Toon posts:

Lijnen op Iiyama tft

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een week of 2 geleden een Iiyama AS4314UT aangeschaft. en draai de nieuwste driver van iiyama.

Echter merk ik nu dat er hele lichte verticale lijnen door het scherm zitten op 60 Htz
En een lichte ruis net als bij een tv als de zender er een beetje naast staat, vooral op effe kleur vlakken is dat goed te zien.

Op 72 Htz zijn de lijnen bijna weg maar er blijft een heeeeeeeeeeeeeeele dune ruis zichtaar Het is een dusdanig dunne ruis dat hij me nog niet eerder is opgevallen. Vooral als je van onder op het scherm kijkt is de ruis heeeeeeeeeeeeel dun zichtbaar.

Is dit een normaal probleem wat bij de kwaliteit van de monitor hoort of zou ik hier mee terug moeten gaan naar de winkel?

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ik heb hier ook last van met mijn Samsung TFT 171S

De lijnen bij mij zij horizontaal, en bewegen van beneden naar boven.... zwaar irri - Dit is zeker het geval in games. Ik heb de default 60hz geprobeerd en 72hz (wat het max is op 1152x1024).
En soms zijn die lijnen er niet ! zwaar irri

Verwijderd

Hebde 'Pitch' en 'phase' al ingesteld?

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Ik had ook zoiets met een AS4314UT. Als je dan windows wilde afsluiten, dan krijg je die donkere achtergrond. Dat golfde heel erg. Totdat ik het op 75Hz zette toen was alles weg.
En zag het er haarscherp uit.
Misschien zit er een klein verschil tussen 72 en 75 Hz?

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• SileX
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kijk, dat ga ik nou eens proberen !

Maar, mijn monitor ondersteunt op die res allen 72hz, zou 75hz dan geen kwaad doen ?

En wat is die Pitch en Phase ? leg eens uit ?

Verwijderd

Dit is niet typisch iets van dit scherm, want op mijn AS4314UT-G is hier absoluut niets van te zien. Alles is echt heel strak en scherp.

Verwijderd

hoi,

ik heb sinds 2 maand een iiyama E481s en heb ook last van een kapotte horizontale lijn (normale pixels)en een verticale lijn(subpixels) :S heeft iemand een idee waar het mee te maken heeft? heeft me vga kaart miss er iets mee te maken? of mij subwoofer(z5500 digital)

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
De pitch en phase zijn 2 instellingen in het menu van de monitor. Ook als zegt een monitor zichzelf in te kunnen ztellen, soms moet je toch de pitch en de phase aanpassen. Ik geloof dat dit enkel van belang is als je een analoge aansluiting gebruikt (niet DVI dus).

Verder maakt de refresh rate inderdaad uit als je een analoge videokaart-uitgang gebruikt. :)
heeft iemand een idee waar het mee te maken heeft? heeft me vga kaart miss er iets mee te maken? of mij subwoofer(z5500 digital)
Meestal zit het echt alleen in het scherm zelf en hebeen andere apparaten er niks mee te maken. :)

Senile! Senile Oekaki

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het schoppen van oude (in dit geval zeer oude) topics is enkel en alleen de bedoeling indien je een wezenlijke toevoeging hebt die volledig on-topic is.

Je komt hier met een andere monitor en andere symptomen. Mocht het al een topic waard zijn, open er een nieuwe voor ipv vredig liggende topics over andere dingen te schoppen. Maar voor je überhaupt aan een topic denkt is er nog zat dat je zelf kunt proberen. In je post lees ik namelijk NIETS over wat je zelf geprobeerd hebt (zelfde scherm andere PC of omgekeerd, verschillende resoluties of kabels etc etc etc)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.