MamboX P353 Jukebox mini-review!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 799 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84032

De levensduur van de batterij hangt af van het type HD dat erin zit volgens de MamboX egineer.
Mijn batterij gaat maar max 4 uur mee, maar voor $15 kon ik 3 extra batterijen krijgen :)

Als iemand nog tips heeft of iets anders, geef het door en dan ik het door geven aan MamboX voor eventuele firmware updates.
Het scrollen in de menus kan nog iets beter vind ik , als je een grote dir hebt met veel nummers en je bent onderaan en je wilt weer een dir omhoog moet je eerst helemaal omhoog scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Voor x_man:
1) Stukje van mijn eigen stem. Vind ik zelf vrij goede kwaliteit.
2) Verder stukje van Hans teeuwen - Stoned opgenomen (15 cm van rechter speaker af). Klinkt niet zo goed, laag volume en je hoort op het laatst nog mijn broertje binnenkomen om te vragen welke divx nu een beetje tof is :P.

Vraagje aan legolas21;
Waar kan je die batterijen bestellen :? Das nl best handig, een paar extra batterijen. Verder heb ik ze zelf al een mailtje gestuurd met de vraag of ze iets konden doen aan het inefficienten gebruik van het buffer geheugen. Wanneer de player tijdens het afspelen van het einde van track 1 (laatste 10 sec) alvast track 2 inleest, zou je geen haperingen krijgen (nu wel, waardoor de eerste sec wegvalt).

Edit: verder scheelt het flink in stroomverbruik wanneer die blacklight NIET constant aan staat wanneer je de usb kabel erin hebt gestopt. Moet ook te fixen zijn in een firmware upgrade. Zou wel tof zijn als je dat ff aan die engineer van MamboX doorgeeft :).

[ Voor 17% gewijzigd door dr snuggles op 02-05-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405

het is mij als halve digibeet 8)7 nog steeds niet gelukt om de mambox aan de
praat te krijgen met Windows98SE |:( :'( :(
(Lamaris nogmaals bedankt voor Žt schijfje _/-\o_ ).
Is er iemand die het wel gelukt is? Zat daar een foefje bij ? :?

Of is dit dan de aanleiding om over te gaan op XP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:06
Ervaren andere mensen trouwens ook het probleem dat er een "tik" aan het begin van ieder nummer hoorbaar is en dat het lijkt alsof het nummer iets later begint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 82405 schreef op 03 May 2003 @ 00:28:
het is mij als halve digibeet nog steeds niet gelukt om de mambox aan de
praat te krijgen met Windows98SE :(
Is er iemand die het wel gelukt is? Zat daar een foefje bij :?

Of is dit dan de aanleiding om over te gaan op XP
Op XP overgaan. Je plugt de usb kabel erin en je bent klaar. Geen exotische software of drivers nodig. Je kunt meteen beginnen met kopieren van data.
JazzySOB schreef op 03 May 2003 @ 03:26:
Ervaren andere mensen trouwens ook het probleem dat er een "tik" aan het begin van ieder nummer hoorbaar is en dat het lijkt alsof het nummer iets later begint?
Ik heb geen last van een tik. Ik mis wel de eerste seconde van elk nummer wat jij ook hebt. Komt zoals ik al zei doordat de buffer niet efficient gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op 03 mei 2003 @ 09:50:
[...]

Op XP overgaan. Je plugt de usb kabel erin en je bent klaar. Geen exotische software of drivers nodig. Je kunt meteen beginnen met kopieren van data.

[...]

Ik heb geen last van een tik. Ik mis wel de eerste seconde van elk nummer wat jij ook hebt. Komt zoals ik al zei doordat de buffer niet efficient gebruikt wordt.
ik heb wel een heel zacht tikje bij de start van elk nummer

over het spinprobleem: ik was even bang dat de mambox bij nummers groter dan de 8MB in het liedje zelf zou gaan spinnen, maar dat doet ie gelukkig dus niet! Reden dat ik minidiscs in één keer opneem, dan moet ik alle nummers achterelkaar horen en kan zelf de volgorde niet bepalen, maar dat doe je toch bijn altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Hmmz, mijn MamboX p353 gaat minder dan 3 uur mee met zijn batterijen (2x aangezet, verder constant door laten spelen, blacklight misschien 4x aangeweest).

