Toon posts:

Pinnacle instant copy + subtitels

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een dvd brander en probeer ik backups te maken van mijn dvd's.
Ik copieer de dvd eerst met dvd decrypter naar mijn hardeschijf vervolgens speel ik de copieerde dvd files af in power dvd en heb ik gewoon nederlandse ondertiteling, maar zodra ik met instant copy een dvd'tje brand is de ondertiteling ineens verdwenen.

Ik gebruik een sony DRU500AX, een dvd+rw en als dvd the godfather part 1.
Kan iemand mij vertellen wat er fout gaat en wat ik er aan kan doen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:39

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je codeerd dus eerst de film met InstantCopy , en brand 'm daarna op CD neem ik aan ?
Of peuter je de files uit de .PDI bestanden c.q. converteer je deze naar .ISO en dan viewen.

Als je op file niveau kijkt, wil WinDVD wel eens probs hebben met menus en subs.

Anyway , als je dus de film kopieert en dan geen subs hebt kan dat 2 dingen zijn :

- De menu structuur van je originele DVD is eigenwijs. Ik heb ook van die DVD's, als je niet pertinent kiest voor "bekijk deze disc in NL" dan kan ik op de PC met geen mogelijkheid de NL Subs activeren.

- Je hebt de subs weggelaten
Subs kun je van tevoren instellen (welke subs default altijd eruit moeten) en later ook nog bijstellen.

Ik gok dat je het laatste gedaan hebt , en dat je simpelweg teveel sub materiaal weggegooid hebt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-08 17:44
Ik ken het probleem, probeer alle subtitles onder instantcopy te laten staan.. Niet een aantal talen weg vinken (dat krijg je in het menu als je iest voor "Kopieer methode" = "grootte zelf aanpassen")

Als je dat doet zou het goed moeten gaan.. (maak eerst een PDI op je hardeschijf en converteer die naar ISO, die kan je mounten met daemon tools en testen.. scheelt je een mislukte DVD)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb al 18 (!!) DVD's gekopieerd met InstantCopy , en nog nooit probs met de ondertitels gehad.
Default laat ik alle audiosporen behalve ENGELS en alles subs behalve DUTCH weggooien.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• rjeggens
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-02-2025
(jarig!)
Hier ook, menig DVD'tje gekopieerd. Ik sloop alles eraf (favorieten zijn DTS tracks, levert lekker veel ruimte op) en subs. Ondertitels doen het altijd. Ik kies ze trouwens zelden in het menu, maar meestal met de afstandsbediening

Verwijderd

Topicstarter
De eerst paar keer dat ik instant copy geprobeerd heb had alles weggegooid behalve audio 5.1 en dutch ondertiteling.
Vanmiddag heb ik het opnieuw geprobeerd en heb ik alles erop laten staan (ac3 stereo en ac3 5.1 + alle subtitels) en nu is het dus wel gelukt :D
Maar waar ligt dit nou aan?
Heeft een dvd ac3 stereo nodig om de ondertiteling af te kunnen spelen?

AT koffie: Ik gebruik dus eerst dvd decrypter in file mode en dan instant copy!

BTW, Hoe kan ik het beste een gebrande dvd opnieuw branden?
Ik heb nero gebruikt maar dat wil niet echt lukken, kan dat komen doordat ik een dvd+rw gebruik als bron gebruik?

edit:Had DaPoztMaster post overgeslagen!
Jij hebt er dus ook last van!
Ik kan dus ac3 stereo weglaten?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 22:44 ]

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

AC3 Stereo en subs hebben nix met elkaar te maken ;)

Ik copier eerst met SmartRipper de DVD's in zijn volledigheid naar de HD, daarna gooi ik InstantCopy eroverheen.

Als ik er meerdere moet branden, laat ik de .PDI files staan.
Asl ik later van een gecopieerde DVD nog een copy wil hebben zonder dat ik ik de .PDI files heb , maak ik van de DVD-R een .ISO met DVD-DeCrypter.

