verschil tussen www.tweakers.net & tweakers.net

Pagina: 1
Acties:

• gvrman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 08:40
ik heb een vraagje. waarschijnlijk erg dom en simpel, maar ik wil het gewoon weten. op sommige sites (bijv. tweakers) hoef je geen www voor het domein te zetten. hoe zit dat? soms staat er iets van bla.bla.com en dan werkt www.bla.bla.com weer niet.

kan iemand mij dit uitleggen? :?

mvg

gerard

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19

m0nk

16-09-2003 15.15

domeinen en subdomeinen, heel erg basic.
Mischien handig om even te zoeken via google, valt zat over te vinden..
succes

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-05 12:28

we_are_borg

You will Comply

Het www is een subdomein van bv tweakers.net. www.bla.tweakers.net is een subdomein in een subdomein. www wordt in de DNS omgeleid naar tweakers.net en forum.tweakers.net kan een paar dingen mee gedaan worden een eigen site of een forward naar een dir in tweakers.net. Als je meer over wilt weten kan je wel het e.e.a. vinden het heeft met DNS instellingen te maken.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ligt aan de dns. Hoe het precies werkt weet ik niet maar dit weet ik wel.

www is een resouce dit kan een http forwarder zijn of een volledig A record. Dit kan bestaan hoeft niet.

dus als www.site.nl niet werkt kan het zijn. dat er in de dns geen www record voorkomt. Of dat er geen webserver is geinstalleerd op het ip waar het www record naar verwijst.

Dat htpp://site.nl wel werkt snapt ik niet helemaal maar die kan dus ook worden doorgestuurd naar een IP / URL. Is dit het geval dan zal er wel een website draaien op dat url / ip.

De verwijzingen van www.site.nl en http://site.nl hoeven niet perse gelijk te zijn.

Mischien dat het zo duidelijker is.

• gvrman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-03 08:40
hmm ok, dus duidelijk instellingen bij de dns. ik zal er es in gaan verdiepen. het viel mij gewoon op vandaar deze vraag. het is al duidelijker voor mij. ik ga naslagwerk zoeken :)
thnx mensen!!