Toon posts:

[AccessXP & VBA] Insert into probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb deze insert into statement, als ik Group er uit haal werkt de statement prima. Met Group niet. De gegevens voor group moet je kiezen uit een pulldown list.

Dim Group as String

Group = Form!Group

MsgBox (Group) 'geeft een waarde

strSQL = "INSERT INTO Users (Username, Lastname, Forename, Group, Password) VALUES
(' " & Form!Username & " ', ' " & Form!Lastname & " ', ' " & Form!Forename & " ', ' " & Group & " ', ' " & lngKeyCode & " ') "

Maar ik krijg telkens een syntax error, hebben jullie enig idee?
:? :?
Swaab

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
Neen.
Mocht je nu eens vertellen welke error je precies krijgt.
Heb je het SQL statement al eens naar het scherm geprint ipv het uit te voeren?
Dan zie je hoe het statement er precies uit ziet, en kan je de fout waarschijnlijk makkelijk vinden.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Hernoem de variable Group eens naar vGroup of zoiets. Dan zal je zien dat het een stuk beter gaat. Ben bang dat Access de variabelenaam Group niet slikt omdat het ook een reserved word is in Access.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:46
Group en Password zijn keywords, en kan je dus niet gebruiken als veldnamen.

https://fgheysels.github.io/

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Verder zal ik ook nooit UserName en Password gebruiken. Ik weet niet zeker of die in ACCESS reserved zijn, maar je weet maar nooit!

/edit :)

[ Voor 5% gewijzigd door TeeDee op 25-04-2003 09:39 . Reden: spuit fukking 11 :) ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Ok,
Username is normaal te gerbuiken, het was een fout met Password. Maar het werkt nu.
Zal er in het gevolg rekening mee houden.

Bedankt

Verwijderd

Of je gebruikt de volgende keer prefixes bij het definieren van je veldnamen. Dus een textfield wordt strUserName, enz. Ben je gelijk van een heleboel problemen af. Hier kunnen we natuurlijk heel ver op doorgaan maar dat doen we dus niet :)

edit:
typo's

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 10:16 ]

Pagina: 1