Toon posts:

Windows 95 LPT mappings (W2K server)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan op een aantal windows 95 werkstations binnen een windows 2000 netwerk geen lpt mappings maken middels een script naar poorten die fysiek niet aanwezig zijn op de machine. Het betreft Compaq Deskpro EP's.

De foutmelding die optreedt na bijvoorbeeld: "net use lpt2 \\srv2k\laser" is:
Dit apparaat bestaat niet op het netwerk. Map ik vervolgens naar lpt1 (waar een lokale printer opzit, dan gaat dit wel succesvol. Kan iemand mij hiermee helpen ?

Verwijderd

Topicstarter
Extra detail: wanneer na de foutmelding de optie: "afbreken, opnieuw of mislukt" wordt getoond en ik kies voor mislukt, wordt de mapping wel aangemaakt en gaat het script verder

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
En als je een ip-adress neemt in plaats van een naam ?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad ook al geprobeert ... no go !

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 10:05
tijdelijke workaround : echo m | rest van script. Heb je al met Compaq/HP gebeld ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
NET USE LPT{x}: \\{computer}\{sharename} /Y >NUL

Die /Y zorgt voor automatisch 'confirm' en >NUL zorgt er voor dat er geen output op scherm komt

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 10:05
/Y zal niet gaan werken, er moet geen confirm, maar "mislukt" komen... Nogmaals, compaq zal wel wat geks uit hebben gehaal met LPT poorten.

Wat gebeurt er als je extra lpt poorten in windows device mgr aanmaakt ? Is het dan wel mogelijk ?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1