My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Kan ook gewoon heatsinkje erop doen
[ Voor 25% gewijzigd door Glashelder op 25-04-2003 01:10 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Andere optie is een zwaardere spanningsomvormer te nemen. Belangrijkste om te weten is: hoeveel A wordt er aan de uitgang gevraagd? Dat zijn de waarden die opgegeven staan, niet die aan de ingang
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Een andere optie is (n00b electro-er, klok klepel enzo dus geen verstand ervan
Spanningsomvormer is gewoon de beste manier, je moet toch die 7 volt zien te verstoken
Overigens, met 0.370A en 12v kom ik 4.81W, dus inclusief hete omvormer en pda
Wat voor pda is het? Want mijn palm m505 kan ik zonder backlight ook een dag gebruiken of zo. Bij normaal gebruik hoef ik hem slechts 1x per 2 weken op te laden
[ Voor 24% gewijzigd door Paul op 25-04-2003 01:21 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik hoopte dat er een "inteligentere" optie was. Iets schakelends ofzo (ook iets met klok en klepel).
[ Voor 4% gewijzigd door ATS op 25-04-2003 01:21 ]
Ik ga
[ Voor 23% gewijzigd door Paul op 25-04-2003 01:23 ]
Rhàshan - Aditu Sunlock
Welterusten!
Maar goed, om dat te realiseren schiet je weing op: Meer onderdelen nodig, dus per definitie heb je dan net zo groot iets als een koelblokje op je 7805
Verwijderd
Je kan ook voor een zwaarder model gaan die bijvoorbeeld tot 10 watt kan.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 03:38 ]
Verwijderd
De 220 is "standaard transistor vorm" en to3 is een lomp ding met 2 pootjes, de derde is de behuizing. Daar bevestig je dan ook het koelblok aan. Heb ik ook gedaan voor een access point, die 0.7 amp trekt op 5 volt. Werkt perfect.
Dus een groot koelblok, passief gekoeld.
Een koe is en blijft een merkwaardig beest!
Je zou eigenlijk even moeten zoeken naar een geschakelde DC/DC converter, bijvoorbeeld een Traco TEL 3-1211 (5V, 600 mA) http://www.tracopower.com/products/index.htm
Informeer eens bij je lokale elektroboer.
Verwijderd
Wat "trekt" 7W?ATS schreef op 25 April 2003 @ 10:16:
Als hij tot 5 W gaat, dan ga ik er idd overheen: hij trekt 7W. Bedankt voor de adviezen! Overigens schiet het natuurlijk wel iets op als ik iets schakelends zou hebben: minder energieverbruik.
Dat zeg je van stroom, niet van vermogen.
Bovendien, als de belasting een vermogen van 7W vormt, wil dat niet zeggen dat er in de spanningsregelaar ook 7W aan warmte wordt omgezet, aangezien de stroom door de regelaar wel hetzelfde is als die door de belasting, maar de spanning erover niet..
Als de belasting bij 5V al 7W is, is het vermogen dat de regelaar in warmte omzet nog groter, daar valt 7V over en is de dissipatie dus ca 10W.
10W dissiperen is idd wat veel.
Anyway. Ik heb een (helaas wat dure
Max temp=50 graden
Omgeving=25 graden
50-25=25 graden koelen op 10W => koelblok nodig van minimaal 2,5 graad/Watt