjes gaan zo snel stuk

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 15:18:
[...]

Ok. Dank je wel. Ik ga hem laten ophalen.

off topic: Overigens een ramp die Aldi pcs. Die cheap ass bordjes gaan zo snel stuk
Valt best mee- alleen de Aldi gevallen met Medion (=MSI) plankjes hebben zo'n hoge uitval, maar dat komt gewoon door de standaard MSI issues (condensatoren en FETs met meltdowns enzo). Ik heb nog nooit gehoord van een Aldi bak met Asus (hebben ze ook vaak) met moboproblemen. Kortom het is geen specifieke Aldi issue en geldt hetzelfde als voor ieder andere PC, of het nou merk, merkloos of zelfbouw is: identificeer de componenten en kies op basis daarvan :z

Oslik blyat! Oslik!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:41
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 14:56:
Ik wil dit graag zeker weten, omdat ik anders misschien gezeur krijg van Medion dat er met de pc gerotzooid is. Alvast bedankt.
Bij de nieuwste aldi pc heb ik zelf een NIC ingebouwd omdat de onboard bij ons niet werkt (kwaliteit van de kabel vermoed ik) maar de monteur die on-site is langs geweest heb ik daar nooit over gehoord.

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op 25 April 2003 @ 16:06:
[...]

Valt best mee- alleen de Aldi gevallen met Medion (=MSI) plankjes hebben zo'n hoge uitval, maar dat komt gewoon door de standaard MSI issues (condensatoren en FETs met meltdowns enzo). Ik heb nog nooit gehoord van een Aldi bak met Asus (hebben ze ook vaak) met moboproblemen. Kortom het is geen specifieke Aldi issue en geldt hetzelfde als voor ieder andere PC, of het nou merk, merkloos of zelfbouw is: identificeer de componenten en kies op basis daarvan :z
Ok, ik wil 'de Aldi pc' an sich ook geen slechte naam bezorgen, maar er zijn gewoon vaak problemen mee. Is het niet het moederbord (MSI), dan wel de harde schijf (Seagate ) die met bosjes tegelijk uitvalt. Dat zijn allemaal per-fabrikant problemen (doh), maar Medion stelt die pcs samen en Aldi koopt ze in en dat moeten ze wat mij betreft beiden beter doen. :)

De nietsvermoedende, totaal onbekwame computerleek gaat af op deze pcs, omdat ze niet de kennis in huis hebben om "zelf de componenten te identificeren en op basis daarvan een samenstelling te kiezen". Zo ook de vader van mijn vriendinnetje.

Anyway. De pc wordt dinsdag afgehaald om gerepareerd te worden, met IDE in place.

Ow, en je hoeft mij niet uit te leggen hoe ik een pc/componenten moet kiezen hoor, dus deze :z mag je achterwege laten.

Verwijderd

klaasbram schreef op 25 April 2003 @ 16:07:
[...]

Bij de nieuwste aldi pc heb ik zelf een NIC ingebouwd omdat de onboard bij ons niet werkt (kwaliteit van de kabel vermoed ik) maar de monteur die on-site is langs geweest heb ik daar nooit over gehoord.
Dit probleem met je NIC komt doordat je NIC geen MAC adres meestuurt, staat standaard op 0. ALs je dit aanpast doet hij het wel. Kabelboeren werken namelijk vaak met MAC adres van de NIC voor verificatie

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

dion_b schreef op 25 April 2003 @ 16:06:
[...]

Valt best mee- alleen de Aldi gevallen met Medion (=MSI) plankjes hebben zo'n hoge uitval, maar dat komt gewoon door de standaard MSI issues (condensatoren en FETs met meltdowns enzo)
Voorlopig is Abit nog steeds koploper met lekkende elco's :Y)

edit: :z

[ Voor 4% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 00:01 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Verwijderd

dual-zip schreef op 27 April 2003 @ 00:01:
[...]

Voorlopig is Abit nog steeds koploper met lekkende elco's :Y)

edit: :z
ben beniewd waarneer ze op mijn ECS bord er mee uitscheiden

kan onderhand op elk onderdeel een ei bakken :D

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 00:09:
[...]

ben beniewd waarneer ze op mijn ECS bord er mee uitscheiden

kan onderhand op elk onderdeel een ei bakken :D
Idem voor mijn pc (MSI K7T Turbo Rev3), ik sta er van te kijken dat dat ding nog werkt, mijn elco's zijn overigens al grootendeels opengegaan aan de bovenkant.

Hoeveel kapotte K7T Pro/Turbo borden ik nu onderhand al heb gezien .... :/

en we gaan idd te ver offtopic ..

[ Voor 4% gewijzigd door dreeke op 27-04-2003 00:22 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Tja, K7T serie ja, Ik heb het nog niet gezien bij de andere series .....

of gelezen :o

Dreeke: met een schuin oogje op dit topic (De tijd waar in we leven, wel leuk?), gaan we niet een beetje off-topic? >:)

En toen was het stil ... :o :o :o :o :o

[ Voor 60% gewijzigd door Glashelder op 27-04-2003 00:49 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Pagina: 1