Toon posts:

printer Batch bestand schrijven

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik wil een batch bestand maken in dos. Ik heb een programma dat werkt onder dos. Zoals je weet kun je in dos alleen printen met een printer op poort LPT1.
Ik heb een netwerkprinter, waarmee ik uitprint, ik heb hier een batchbestand voor geschreven die werkt (net use lpt1 \\sbsserver\printer1). Deze start bij het opstarten van Windows automatisch op.

Maar nu heb ik het volgende probleem: als ik dit dos programma afsluit, kan ik niet meer printen met Windows applicaties.

Nu heb ik wel als oplossing een batch file geschreven die de de LPT1 opheft. (net use lpt1 \delete)

Maar voor de gebruiker is dit natuurlijk niet handig. Ik weet dat het mogelijk een batch file te gebruiken, die bij het opstarten van dit dos programma de poort aan LPT1 koppelt en bij het afsluiten van dit dos programma de LPT1 weer opheft.
Dit alles in 1 batch file dus, zodat de gebruiker er niks voor hoeft te doen.

Met vriendelijke groet,

Jim

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:09

DeMoN

Pastafari

Je kan bijvoorbeeld een batchfile schrijven als vervanging voor het executable bestandje voor dat DOS programma.

Dus ipv dat je normaal C:\prog.exe oid opstart en van te voren die bat file hebt geladen kan je ook in één keer een batch file maken met daarin bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
@echo off
net use lpt1 \\sbsserver\printer1
echo.
echo Verbinding voor printer tot stand gebracht.
echo Programma wordt geladen...
cd \
prog.exe
echo.
echo Programma is afgesloten, printer mapping kan verbroken worden...
net use lpt1 \delete
echo mapping deleted.
echo Have a nice day =]

:)

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 25-04-2003 14:42 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Het is mij niet duidelijk of je dat dos proggie onder windows opstart. Je windows printer kun je vrij easy koppelen aan een LPT poort.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 14:35:
Hoi,

Ik wil een batch bestand maken in dos. Ik heb een programma dat werkt onder dos. Zoals je weet kun je in dos alleen printen met een printer op poort LPT1.
Ik heb een netwerkprinter, waarmee ik uitprint, ik heb hier een batchbestand voor geschreven die werkt (net use lpt1 \\sbsserver\printer1). Deze start bij het opstarten van Windows automatisch op.

Maar nu heb ik het volgende probleem: als ik dit dos programma afsluit, kan ik niet meer printen met Windows applicaties.

Nu heb ik wel als oplossing een batch file geschreven die de de LPT1 opheft. (net use lpt1 \delete)

Maar voor de gebruiker is dit natuurlijk niet handig. Ik weet dat het mogelijk een batch file te gebruiken, die bij het opstarten van dit dos programma de poort aan LPT1 koppelt en bij het afsluiten van dit dos programma de LPT1 weer opheft.
Dit alles in 1 batch file dus, zodat de gebruiker er niks voor hoeft te doen.

Met vriendelijke groet,

Jim
vreemd heb meerdere netwerken geplaatst met deze truck maar dan hoeft de mapping niet verwijderd te worden om in window te kunnen printen.
Denk dat er toch meer aan de hand is.
Welk dos pakket hebben het het eigenlijk over.
In de netwerken die ik geplaats heb ging het altijd om Exact for Dos