Toon posts:

PXE 2.1 boot naar DHCP server failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
config:

1x w2k ADS incl DHCP (192.168.0.1)
1x w2k incl Deploycenter (192.168.0.3) en IIS

nu wil ik met clients met PXE boot laten connecten naar deploycenter server voor restoring images

Nu heb ik op de DHCP server Class ID port 60 toegevoegd. maar als ik opstart met de client via de BIOS PXE client krijg ik geen connectie met de DHCP server.

het moet toch mogelijk zijn om de DHCP op een andere server te laten draaien dan de server waarmee gecommuniceerd moet worden???

"als ik nl een testserver opzet buiten het domain incl dhcp en deploycenter op dezelfde server dan werkt het verder zonder probleem"

Ik twijfel of ik dit hiet moest plaatsen of op het andere forum.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

als je beter de handleiding/manuals lees en ook nog tijdens de instal de schermpjes bekijkt .. ipv next -->next --> next .. dan krijg je de mogelijkheid en de keuze om een andere dchp server aan te wijzen dan de pxe server ..

maar goed ..

pqdc doet alles voor je allen de pxe server gedeelte installeeren tenzei je de control center webcrap interface wilt gebruiken ..

tuurlijk is het handig om ff je pxe servertje te checken of alles wel goed staat enzo...

btw wat is er dan verschillend aan je domain ??? dan aan je test server ??? al dat afgevraagd ?

ik vind niet dat het in een goeie/slechte forum staat
1) beter onderzoek/lees werk
2) meer info
3) slot erop ??? svp ?

edit:

ps .. daarna terug komen als je dat gedaan hebt

[ Voor 6% gewijzigd door vso op 25-04-2003 13:28 . Reden: ff wat aardiger wezen ;) ]

Tja vanalles