Toon posts:

Draytek 2600x Vs. Speedtouch 510(i)

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Halverwege juli 2003 komt er bij ons in de regio (A)DSL via KPN beschikbaar. Ik ben aan het orrienteren voor een ADSL Modem/Router welke DHCP ondersteund, een goede firewall bevat en waar ik minstens drie PC's aan kan koppelen. Wireless hoef ik niet perse, is ook weer een stuk duurder.

Via routershop.nl ben ik gaan kijken welke producten er volgens mij voldoen aan deze eisen:

DrayteK Euro 233,24
Alcatel Speedtouch 510(i) Euro 177,31

Wat zijn jullie ervaringen en/of aanbevelingen ten aanzien van deze twee routers? Wellicht is zijn er andere (betere) producten op de markt die ik nog niet ben tegengekomen?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik zou gewoon de 510 van KPN nemen. Die kan je dan gelijk meebestellen met je doe het zelf pakket.

Dan krijg je alles tegelijk binnen. En ik denk dat ze qua functies allebei hetzelfde kunnen alleen ik dacht dat er bij draytek op de site stond dat het niet mogelijk was om die dingen met kpn te gebruiken.

http://www.draytek.nl/nieuws.php?nieuws=waaromniet

Verwijderd

de 2600i werkt inderdaad niet met Mxstream pakket, de 2600 wel

de 510(i) is voor ISDN en ik neem aan dat je gewoon de analoge versie neemt dus de 510

de 510 is vanuit zichzelf als je hem installeert (de ethernetversie dan) tevens router, hang hierdus een switch achter stel de andere pcs op de switch in en je bent klaar

veel hierover is te vinden op de thompson site (www.thompson.com) en op de draytek site kun je veel vinden over de drayteks

Let daarbij ook op dat er momenteel veel ISPs zijn die je het modem leveren met fikse kortingen op de normaal gehanteerde prijs(check hiervoor jou gewenste provider)

hoop dat je hier een beetje verder mee komt

<edit>
Ps Let op dat de ethernet versie er is voor MultiPC (4 poorts) en de enkele

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 10:05 . Reden: toevoeging gedaan ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een analoge telefoonlijn, vergissing met de "i". Kijkende naar de draytek site zie ik dit staan:
De normale 2600 serie omvat de 2600, 2600X, 2600W en 2600WE en is geschikt voor ADSL van KPN (MXstream), BBned, Baby XL en Versatel over een analoge lijn.
, dus de 2600X zoals vernoemd moet geen probleem opleveren en heeft als extra feature de VPN ondersteuning.

Als je kijkt naar de firewall: zit hier nog een groot verschil in?

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
VPN pass True ondersteuning dan ?? of een VPN server. Want vpn passtru kan die tompson ook volgens mij.

Ik heb in iedergeval de 510i erbij gekocht. En het werkt perfect. Staat op dit moment in SIPSPOOF config en m`n server deelt inet. :-) kan ik ook zien hoeveel verkeer waar heen gaat. En waarom. 8)

[ Voor 50% gewijzigd door raymonvdm op 25-04-2003 10:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hier kan je lezen wat draytek over de VPN ondersteuning schrijft: http://www.draytek.nl/vigor.php?show=vpn

Verwijderd

als je kijkt op firewall nivo, kan ik je helaas niet helpen, maar denk zelf dat er niet echt grote verschillen zullen zijn.

vpn passthrough kan de thomson inderdaad, vpn server kan de thomson volgens mij niet, maar de vigor wel.

Verwijderd

Topicstarter
nog iets wat me te binnen schiet: is het met deze producten mogelijk om bv. een ftp/http-request van buiten af te sturen naar een bepaalde interne-server (ip-adres), of moet ik dit na de router afvangen?

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

ík heb de 510i (v4) met daarachter een switch en heb via NAT al maanden succesvol een FTP server draaien, doorverwezen naar mijn ip adres dus :P
k ben verder wel erg over de 510i te spreken, hij doet t perfect, veel dingen instelbaar, stabiel, snel......
alleen zou k wel een vpn server willen proberen op te zetten maar k weet (nog) niet hoe :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 11:01:
nog iets wat me te binnen schiet: is het met deze producten mogelijk om bv. een ftp/http-request van buiten af te sturen naar een bepaalde interne-server (ip-adres), of moet ik dit na de router afvangen?
elke router kan portmappen.

Er is dit topic:
[rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken + ervaringen[/rml]

Voor router ervaringen e.d.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.