Toon posts:

ipop3d blijft soms hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op tweakers kan ik dit probleem niet vinden.
Ik heb postfix draaien op een redhat 8.0 bak.
nu draait mail al 2 weken en zonder problemen.
Sinds 2 dagen blijven soms de ipop3d deamons hangen.
weet iemand waar dit aan kan ligen.

Ik heb gekeken in mijn maillog maar die zeg alleen dat er een lock op zit wat zeer logisch is omdat die deamon draait.

Xinetd is het probleem niet.

Iemand een id wat het is of waar ik nog meer kan zoeken.

tnx

Verwijderd

geen idee, waar je kan zoeken? GooGle :)

Klik

Verwijderd

Topicstarter
:X ik ga eerst even verder zoeken :X

Verwijderd

Topicstarter
Helaas staat dit probleem er niet tussen.
:(

het is echt een raar probleem de deamon hangt nu voor 158 minuten.
voor mijn account terwijl er iemand anders er geen last van heeft.
Maar gister hing hij ook.
Het hele rare is dat er niks is veranderd qua configuratie etc.
dus de oplossingen van host tabellen gaat niet op.

ik wordt gek het is onlogisch 8)7 :?

iemand dit probleem al eens gehad ?

mischien moet ik overstappen op qpopper.

maar ja dit moet ook draaien

Verwijderd

Overstappen is geen optie :-)

Heb je misschien een limiet aan openstaande sessies? Dat op je thuis pc een foutlook oid die in gebruik heeft?

Verwijderd

Topicstarter
pop3 service init from een IP
Apr 29 11:21:44 HOSTNAME ipop3d[17542]: Trying to get mailbox lock from process 15349
Apr 29 11:21:58 HOSTNAME ipop3d[17542]: Mailbox is open by another process, access is readonly

dit is het enige wat ik krijg in mijn log files

/copy
Overstappen is geen optie :-)

Heb je misschien een limiet aan openstaande sessies? Dat op je thuis pc een foutlook oid die in gebruik heeft?
/pasta

hmmm een limiet van 5 pop daemons is wel erg weinig voor een standaard postfix config.
waar kan ik eigenlijk het aantal deamons instellen van de pop deamon. deze staan niet in xinetd.d en een config van de pop3 is niet te vinden.

wordt dit niet bepaald door de xinetd hoe veel proocessen hij mag starten totaal ?

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 11:29 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Waarom is overstappen geen optie als het nog maar 2 dagen draaide :P

qpopper werkt gewoon hetzelfde als ipop3d, maar dan beter. Je hoeft verder ook niets in te stellen, dat ding start op uit inetd en het werkt gewoon.

* _JGC_ mot nix hebben van Washington software...

Verwijderd

Topicstarter
maar opzich moet het gewoon werken het wordt default bij een distro geleverd dus dat heb ik liever ipv mega veel aan een standaard distro te wijzigen omdat dit veel meer werk veroorzaakt maarja als het beter werkt dan moet het maar nl

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Tja... standaard. De ene levert standaard helemaal geen POP daemon mee, de ander levert Exim en weer een ander levert Sendmail als SMTP server.
Je moet je niet houden aan wat standaard met je distro meegeleverd wordt, maar aan hetgene wat voor jouw het beste werkt.

Washington software staat er sowieso al berucht om dat het vaak lek is. Als je kijkt naar de lekken van Sendmail destijds, en dan specifiek naar hoe vaak er een trojaned versie was... daar kan Sendmail niets aan doen, maar de Washington FTP server wel die ze daar draaien...
Nou zal het met een POP daemon overigens wel wat meevallen.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt een punt ik hoor goede verhalen over qpopper dus laat ik die maar eens installen.

tnx

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE : qpopper geinstalleerd en deze werkt wel naar behoren.
naar mijn mening mogen ze die ipop3 eens goed doorlichten.
Pagina: 1