Hij gaat dus terug :(. Best jammer eigelijk, verder is het een prima speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03 23:46

x-man

Proud newbie!

wwillem schreef op 02 May 2003 @ 19:48:
Voor x_man:
1) Stukje van mijn eigen stem. Vind ik zelf vrij goede kwaliteit.
2) Verder stukje van Hans teeuwen - Stoned opgenomen (15 cm van rechter speaker af). Klinkt niet zo goed, laag volume en je hoort op het laatst nog mijn broertje binnenkomen om te vragen welke divx nu een beetje tof is :P.
Bedankt wwillem! Dat is best wel goeie kwaliteit. Heel helder. :)

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:48

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

wwillem: Heb je de batterij goed opgeladen enzo van tevoren? Drie uurtjes is namelijk wel heel erg weinig.

edit: Oh ja, bedacht ik me net.... wat voor koptelefoon had je erop? Kleine oordopjes zullen minder juice vreten dan van die dingen met grote drivers. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Hillie op 05-05-2003 09:48 ]

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Het ligt er maar helemaal aan wat de gevoeligheid is. Hoofdtelefoons waarvan je het volume niet harder hoeft te zetten dan bij de meegeleverde oordopjes, zullen niet meer power trekken.

@wwillem:
Het tikje aan het begin van ieder nummer is ook niet hard of zo, maar wel hoorbaar. Bij jouw speler in het geheel niet? Trouwens, als de batterij na goed opladen maar minder dan drie uur meegaat is er wel wat aan de hand. Hier doet hij het gemiddeld zo'n 6 á 7 uur met normaal gebruik, dus ook zoeken en kopiëren e.d.

Maar ik hoop wel dat er binnenkort een update uitkomt voor het ontbrekende beginstuk en de tik, want anders ga ik toch eens uitkijken naar een andere speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Wellicht dat 'ie een koptelefoon had met volume control in het snoer. Als je dan je speler op maximaal blasten zet, en de controle verder aan het snoer regelt, dan zal je batterij dat ook niet op en top waarderen. Maar dat 'ie het slechts 3 uur doet is wel vreemd ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ik zag trouwens net op mp3cdspelers.nl dat de MamboX niet meer in de lijst voorkomt. Wellicht uit het assortiment genomen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Hillie schreef op 05 May 2003 @ 09:45:
wwillem: Heb je de batterij goed opgeladen enzo van tevoren? Drie uurtjes is namelijk wel heel erg weinig.

edit: Oh ja, bedacht ik me net.... wat voor koptelefoon had je erop? Kleine oordopjes zullen minder juice vreten dan van die dingen met grote drivers. ;)
Ik heb dit met de Sennheiser mx400 oordopjes. De batterijen zijn van volledig leeg tot volledig vol opgeladen. Hier zit geen externe volume regeling op (op de mx500 wel).
JazzySOB schreef op 05 May 2003 @ 10:36:
Ik zag trouwens net op mp3cdspelers.nl dat de MamboX niet meer in de lijst voorkomt. Wellicht uit het assortiment genomen? :?
Klopt idd. Is verdacht.

Verder heb ik het idee dan mijn speler niet nieuw was bij aankomst: De batterij zat al in de speler en er stonden al 3 mp3'tjes op. Verder geen beschadigingen.

Hoe zit dat bij jullie, zat hij bij jullie nog verpakt in plastic en was de batterij er al uit :?

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 05-05-2003 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Bij mij was ie gewoon leeg, maar niet echt in plastic verpakt, gewoon in doosje, batterij zat er wel al in en was half opgeladen.

Die 'tik' aan het begin heb je amper last van in real life gebruik (zeg, je loopt op straat de bink uit te hangen met je mambox en je dikke sennheiser op je hoofd), in lab omstandigheden waar je overal op let kennelijk wel.

