[Printer]BJ-200 print vreemde tekens

Pagina: 1
Acties:

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-07 12:56
Heb van iemand een Canon BJ-200 printer gekregen,simpel ouderwets dingetje dus :) .
Ik heb deze geinstalleerd alszijnde netwerkprinter,dit werkt allemaal oke maar zodra ik ga printen krijg ik allerlei characters ipv de getikte tekst.
Ik heb de drivers van beide OS gebruikt(deze zaten er standaard in)maar het probleem bleef,ook heb ik andere drivers geprobeerd(op inet las ik dat ik de drivers van Bj-250 kon gebruiken).
Nou heb ik ontdekt dat er ook een zooi dip switches op zitten(12 in totaal)op
http://www.uktsupport.co.uk/canon/bj/bj200.htm heb ik gekeken hoe deze dipswitches moeten staan maar kom er dus niet uit,welke combo's ik ook probeer.

Heeft iemand deze printer werkend in XP of W2K en kan mij vertellen hoe ik deze printer moet instellen?

Verwijderd

Probeer eens te installeren als een gewone zwart tekst printer. Kijken wat die dan doet.

9 van de 10 keer als die rare tekens afdrukt is het de driver/kabel/kop

Maar ik gok op driver

• Flex
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 01:06:
Probeer eens te installeren als een gewone zwart tekst printer. Kijken wat die dan doet.

9 van de 10 keer als die rare tekens afdrukt is het de driver/kabel/kop

Maar ik gok op driver
Maak niets uit welke printer ik selecteer,driver is goed(volgens het OS)en kabel heb ik toevallig vandaag gekocht.
Zou de printerkop de rare tekens veroorzaken?

Verwijderd

Heb je toevallig nog een andere kabel liggen, of heb je deze kabel al eens een keer aan een andere printer gehangen!?!?!?

Kijk anders eens naar je ltp1 instellingen in de bios.

Waar staat die op? Als het goed is EPP/ECP

En het komt wel eens voor dat een kop rare tekens veroorzaakt. Maar dan moet je wel hele erge mazzel (pech) hebben

• Flex
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 01:48:
Heb je toevallig nog een andere kabel liggen, of heb je deze kabel al eens een keer aan een andere printer gehangen!?!?!?

Kijk anders eens naar je ltp1 instellingen in de bios.

Waar staat die op? Als het goed is EPP/ECP

En het komt wel eens voor dat een kop rare tekens veroorzaakt. Maar dan moet je wel hele erge mazzel (pech) hebben
Ik heb de kabel nog niet op een andere printer geprobeerd..
Zal morgen eens de kabel aan een andere printer hangen en kijken of in het bios alles goed staat.

Post morgen wel effe mijn bevindingen...thnx

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 21:06

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Probeer in het BIOS anders gewoon ff alle mogelijke instellingen voor de LPT1 poort.

Ohjah, ik neem aan dat je 'm niet hebt aangesloten op een switchbox of doorgelust hebt op een scanner ofzo. Indien wel, ff direct op de PC aansluiten.

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Die printer heb ik werkend met Win-XP. De dipswitches staan als volgt:

on; off; on; on;
off; off; off; off;
off; off; on; off

Dit werkt bij mij prima.
Dipswitch 11 schakelt tussen de BJ-mode (off) en de LQ-mode (on). Die hebben beide een verschillende tekenset. De codetabel selecteer je met dipsw 5, 6 en 7. Iedere codetabel heeft twee tekensets die je met dipsw 4 kan kiezen. Bij de hierboven genoemde instelling is gekozen voor codetabel 437 en tekenset 2. Succes.

• Flex
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 09:09:
Die printer heb ik werkend met Win-XP. De dipswitches staan als volgt:

on; off; on; on;
off; off; off; off;
off; off; on; off

Dit werkt bij mij prima.
Dipswitch 11 schakelt tussen de BJ-mode (off) en de LQ-mode (on). Die hebben beide een verschillende tekenset. De codetabel selecteer je met dipsw 5, 6 en 7. Iedere codetabel heeft twee tekensets die je met dipsw 4 kan kiezen. Bij de hierboven genoemde instelling is gekozen voor codetabel 437 en tekenset 2. Succes.
Dipswitches heb ik ingesteld zoals bij jouw,ook in het bios heb EPP/ECP ingeschakeld alleen het werkt nog niet:(
Printer staat direct aangesloten op de server met een share naar pc2,zie hieronder de tekens die ik krijg als ik gewoon wat tekst wilt printen,heb helaas geen scanner dus doe het effe op de digimanier :) :
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/m.kames/BJ-200.jpg
Di is dus een print van mijn starttopic :? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Flex op 25-04-2003 12:30 ]

Verwijderd

Kabeltje al op een andere printer geprobeerd?!

• Flex
Verwijderd schreef op 25 april 2003 @ 12:50:
Kabeltje al op een andere printer geprobeerd?!
De printer die ik had is ook ineens overleden,kan hem niet testen :(
Zal vanavond eens naar een maat van mij lopen met de kabel....kijken of hij het daar wel doet.
Dacht gister effe snel printertje aansluiten en knallen met die handel....NOT :)
Tot nu toe allen dank voor de respons

Verwijderd

Misschien heb je er iets aan als ik vertel dat die printer bij mij nooit goed werkte in de ECP/EPP-mode. Ik moest altijd in de BIOS naar de meest simpele instelling voor LPT1 dat heet hier de SPP-mode. Ik vertaal dat maar als simpele parallelle poort. Dat moet werken.

• Flex
Verwijderd schreef op 25 April 2003 @ 13:30:
Misschien heb je er iets aan als ik vertel dat die printer bij mij nooit goed werkte in de ECP/EPP-mode. Ik moest altijd in de BIOS naar de meest simpele instelling voor LPT1 dat heet hier de SPP-mode. Ik vertaal dat maar als simpele parallelle poort. Dat moet werken.
In het BIOS staat de LPT1 in SPP-mode,heb ook de kabel even nagekeken op een ander printer en die doet het gewoon.
Ga ervanuit dat de printer gewoon niet helemaal oke is.......
Pagina: 1