Wel heb ik bijvoorbeeld het volgende 'probleem' met Ronin en Gone in 60 Seconds:
Ik sloop alle extra's eraf, en ook alle non ENGLISH audio en DUTCH subs

Met Ronin had ik in mijn standalona THA-10R speler dat ik het volgende met Ronin had:

- DVD begint te spelen met het copyright scherm zoals deze ook op de originele DVD staat
- DVD speler snapt iets niet, en stop en springt terug naar het buildin scherm van de speler
- Ik druk weer op Play, en de film start gewoon (en ik kan met de knoppen van de AB ook netjes naar het menu.
Een andere (geen idee welke, zo'n goedkoopie) had dit probleem niet

Met Gone in 60 Seconds had ik het volgende:

- Menu van de DVD start
- Ik kan kiezen uit Engels, Nederlands of Frans
- Welke ik ook kies, ik zie nog net een beginstukje van soort copyright ofzo, en de DVD hangt volledig
- Kies ik bij deze 3 keuzes echter voor ROOT menu met de AB, en dan naar chapters dan kan ik netjes vanaf chapter1 beginnen.

Dit zijn tot nu toe de enige probleempjes die ik gehad heb ;)

Ohja, toch nog wel en probleem ...

Heel soms als wil het volgende gebeuren:

- Ik laat Pinnacle de DVD behandelen
- Ik gooi het e.e.a. weg, maar wijzig niets aan de procentuele verhoudingen (Pinnacle zorgt netjes dat het op 1 schijfje past)
- Als hij klaar is, wil ik 'm met Pinnacle branden
- Pinnacle geeft doodleuk aan dat er een andere disc in moet, omdat het niet past

Super_Drive : Heb je wel de laatste update geinstalleerd van InstantCopy :?
Ik namelijk wel.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu versie 7.01.119.
Ik heb nu the Godfather Part1 op een dvd+rw staan maar die moet eraf dus wil ik met nero een copy maken maar nu leest m'n dvd-rom(Matshita troep) de dvd+rw niet.
Dus dacht ik dan kopieer ik alles van de dvd+rw naar de hardeschijf en probeer ik em zo te branden, maar nu geeft ie op 36% een error :(
Hoe kan ik dit nu het best branden? (met welke software? van dvd+rw naar dvd-r? of op een andere manier?)

btw: Ik heb de nieuwste nero!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zoals ik al zei : Leg deDVD+RW in je lezer.
Start DVDDeCrypter op , en laat er een .ISO van maken.

Vervolgens met Nero of DVDDeCrypter weer fikken op een ander schijfje ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Is dat de enigste manier?
Want ik heb het niet zo op ntfs (nu staat er fat32 op).
De dvd is net iets groter dan 4 gig. zal dit problemen geven?

En als dit de enigste manier is:
Kan een .ISO bestand gewoon worden afgespeeld op een stand alone dvd speler en op een computer?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:33

tweakerbee

dus..?

Goed, je bent net een van de grote voordelen van NTFS tegengekomen. :)
Converteren dus... Wat heb je precies tegen NTFS? Die promille prestatieverlies?

You can't have everything. Where would you put it?

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als je je met VideoBwerking en DVD Kopieren bezig houd, zul je toch echt naar NTFS moeten ;)
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 23:36:
Kan een .ISO bestand gewoon worden afgespeeld op een stand alone dvd speler en op een computer?
:?
Je hebt dan gewoon een ISO fil, net zoals je ze download van het inet voor spelletjes en apps.
Echter 'zit' er nu een DVD in. Op je PC kun je deze natuurlijk wel mounten met DeamonTolls ofzo, maar de .ISO zul je moeten branden op je DVD zodat je standalone e ook wat van snapt ;)

[ Voor 73% gewijzigd door Koffie op 26-04-2003 08:00 ]

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1