Opspinnen duurt inderdaad wat lang maar ik vind het geen enkel probleem, als ik gewoon een cd (een map) afluister, zitten er maar 2 sec tussen elk nummer, en dat vind ik prima te doen.

Ik heb wel het probleem dat ik volgens mijn berekeningen amper boven de 1mb/s uit kom (USB 1.0 speed), en ik wil harder, iemand daar ervaring mee? In de eigenschappen van het usb mass controllertje zoals die in device manager staat genoemd zie ik niks nuttigs staan.

Verder geen klachten hier, loopt als een zonnetje en eerlijk gezegd denk ik dat ie uit het assortiment is omdat ie hardstikke uitverkocht is, dit ding lijkt me nou typisch heel erg populair want hij is VEEL cheaper dan z'n soortgenoten en veelzijdiger, en ja, daar merk je best wat van in sommige eerder genoemde details, en nee, ik vind dat geen probleem voor die 270eur. :)

[ Voor 5% gewijzigd door RubZie op 05-05-2003 13:28 ]

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RubZie schreef op 05 May 2003 @ 11:02:
Ik heb wel het probleem dat ik volgens mijn berekeningen amper boven de 1mb/s uit kom (USB 1.0 speed), en ik wil harder, iemand daar ervaring mee? In de eigenschappen van het usb mass controllertje zoals die in device manager staat genoemd zie ik niks nuttigs staan.
USB 2.0 (Up to 480Mbps) or USB 1.1 (Up to 12Mbps)
Dus de max is 12/8=1,5MB/s.

Voor ongeveer €20,- heb je een usb 2.0 kaart welke ervoor zorgt dat de snelheid verhoogt wordt tot de maximale snelheid van de laptop harde schijf: 11MB/s.

[ Voor 4% gewijzigd door dr snuggles op 05-05-2003 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
wwillem schreef op 05 May 2003 @ 12:35:
[...]
USB 2.0 (Up to 480Mbps) or USB 1.1 (Up to 12Mbps)
Dus de max is 12/8=1,5MB/s.
Ik heb USB2 das juist mijn probleem (doh :)), dus ik concludeerde dat ie op usb1 draaide ipv 2.
Kep een epox 4sda5+ mobo (sis chipset), iemand daar problemen mee gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
RubZie schreef op 05 May 2003 @ 13:27:
Ik heb USB2 das juist mijn probleem (doh :)), dus ik concludeerde dat ie op usb1 draaide ipv 2.
Kep een epox 4sda5+ mobo (sis chipset), iemand daar problemen mee gehad?
Aha. Vriend van mij heeft een moederbord met zowel usb1.1 sloten als usb2.0 sloten. Dus probeer een andere usb aansluiting.

Verder uiteraard even de driverstje installeren enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 29-06 08:09

smallboy

N/A

wwillem schreef op 05 May 2003 @ 14:02:
[...]

Aha. Vriend van mij heeft een moederbord met zowel usb1.1 sloten als usb2.0 sloten. Dus probeer een andere usb aansluiting.

Verder uiteraard even de driverstje installeren enzo.
Weet niet of je mij bedoelt, maar dan moet ik er even bij zeggen dat de usb 1.1 sloten OP het moederbord zitten, en de usb 2.0 op een los bracket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

JazzySOB schreef op 05 May 2003 @ 10:36:
hmpf :( zal je net zien, wil hem net bestellen is ie van de site vertrokken

Nouja, dan maar wederom op zoek naar wat anders :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 19894 schreef op 05 May 2003 @ 19:07:
hmpf :( zal je net zien, wil hem net bestellen is ie van de site vertrokken

Nouja, dan maar wederom op zoek naar wat anders :/
Hiervoor stond er dat hij 9 mei weer leverbaar was. Ik zou dus gewoon even wachten totdat het 9 mei is en kijken of de speler dan wel weer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubZie
hm shit, nederige excuses voor mijn domheid, mijn usb2 bleek standaard disabled te zijn op m'n mobo waardoor ie idd op usb1 speed opereerde, mamboxje slurpt nu mp3tjes als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-08-2024
RubZie schreef op 05 May 2003 @ 20:21:
hm shit, nederige excuses voor mijn domheid, mijn usb2 bleek standaard disabled te zijn op m'n mobo waardoor ie idd op usb1 speed opereerde, mamboxje slurpt nu mp3tjes als een trein.
Excuses aanvaard, Rubzepupz. Niet iedereen kan übertweaker zijn hè ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op 05 May 2003 @ 10:44:
[...]

