Ik ben bezig met een scriptje voor navigatie. Dit kan makkelijker dan onderstaand, maar het moet deel uit gaan maken van een grotere site, waarbij het _wel_ zo in elkaar moet steken (althans dat is het makkelijkst).
De onderstaande code is wat ik nu aan het testen ben op de array die bovenin staat. Het geval wil dat ik, op het moment dat ik de array wil returnen, hiervan een print_r kan geven. Ik krijg dan de correcte output, precies de array die ook gereturned moet worden.
Als ik vervolgens een echo van $array doe _na_ de return (dus na de aanroep van de functie een echo van de variabele waaraan in de return heb gehangen), krijg ik helemaal niets nakkes nada noppes. Het lijkt erop alsof alles gewoon 'weg' is...
De onderstaande code is wat ik nu aan het testen ben op de array die bovenin staat. Het geval wil dat ik, op het moment dat ik de array wil returnen, hiervan een print_r kan geven. Ik krijg dan de correcte output, precies de array die ook gereturned moet worden.
Als ik vervolgens een echo van $array doe _na_ de return (dus na de aanroep van de functie een echo van de variabele waaraan in de return heb gehangen), krijg ik helemaal niets nakkes nada noppes. Het lijkt erop alsof alles gewoon 'weg' is...
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| //Array navigatie $navigatie = array( 0, array (0, array(0,1,2), 1, array(0,1,2) ), 1, array (0, array(0,1,2), 1, array(0,1,2), 2, array(0,1,2) ), ); //Functie voor het ophalen van items function getItems($hoofd_id, $array) { function searchHoofd($i, $hoofd_id, $array) { if($i == 0){ return; } if($i == $hoofd_id){ return $array[($i*2)-1]; } //hier kan ik print_r searchHoofd($i-1, $hoofd_id, $array); } $array = searchHoofd(sizeof($array)-1, $hoofd_id, $array); return $array; //hier een print_r levert niets op } $resultaat = getItems('2', $navigatie); //Output opgehaalde items echo "<pre>"; print_r($resultaat); //...en dus automatisch deze ook niet echo "</pre>"; |
[ Voor 3% gewijzigd door Kaastosti op 25-04-2003 10:04 ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.