Toon posts:

Excel bestand importeren in Word

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een excel bestand met daarin een hele boel gegevens. Nu kan ik met behulp van een filter zoeken op categorieen. Dit werk in excel goed. Nu wil ik een word bestand maken waar ik met behulp van een button een alle bestanden van 1 categorie ophaal. Hierna wil ik er 1 kunnen selecteren die dan in wordt Word geplaatst. Weet iemand hoe ik dit kan doen.

Ik heb de serach van got gebruikt, en ben een poosje op google aan het zoeken geweest. Maar ik kon hier echter niks waar ik wat mee kon.

Mvg

Tientje

Verwijderd

Ik snap je vraag niet.
Je hebt categorieën in een excel-bestand staan ('Nu kan ik met behulp van een filter zoeken op categorieen'), en dan wil je in Word alle bestanden (?!?) van die categorie ophalen...

Probeer 't eens anders te formuleren als je wilt...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende categorieen in vak B. Nu wil ik in Word van elke categorie die in vak B staat 1 record invoegen. Ik moet dus in word de lijst krijgen met bijvoorbeeld alle gereedschappen sets, hierna moet ik er 1 selecteren. Bijvoorbeeld van de categorie gereedschappen sets het product: gereedschapset 12 delig. Als ik deze dan selecteer moet deze worden ingevoerd. En dan kan ik de volgende categorie gaan selecteren. Ik gebruikt trouwens Office XP

http://www.welnet.nl/~martijn/Excel.gif

Verwijderd

Als ik het dan goed begrijp:

In word wil je eerst een categorie kiezen, daarna aan de hand van de gekozen categorie een item wat binnen die categorie valt.

Dus, bijvoorbeeld met behulp van een formulier:

Dropdownbox met categorieën (unieke items).
Daarnaast een drowdownbox met producten, die pas wordt gevuld nadat een categorie in box1 gekozen is.

Zodra categorie & product zijn gekozen wil je deze op een nieuwe regel in je word document ingevoegd hebben.

Correct?

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is precies wat ik bedoel. Heb jij enig idee hoe ik dat voor elkaar kan krijgen.

Mvg.

Verwijderd

Jawel.

Je maakt eerst in word een userform met daarop 2 listboxes en een ok knop.
Daarna kun je middels een COM-object excel openen, en het bestand.

Bij de activate-event van de userform lees je de categorieën in met behulp van deze truc.
Bij de click-event van de eerste listbox lees je de waarden in in de 2e listbox.

Ik heb helaas geen tijd om een demootje te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je met dat com-object excel openen want ik heb aardig zitten puzzelen, maar ik kom er niet uit.

Verwijderd

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Sub openExcelApp()

'Niet vergeten een verwijzing (Extra-verwijzingen) te maken naar
'Microsoft Excel 9.0 Object Library

Dim xlApp As Excel.Application
Set xlApp = New Excel.Application

With xlApp
    .Visible = True
    .WindowState = wdWindowStateMaximize
    .Workbooks.Open ("bestandsnaam.xls")
End With

End Sub

Vooral niet vergeten een verwijzing aan te bregen naar de OL van Excel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu al een poosje aan het puzzelen, maar ik kom er echt niet uit. Hoe kun je het activate-event en click-event instellen.

Hier heb ik het huidige bestand staan.

http://www.welnet.nl/~martijn/bestand.dot

M.v.g. Martijn

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Het lijkt erop dat je niet veel ervaring hebt met VBA. Als dat zo is, dan is dit voor jou een pittige klus. Misschien is een ontwerpplan handig:

1. Gebruiker klikt op een knop "Artikel selecteren"
Maak een knop d.m.v. Invoegen --> Veld --> Macrobutton
2. Een formulier wordt geopend
De macrobutton roept de macro ShowForm() aan. In deze macro staat Userform.Show
3. Listbox Cat wordt gevuld
In Userform is een procedure UserForm_Initialize() waarin verbinding wordt gemaakt met
het Excelbestand. Cat wordt gevuld.
4. Als de gebruiker de waarde in Cat veranderd, wordt de lijst in Artikel aangepast
Dit d.m.v. Cat_Change()
5. Als de gebruiker op Verzenden drukt, gebeurt er ook iets (wat eigenlijk?) en het
formulier verdwijnt weer

Dit d.mv. Verzenden_Click()

Ik heb wel tijd om een demootje te maken, maar dat is niet de bedoeling van GoT. Ik hoop dat je met nog wat puzzelen verder komt. Gebruik de Help van Word/Excel!

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

Pagina: 1