Verwijderd

Topicstarter
Ik heb via de search al wel wat MD topics gevonden, maar ze waren allemaal vrij oud. Ik speel gitaar (klassiek) en ik wil graag opnames kunnen maken. Het zou mooi zijn als ik deze opnames ook weer in de computer kan inladen, maar dat is geen must. Verder zou ik de MD ook willen gebruiken om gewoon muziek vanaf mijn computer erop te zetten om te luisteren. Ik heb niet veel verstand van MD's, maar heeft iemand misschien een advies welke MD dan geschikt is?
Het opnemen van mijn gitaarspel vind ik erg belangirjk, dat is dus ook het belangrijkst. Zoals ik al eerder las is de sony mz-e300, niet geschikt omdat hij niet kan opnemen? klopt dat?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 12:02
Als je veel mp3's hebt dan kan ik je ten zeerste een NetMD aanraden, dat is echt ideaal als je ook nog geluid wilt opnemen.

Gezien de hoeveelheid aan info over NetMD ga ik hier geen uitleg geven.

[ Voor 13% gewijzigd door Gman op 25-04-2003 14:28 ]

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:00

MBV

Ik heb een MZ-N707 en ben er zeer tevreden over. Wat voor jouw ook prettig zal zijn, is de automatische volumeregeling. Deze werkt heel goed. En met Net-MD kan je makkelijk titels bewerken, en natuurlijk mp3's overzetten.

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:25

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Ook ik heb een N707, en ook ik ben er erg tevreden mee! De bediening is ideaal (zeker met de afstandsbediening + display in het snoer, die er erg gelikt uit ziet) en de geluidskwaliteit is (zeker op LP2, LP4 zou ik je niet aanraden) voor mij goed voor onderweg. Ik weet wel dat het niet optimaal is, alleen ATRAC klinkt voor mij beter dan MP3, dat is een ding dat zeker is. En aangezien ik hem alleen onderweg gebruik, is de geluidskwaliteit dan wat minder van belang, zolang het resultaat maar normaal aan te horen is. Ik zou dus snel naar de winkel rennen en de N707 halen nu het nog kan, aangezien zijn opvolger (de N710) een ingebouwde accu heeft die je dus onderweg niet zo snel even vervangt voor een opgeladen, wat bij de 707 wel gaat (werkt op 1 AA-batterij ongeveer 50 uur :9~ )

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Verschillen/voordelen/nadelen MP3-speler en Mini-disc

Daar staat ook vrij veel info in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gisteren wat winkels afgegaan en kwam zo de Sharp MDMT190HS tegen voor 189 euro, is dat wat?!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag een MZ-N505 besteld bij Coolelectronics. 139 euro en behoorlijk compleet. Lekker goedkoop!! :)

http://store.yahoo.com/coolelectronicsnl/brannewsonmz1.html
http://www.techtronics.com/uk/images/sony/sony-mz-n505-X.jpg (plaatje)

Lijkt me een leuk ding, en voor dat geld verwacht ik heus niet het neusje van de zalm. Zodra ik 'm binnen heb zal ik 'm uitgebreid testen en dan laat ik het nog wel even horen.. (Als er belangstelling is) :)

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Die afstandsbediening leeft niet meer dan 6 maanden, mijn md heeft er ook zo één, na 6maanden begon het te kraken en deed de md LETERLIJK zotte dingens: opnemen, tracks verdelen,enz... uiteindelijk deed die afstrandbediening kortsluiting. Een vriend van me heeft exact het zelfde gerhad en ook na een paar maanden.

De tip is, ro noit het draadje van de AB rond de md, het draadje zit namelijk niet stevig aan de afstandsbediening, als je hem oprolt zal hij buigen en loskomen, en dan ....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 April 2003 @ 17:10:
Ik heb vanmiddag een MZ-N505 besteld bij Coolelectronics. 139 euro en behoorlijk compleet. Lekker goedkoop!! :)

http://store.yahoo.com/coolelectronicsnl/brannewsonmz1.html
http://www.techtronics.com/uk/images/sony/sony-mz-n505-X.jpg (plaatje)

Lijkt me een leuk ding, en voor dat geld verwacht ik heus niet het neusje van de zalm. Zodra ik 'm binnen heb zal ik 'm uitgebreid testen en dan laat ik het nog wel even horen.. (Als er belangstelling is) :)
Ik ben érg benieuwd, want ik wil hem namelijk ook daar bestellen. Ik kon alleen niemand vinden die ervaring heeft met Coolelectronics. Maar hoe kun je zó goedkoop die dingen verkopen?!
Ik ben benieuwd. :)

Verwijderd

Topicstarter
De MZ-N505 heeft geen microphone line in, dat is jammer....

Zijn er trouwens ook MP3 spelers waarmee je ook kunt opnemen? (met een microfoon?)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 00:19:
De MZ-N505 heeft geen microphone line in, dat is jammer....

Zijn er trouwens ook MP3 spelers waarmee je ook kunt opnemen? (met een microfoon?)
nope, want MP3 inpakken kost nou eenmaal best wel veel CPU :)

mijn tip: De Sharp MD recorder: 189 euro bij de mediamarkt op dit moment, mét microphone-in :)

en neem meteen een mini-micje van sony mee (ziet er uit als een soort 'vlindertje', een breed micje met een stekkertje of snoertje er aan (zijn 2 versies van), kost iets van 75 euro, maar het geluid is :9~ :9~ :9~ :)

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 14:26
Verwijderd schreef op 27 april 2003 @ 00:19:Zijn er trouwens ook MP3 spelers waarmee je ook kunt opnemen? (met een microfoon?)
Volgens mij kan de ibead of de duex Xp dat als ik me goed herinner..
Pagina: 1