• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-02 13:14
Hallo,

Ik heb sinds kort een mpman m700 mp3 speler met 64 mb interne geheugen, erg fijn toetelletje 8)

Maar nu wil ik hem uitbreiden met een mmc geheugen kaart, mijn vraag nu:

Volgens de internetsite (www.mpman.com) kan er maar tot 64mb externe geheugen in geplaatst worden, klopt dit of kan ik er bv ook 128mb of misschien 256 geheugen in plaatsen, heeft iemand hier ervaring mee.

En in m`n Ipaq kan ik ook mmc kaartjes lezen, maar daar passen in het zelfde "gat" ook sd kaartjes, houdt dit in dat er in m`n mp3 speler ook sd kaartjes passen ...

Zoja, wat is dan het beste mmc of sd ...

Alvast bedankt,

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 09:33

supersook

Professioneel prutser

Het probleem bij MMC kaartjes is dat de controller voor het geheugen in het apparaat zelf zit, en niet op het kaartje zoals bij CF. Daarom is de waarde die gegeven wordt in de handleiding ook daadwerkelijk het max wat de speler aan kan (ik was ook zo eigenwijs, maar moest dus ook terug naar de winkel om ipv 64 maar 2x32 te gaan halen voor m'n mpman f20, smartmedia wel te verstaan, maar die hebben hetzelfde probleem).

Wat die SD kaartjes betreft, waarschijnlijk staat daar niets over in de handleiding van je mp3speler. Het betreft hier dan ook waarschijnlijk gewoon het oude MMC slot, en daar SD wel backwards, maar niet forwards compatible is zou ik gewone MMC kaartjes kopen ipv SD MMC.