Goedemorgen,
beetje vage titel... maar ja...
Ik heb een Class gemaakt met daarin een structure en een property die ik gebruik om de gegevens uit te lezen vanuit het mainform...
Nu wil ik dus die hele structure terug geven, omdat ik anders voor elk element een property moet maken.. (want als ik alleen bv. de filename return werkt het wel)
Nu heb ik in mijn mainform devolgende functie:
Maar dan krijg ik de foutmelding, met zo'n blauwe streep:
Value of type 'clsDrawingData.FileDatas' cannot be converted to 'frmMain.FileDatas'.
HUH?! dit is toch eenzelfde structure? Hoezo kan hij hem dan niet converten?!
Komt dat misschien omdat die niet net als een standaard type gedefinieerd is ofzo globaal ergens?
beetje vage titel... maar ja...
Ik heb een Class gemaakt met daarin een structure en een property die ik gebruik om de gegevens uit te lezen vanuit het mainform...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
| Public FileDataArray As New Collection()
Dim FileData As FileDatas
Public Structure FileDatas
Dim FileName As String 'bv. pipo.dwg
Dim FullPathName As String 'bv. D:\test\drawings\kaarten
End Structure
Public ReadOnly Property GetSelectedFileName(ByVal index As Integer) As FileDatas
Get
Dim p_FileData As FileDatas
p_FileData = CType(FileDataArray(index), FileDatas)
' MessageBox.Show(FileData.FileName & " " & FileData.FullPathName)
Return p_FileData
End Get
End Property |
Nu wil ik dus die hele structure terug geven, omdat ik anders voor elk element een property moet maken.. (want als ik alleen bv. de filename return werkt het wel)
Nu heb ik in mijn mainform devolgende functie:
code:
1
2
3
4
5
6
| Public Structure FileDatas
Dim FileName As String 'bv. pipo.dwg
Dim FullPathName As String 'bv. D:\test\drawings\kaarten
End Structure
Dim FileData As FileDatas
FileData = DrawingData.GetSelectedFileName(treDrawings.SelectedNode.Index + 1) |
Maar dan krijg ik de foutmelding, met zo'n blauwe streep:
Value of type 'clsDrawingData.FileDatas' cannot be converted to 'frmMain.FileDatas'.
HUH?! dit is toch eenzelfde structure? Hoezo kan hij hem dan niet converten?!
Komt dat misschien omdat die niet net als een standaard type gedefinieerd is ofzo globaal ergens?