[Win2k] Terminal Services met 1 account?

Pagina: 1
Acties:

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15
Ik heb thuis een Win2k server waarop de Terminal Services zijn geïnstalleerd.
Dat heb ik in het verleden een paar keer bij wijze van experiment gebruikt om de server op afstand te bedienen alleen het probleem waar ik steeds tegen aan loop is het volgende:

Ik heb een aantal services (ISDN configuratiesoftware, CallerID, FTP, TimeSync-software) in de Windows startup staan.
Omdat Terminal Services als een andere user inlogt is het dus zo dat bij iedere inlog attempt die services opnieuw worden gestart. Hierdoor worden soms sommige services tegelijk gestart waardoor bepaalde applicaties crashen.
Een aantal van deze applicaties zijn niet geschikt om als service in de achtergrond te draaien, dus het is geen optie ze voor het inlogproces te zetten.

Nou zou ik dus willen weten of het ook mogelijk is om met Terminal Services in te loggen op hetzelfde bureaublad dat ook lokaal actief is op de server. (en dus niet met een aparte remote-user).

Nu gebruik ik PCAnywhere als oplossing maar ik ben daar niet echt tevreden over omdat het tergend langzaam is.

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Nee, dat kan niet met standaard TS. Je krijgt een nieuwe sessie voorgeschoteld.

Maar als het probleem die startup-dingetjes is, dan zou ik aanraden om een 2e useraccount speciaal voor TS te maken, eventueel met toegang tot dezelfde data als je 1e. Dan verplaats je alles wat moet starten op je lokale machine naar c:\docs'n'sets\user1\start menu\programs\startup, in plaats van de all users waar het nu staat.

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Kan tegenwoordig wel met 2003 server.
In de RDP voer je "servernaam" /local in en zit je op de lokale desktop te werken.
Maar of dit een optie voor je is.....
Naja je zal dus 2003 server moeten hebben of programma's als DameWare of Bindview moeten gebruiken. Zelf ben ik erg te spreken over Bindview.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:15
Ik beschik niet over 2003 server en ben eerlijk gezegd ook niet echt van plan dat te installeren. Jammer dat het niet kan.

De oplossing die jij biedt RefriedNoodle is op zich ook een methode alleen kan ik via de nieuwe sessie niet meer komen bij de programma's die lokaal op de server draaien :)
Dan kan ik dus geen directe instellingen meer wijzigen .. Wat ook een lastig aspect is is dat als ik onder de TS user dan software ga starten deze vaak niet blijft lopen op het moment dat de sessie wordt afgebroken.

Van BindView heb ik nog nooit gehoord, is dat een zelfde soort pakket als PCAnywhere?
En gaat dat snel?

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

• ziggyzaggy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-08-2022
Bindview heeft dezelfde functionaliteit als PCAnywhere, maar is stukken sneller en stabieler.