Toon posts:

Compaq restore cd automatisch partitie indelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een evo compaq pc opnieuw geïnstalleerd via de restore plus cd. Van te voren heb ik via fdisk de hd gepartitioneerd. Echter de restore cd doet alles weer automatisch partitioneren naar 1 partitie en verwijderd dus de vooraf aangemaakte partities. Na de installatie kan ik alleen via bijvoorbeeld partition magic de partities wijzigen. Is er een andere manier om deze weg te omzeilen?

• Noordamski
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-09 14:26

Noordamski

yibbedi yibbeda

Zover ik weet zet een restore cd van compaq altijd alles terug naar begin situatie en daarbij (altijd) maar 1 partitie. Dus wil je die extra partities aanhouden, dan zul je met bijv. Ghost een backup moeten maken (als de pc goed werkt, natuurlijk).

If you can't convince them with facts, dazzle them with bullshit

Verwijderd

Geen OEM pc en/of OEM windows kopen...
Deze versies zijn aangepast, geen recovery console etc. etc.
(Dat recovery console scheelt je een format / restore maar ja die windows is niet van MS maar van compaq :()

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 12:24 ]

Verwijderd

Oplossing:
Het enige wat je dan kan doen als je dan toch die door compaq aangepaste windows wilt gebruiken is parition magic gebruiken om dan binnen win partities te maken...

Handleiding partition magic: http://www.xs4all.nl/~ronh/images/pm7.zip

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 12:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb het ook via partition magic gedaan in windows xp zelf. Dat compaq recovery methode is toch maar een vreemde manier, maar goed op mijn werk is het een standaard.