Slome PC

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 11:47
Heb ik hier een redelijk systeem staan werkt alles f*cking sloom zelfs het schakelen tussen MSN venstertjes wil wel eens een seconde of 8 innemen!
Ff wat systeem info:
AMD Athlon XP 1800+
256 DDR
ASUS GF2 V7700

Voor de rest een virusscanner en firewall geinstalleerd (en wat overige Logitech shit) en een permanente internet verbinding (kabel).
Iemand enig idee waarom het zo sloom is allemaal? Zelfs als ik m'n pc compleet opnieuw installeer is die weer sloom (overigens geen snelheid problemen bij spellen...)!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welk OS draai je? Je geeft zelf aan dat het aan de OS ligt, omdat games het schijnbaar perfect doen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kunnen we zo nogal weinig mee. Kan zijn dat het je scanner is, je firewall, of elk ander progje dat je hebt draaien. Kan ook hardware (defect geheugen oid) zijn. Sowieso moet je ff je OS hier neerkletsen, en ff kijken wat er allemaal op de achtergrond draait

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
probeer maar is een ander OS als je nou hebt..

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• OneUp
The_Eagle schreef op 25 April 2003 @ 13:30:
Kunnen we zo nogal weinig mee. Kan zijn dat het je scanner is, je firewall, of elk ander progje dat je hebt draaien. Kan ook hardware (defect geheugen oid) zijn. Sowieso moet je ff je OS hier neerkletsen, en ff kijken wat er allemaal op de achtergrond draait
Bij spellen is het niet...dus een programma wat zorgt voor de vertraging zal het denk ik niet zijn

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• megaleo
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Nee geen idee. ;) Maar wat meer info is wel beter denk ik.
Heb je wel al een clean install gedaan? Dus ook partities verwijderd en opnieuw aangemaakt en wat voor OS draai je eigenlijk?

• mvddonk
megaleo schreef op 25 April 2003 @ 13:31:
Nee geen idee. ;) Maar wat meer info is wel beter denk ik.
Heb je wel al een clean install gedaan? Dus ook partities verwijderd en opnieuw aangemaakt en wat voor OS draai je eigenlijk?
Jep en ik draai trouwens Windows XP (wat op een andere pc goed en snel draaid maar daar heb ik geen internet, firewall, scanner).
Over de progs die ik draai de meeste CPU gaat constant naar de explorer zelf.

• Rekenmachine
  • Laatst online: 01-11-2024
Spyware???? Dat schakelt uit bij games, maar kan ongelooflijk vertragen...

https://www.enwatbenjedan.nl/

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Ik had ook zoiets. Realtime scannen uitgezet in mijn virusscanner, en hij liep weer als een trein...

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• OneUp
ad-aware geprobeerd?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Probeer het eens zonder virusscanner en/of firewall. Een voor een de opties afgaan alzzz een echte tweakert ;)

Verwijderd

wat geheugen bij prikken kan denk ik niet zo'n kwaad aangezien die programma's die je draait toch wel redelijk wat van je systeem zullen vragen.

Kijk ook ff naar je fysieke geheugen wat je hebt en hoeveel van het geheugen er in gebruik is dan kunnen we je misschien beter helpen.

• mvddonk
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 13:38:
wat geheugen bij prikken kan denk ik niet zo'n kwaad aangezien die programma's die je draait toch wel redelijk wat van je systeem zullen vragen.

Kijk ook ff naar je fysieke geheugen wat je hebt en hoeveel van het geheugen er in gebruik is dan kunnen we je misschien beter helpen.
600MB beschikbaar (door windows beheerd) en 200, in rustige toestand, in gebruik. (als met fysiek geheugen, virtueel geheugen bedoeld word tenminste)

[ Voor 9% gewijzigd door mvddonk op 25-04-2003 13:41 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

virtueel geheugen = fysiek + swapfile (op hdd)
fysiek geheugen: die paar plankjes met SDRAM die in je pc zitten

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• mvddonk
The_Eagle schreef op 25 April 2003 @ 13:43:
virtueel geheugen = fysiek + swapfile (op hdd)
fysiek geheugen: die paar plankjes met SDRAM die in je pc zitten
In dat geval, zoals boven vermeld staat: 256 DDR

Verwijderd

Windows XP draait pas lekker met 512 MB DDR.
Was bij mij ook het geval. Eerst 256 mb, nu 512. Alles loopt als een speer.

Probeer het eens met een extra reep.

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 19:45

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 14:04:
Windows XP draait pas lekker met 512 MB DDR.
Was bij mij ook het geval. Eerst 256 mb, nu 512. Alles loopt als een speer.

Probeer het eens met een extra reep.
???

In mijn Pentium3 500mhz zit 128mb pc100 ram en ik draai windows XP PRO.
Dit draait als een speer en start vele malen sneller op dan de AMD Athlon XP 1800+ met windows 98se.
windows XP draait pas traag met 64mb ram. 256mb ram zou gewoon moeten werken.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Defragmenteren? Of michien heb je veel ontzettend veel spyware enzo maar dat lijkt me sterk. Nieuwe install mischien een oplossing?

• harryvr
  • Laatst online: 03-07 14:59
Misschien heb je er niks aan maar ik zeg het toch ff:
Dat trage draaien in combinatie met een explorer die extreem veel proccessortijd vreet heb ik ook gehad toen ik nog voornamelijk WinXP draaide. Op een of andere manier deed dat probleem zich uitsluitend voor als ik Kazaa (lite) draaide.
Draai jij ook (veel) kazaa? Misschien zit er dan een overeenkomst.

Hoewel je dan nog verder moet zoeken naar een oplossing :)

*sigh*

Verwijderd

Kijk eens of iets aan je parallele poort is geschakelt, een printer of webcam ofzo.Bij mij en een vriend van mij vertraagt dat alles, mijn printer was aangesloten op een parallele poort, en als ik printe was mijn pc ineens heeeeeeel traag, nu met USB niets aan de hand. Trek het er eens uit.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

hmm... Een hele nieuwe schone install helpt ook egt niet? Dan zou je er idd wat randapparatuur uitmoeten gooien. S kijke wat ie dan doet. Maar het kan ook je BIOS zijn.
Ik heb dat vroeger een keer meegemaakt met comp van me pa (AMD Athlon 700). Daar heb ik toen het BIOS geflashed met de nieuwste en toen deed ie het een stuk beter.

edit: Het kan ook zijn dat de bandbreedte van je RAM heeel laag is. Dat had ik bij m'n Celeron, daarom heb ik hem verkocht. Alles switchde daar ook heel langzaam met name MSN. Je zou s ff met SiSoft Sandra je geheugenbandbreedte moeten testen, zo ben ik ook achter de oorzaak bij m'n Celly gekomen, brak RAM :( . Hier heb je linkje: http://www.sisoftware.net...=sware_dl_x86&langx=nl&a= Post dan hier ook ff je bandbreedte plz :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ultraman op 27-04-2003 10:26 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:09

LopeZ

Too much is never enough

Hier hebben we niets aan, geen info specs of wat dan ook. Tevens hoort dit in WOS en niet OH aangezien je hardware het gewoon doet.
Ga terug naar start en probeer het eens opnieuw, en dan goed.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.