Toon posts:

O2 stopt met de XDA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
O2 stopt met de verkoop van de XDA via de tussenhandel. O2 heeft alle XDA's teruggehaald uit de tussenhandel, de mobiele belagenda wordt enkel nog via O2.nl verkocht. Het bedrijf overweegt de XDA en de Blackberry helemaal uit de handel te halen.

O2 Nederland bevestigt de XDA uit de tussenhandel te hebben teruggetrokken. 'De XDA heeft geen prioriteit in onze productvoering', aldus een woordvoerster. O2, dat voor de zomer weer Telfort heet, bekijkt of het uberhaupt nog de XDA in zijn assortiment zal houden. O2 sluit niet uit dat zowel de XDA als de Blackberry uit het assortiment verdwijnen. De Blackberry werd nooit via de tussenhandel verkocht.

De overname van O2 Nederland door investeerder Greenfield verloste het bedrijf van de druk internationaal te moeten presteren. 'In de nieuwe strategie ligt de nadruk minder op het bereiken van mobiel dataleiderschap, maar meer op bestaande technologieen als telefonie en sms. Vorig jaar haalden we 16 procent van de omzet uit data, waarvan het merendeel sms.'

Onder de Telfort-vlag hoeft het bedrijf geen technologisch haantje de voorste meer te zijn. 'Onder mmO2 waren we als een van de eersten op de markt met MMS.' Dat werd vanuit Engeland opgelegd. 'Daar hoeven we nu niet meer als eerste bij te zitten. We kunnen nu een afwachtende houding aannemen en zien hoe die markt zich ontwikkelt.'

O2 wil na de afronding van de overname, als de NMa eind mei zijn goedkeuring geeft, optreden als nationaal telecombedrijf. Voor de zomer komt Telfort met nieuwe producten. Details zijn niet bekend.

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 22:16
beter, o2 moet lekker kleinschalig blijven en niet te groot willen worden.
lijkt mij beter voor de dienstverlening!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Wie is dan Orange ? Telfort ??

Verwijderd

Ik zou niet weten waarom O2 kleinschalig zou moeten blijven, maar daar denkt iedereen natuurlijk anders over :)

Ik had al het idee dat die XDA niet als een razende liep, ik heb er tot nu toe welgeteld één gezien (en een demo model bij onze telecom-divisie, maar dat telt niet).
Ben wel benieuwd naar die nieuwe producten eik. Was al aangenaam verrast door het 'zuiver bellen' principe van Telfort/O2, hoop dat ze met nog meer van die vernieuwende ideeën komen.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
raymonvdm schreef op 25 April 2003 @ 10:26:
Wie is dan Orange ? Telfort ??
Orange is Dutchtone :)
Telfort werd O2 en O2 wordt nu weer Telfort... Logisch he :P

[ Voor 21% gewijzigd door ludo op 25-04-2003 10:36 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt er op dat het investeringsbeleid wat conservatiever wordt. Minder risico, meer teren op bestaande structuren. In de huidige tijden met verhalen over schuldenlast hier, schuldenlast daar helemaal niet zo gek.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:55

m0nk

16-09-2003 15.15

mooi, ik heb er ook 1 gehad, wat een KUT ding :p

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

m0nk schreef op 25 April 2003 @ 10:40:
mooi, ik heb er ook 1 gehad, wat een KUT ding :p
BMS? Be More Specific?

Laat me raden, het kreng draait op PokkePC?

Verwijderd

Topicstarter
O2 zal binnenkort als voorsprong op de naamsijziging ook weer bonus geven op bundelabonnementen (dus ze komen weer terug met O2 120, O2 180 etc...) dan heb je geen korting op bellen, maar korting op een toestel. Dan bel je dus duurder. Als je goedkoper wil bellen kan dat ook, maar dan krijg je geen bonus! Zoiets wordt het...

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 10:49:
[...]

BMS? Be More Specific?

Laat me raden, het kreng draait op PokkePC?
Dacht het wel dat ie op windows pocketpc liepen, want mijn pa heeft de compaq ipaq 3850 en daar van de grote broer (ook een xda) loopt ook op pocket pc.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-04 16:36

nitpicker

uNF

En wat doen ze dan met dat grootse nieuwe abbo? 500 minuten ofzo?!
Pagina: 1