Beeld even zwart -> muis vervormd

Pagina: 1
Acties:

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort een raar probleempje. Eens in de zoveel tijd (tussen de 1 en 30 min's :/ lijkt dus wel random) wordt mijn beeld even zwart, alsof je van resolutie verwisseld. Vervolgens komt het beeld weer terug, maar niet zoals het hoort. Als ik in windows zit is mijn muis pointer vervormd en als ik in quake 3 zit is mijn gamma in een keer weer op de standaard stand (veeeeeeeeel te laag). 8)7

Iemand enig idee? Of dit al eens gezien?

Ik heb geprobeerd:
Verschillende drivers
Systeem op standaard snelheid laten draaien (geen overclock)

Systeem:
Athlon XP 2200+ (199*9.5)
512 DDR 400
Sparkle GF4 Ti4200 128mb
Windows XP

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:08

JWO

heb alleen een keer met een sis630 kaart gehad, dat lag toen aan brakke drivers ..

• UltimateB
  • Niet online
Niemand een idee?

anders moek maar ff kijken of zoiets debiels als een windows reinstall werkt :[

SWIS

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Windows opnieuw installen is evil :(

tsjek even in je kast of er geen volledige collectie stof op je videokaart is gaan liggen, kijk (als de pc uit staat uiteraard |:() of je plank nog wel goed in z'n AGP-slot zit gedrukt, desnoods even er opnieuw uithalen en er weer in drukken... tsjek je AGP-settings in je bios als dat allemaal niet werkt (beetje prutsen met Fast Write en andere AGP-settings)... succes :)

Hoi

• UltimateB
  • Niet online
Heb ik gedaan, werkte niet helaas. Heb wel een ideetje gekregen door jouw post, zou het kunnen zijn dat het ligt aan side band adressing? Ik kan me nog herinneren dat dit niet aan stond toen ik net deze kaart kreeg. Niet lang geleden heb ik het aangezet dmv een tweak proggie, misschien ligt het daaraan. Weet iemand of dit kan ? (gf ti4200)

SWIS

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

Ultimateb schreef op 28 April 2003 @ 18:44:
Heb ik gedaan, werkte niet helaas. Heb wel een ideetje gekregen door jouw post, zou het kunnen zijn dat het ligt aan side band adressing? Ik kan me nog herinneren dat dit niet aan stond toen ik net deze kaart kreeg. Niet lang geleden heb ik het aangezet dmv een tweak proggie, misschien ligt het daaraan. Weet iemand of dit kan ? (gf ti4200)
met computers komen de vreemdste dingen voor, m.a.w. het zal zeker kunnen... zet het eens uit voor de grap :)

Hoi

Verwijderd

Heb je ook al verschillende drivers voor je AGP poort geprobeerd? Heb je je monitor op een andere computer geprobeerd voor dat beeld wegvallen (gamma terugspringen tijdens spellen ligt in elk geval niet aan de monitor maar misschien zijn er twee kleine problemen)

• UltimateB
  • Niet online
Ik heb net mijn vid kaart geprobeerd in een ander systeem. Waar ik dus achter ben gekomen is dat het probleem zich daar ook voordoet. Het is onderhand zelfs zo erg dat ik bij het booten verschillende kleuren random in het scherm zie. Beetje arelex...

Enige wat ik nog kan concluderen is dat mijn lieve vid kaartje het begeven heeft. Met wat voor een reden dan ook :'( Gelukkig heb ik nog garantie *yay* :P

Lifes a bitch and then u die. })

SWIS

• UltimateB
  • Niet online
Ok, moet dit ff kwijt.

Heb net mijn gf4 underclocked naar 200core 400mem... echt veel lager dus... en het lijkt erop dat hij nu geeeen errors meer geeft :/// lekker vaag... maarjah.

SWIS

Pagina: 1