Xvid beeld streperig

Pagina: 1
Acties:

• Scorchor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 20:06
Als ik een backup van me dvd naar de pc zet dan is het beeld vaak streperig
bij veel actie is dat enorm storend,
Hoe kan je zoiets voorkomen, ik zet een dvd om met DVDx 2.2, en ik draai windowsXP. kheb aspi codecs geinstalled en me pc is een AMD 1ghz met 512mbram
het omzetten verloopt helemaal goed.

het is niet eens alleen als ik em naar xvid zet, ook bij andere codecs gebeurt het

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Bedoel je dat het beeld interlaced is?

• Scorchor
als dat de term is daarvor, :) tis net alsof het stukjes achterloopt

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 17:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

heeft xvid geen de-interlace optie ofzo?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

DivX heeft 't iig intern wel, en elk fatsoenlijk video-edit programma kan ook de-interlacen.

Bij bv. VirtualDub kun je nog kiezen uit blend, discard, duplicate en een paar unfold modes.
Er is ook nog bob 'n weave.

Blend is wel het beste.

• Scorchor
dus als ik het goed begrijp moet ik de video die ik nu heb omgezet,
nog een keer de-interlacen

of is dat een optie die je aanzet zodra je de film gaat omzetten?

Verwijderd

nee das een optie die je in xvid zou moeten kunnen regelen

• Scorchor
yes, ik heb 1 chapter omgezet met interlacen aan en nu ziet het er haarfijn uit

stanks peepz!

• QuarK
Xvid hoort niet te deinterlacen, dat is niet de verantwoordelijkheid van de codec (maar dat kan hij blijkbaar wel).
Als je dit er al goed uit vindt zien, moet je eens kijken naar avisynth + mooie filters..
Het is erg interessante materie, ga je gerust even inlezen.

Verwijderd

Als je het goed wilt doen dan rip je de vob, en die de-interlace je, da resamplen, en dan pas encoden.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 00:12:
DivX heeft 't iig intern wel, en elk fatsoenlijk video-edit programma kan ook de-interlacen.

Bij bv. VirtualDub kun je nog kiezen uit blend, discard, duplicate en een paar unfold modes.
Er is ook nog bob 'n weave.

Blend is wel het beste.
HlpDsK, ik doe ook wel aardig veel met video editing en conversie naar DivX en Xvid maar het gebruik van blend als beste optie verbaasd me wel. Ik gebruik nu op dit moment vooral Bob met 768*576@50fps met Ogg OGM files. Dit doe ik wel met digitale sat opnames van TV.

Wat is voor jou een reden om geen Bob te gebruiken maar Blending ? Blending is makkelijker te configureren maar imo wat vager beeld.

Graag jouw visie hierop.

Daarnaast ben ik benieuwd of jij meer van DivX of van Xvid houd :)

Thanx in advance.

[ Voor 5% gewijzigd door Fairy op 26-04-2003 22:15 ]

• QuarK
Het beste resultaat voor deinterlacen krijg je nog altijd met Decomb.

Tenminste, publiekelijk beschikbare filters dan. Een paar groepen in de xvid scene hebben hun eigen superfilter ontwikkeld en die kwaliteit is echt super.. maar die houden ze helaas voor zichzelf.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

QuarK schreef op 26 april 2003 @ 22:19:
Het beste resultaat voor deinterlacen krijg je nog altijd met Decomb.

Tenminste, publiekelijk beschikbare filters dan. Een paar groepen in de xvid scene hebben hun eigen superfilter ontwikkeld en die kwaliteit is echt super.. maar die houden ze helaas voor zichzelf.
Is er naast bob voor virtualdub nog een andere goeie plugin voor vdub beschikbaar ? Ik wil het namelijk graag bij virtualdub houden omdat ik daar al het cutting/pasting werk al in doe en ook al filters gebruik.

Verwijderd

Blend zit er standaard bij en geeft een net resultaat. Waar haal jij je bob filter dan?

Ik encode tegenwoordig alles in XViD. VBR 2-pass en VBR Mp3 er onder. Ogg vind ik niet zo handig werken.

XViD is duidelijk minder bagger dan DivX. Ik vind ze allebei nog niet denderend. Zowel 3.11, 4, 5 of XViD.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2003 22:44 ]

• Fairy
  • Niet online

Fairy

Verwijderd schreef op 26 april 2003 @ 22:42:
Blend zit er standaard bij en geeft een net resultaat. Waar haal jij je bob filter dan?

Ik encode tegenwoordig alles in XViD. VBR 2-pass en VBR Mp3 er onder. Ogg vind ik niet zo handig werken.

XViD is duidelijk minder bagger dan DivX. Ik vind ze allebei nog niet denderend. Zowel 3.11, 4, 5 of XViD.
Ik gebruik op dit moment de bob filter van donald graft. Link staat op de site van Virtualdub.

Ik ben op dit moment met xvid en divx aan het experimenteren maar zit ook te twijfelen tussen bob en blend, bob geeft 50 fps maar vreet ook meer cpu en kost meer ruimte.

Moeilijke keuze........
Pagina: 1