Ik heb dit met de Sennheiser mx400 oordopjes. De batterijen zijn van volledig leeg tot volledig vol opgeladen. Hier zit geen externe volume regeling op (op de mx500 wel).

[...]

Klopt idd. Is verdacht.

Verder heb ik het idee dan mijn speler niet nieuw was bij aankomst: De batterij zat al in de speler en er stonden al 3 mp3'tjes op. Verder geen beschadigingen.

Hoe zit dat bij jullie, zat hij bij jullie nog verpakt in plastic en was de batterij er al uit :?
Ook bij mij gaat de batterij niet erg lang mee, 3 a 4 uur. Ik heb wel de mx500 (mooi geluidje). Speeltijd is wel erg kort :(

Ook bij mij stonden er al een 5-tal mp3Žs op :?
En ik had geen cd met drivers |:(

De tijdsduur van het spinnen en de zachte tik aan het begin zijn schoonheidsfoutjes die overkomelijk zijn.

Toch ben ik nog wel tevreden :| en hoop van de mambox te kunnen genieten totdat er over een half jaar (heel jaar) de ideale mp3 speler op de markt is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Same story here:batterij zat er in en er stonden dacht ik 3 mp3's op! Mijn batterij gaat ook maar 3 uur mee. Dat vind ik erg vervelend!Ik zou wel een batterij > 1500 mah willen proberen, die zou het langer moeten uithouden. Maar het is wel een risico om er een aan te schaffen, want die dingen zijn best duur.

Dit mailtje kreeg ik net van mp3cdspeler.nl: (ik vroeg ze waarom de speler niet meer op de site staat):

Hallo ,

Deze verkopen wij nog wel ,maar omdat wij geen nieuwe exacte leverdatum hebben Moesten we deze we deze even van de website halen Anders wordt de datum straks steeds verschoven en daar worden de klanten en wij niet vrolijker van .Maar zodra deze weer bij ons binnen is wordt deze direct op de website terug gezet
De speler is zoveel gevraagd dat onze leverancier ze niet aangesleept kan krijgen

Met vriendelijke groet,

Holland Global
M.Hobbemastraat 3
5062 LN Oisterwijk

[ Voor 51% gewijzigd door lamaris op 08-05-2003 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

9 mei: ander Žprobleempje`voor de Mambox P353: de volgorde van de files in een map. De files in een map staan op willekeurige volgorde, zeker niet alfabetisch en ook niet op volgorde van een veld in de id3-tag.
Weet iemand hoe dit zit? :?

11 mei: Het lijkt er op dat ik de oorzaak weet: als de filenamen lang zijn en de eerste x tekens gelijk, dan worden ze willekeurig geplaatst. Waarschijnlijk wordt de volgorde bepaald door naar de eerste x tekens te kijken en niet naar alle. Oplossing is te beginnen met het volgnummer van het nummer op de cd.... :*)

14 mei: als ik het goed heb sorteert de P353 op de eerste 5 of 6 tekens van een filenaam

18 mei: we zijn er uit: voor de sortering wordt de MS-DOS naam gebruikt....

NB de mappen staan wel op alfabetische volgorde

PS mijn aansluitproblemen met Win98 zijn opgelost door XP te installeren ;)
PS met mijn niet al te wakkere kop :O heb ik dit berichtje ook onder een nieuw topic geplaatst zonder goede naam, tijd voor meer koffie :P

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 82405 op 18-05-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik heb al een paar keer last gehad van een crashende MamboX. Dus heb ik eens uitgezocht hoe je zo'n crash kan simuleren:

1) Ga naar een directory met mp3'tjes.
2) Open het laatste nummer.
3) Wacht tot het nummer bijna op zijn einde is (je kan ook doorspoelen).
4) