Toon posts:

[ASP.NET] Foute SQL connection

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SQL server op een .net server geinstalleerd en een database aangemaakt om mee te testen. Met de Enterprise Manager heb ik de Authentication op mixed gezet (SQL server en windows).

Op de client heb ik een DSN verwijzing gemaakt om de SQL server te benaderen.
Op deze client waarop ik ontwikkel in .NET studio heb ik twee connection strings aangemaakt in de web.config. De ene werkt wel de andere niet, die geeft de volgende fout:

"Login failed for user 'sa'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection. '

De connection strings: (het gaat om de eerste)

<add key="strSQLConnectString" value="Server=192.168.0.254;Database=MRIplanning;uid=sa;pwd="/>
<add key="strSQLConnectStringXML" value="Data Source=Beesignserver;Initial Catalog=MRIplanning;uid=sa;pwd="/>

Wat kan de reden zijn waarom de database niet via de eerste string te benaderen is?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:49
Heeft de ASPNET user (de Windows account dus) , wel de nodige rechten om bij de DB te kunnen?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou 'm wel eens kunnen zijn.
De user moet dan op de server worden aangemaakt en ingesteld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dezelfde user ook op de server aangemaakt en onder Administrators geplaats, restart uitgevoerd. Het wil niet helpen.

Dit is ook maar de eerste keer dat ik een SQL server / client aan het instellen ben.
Al doende leert men.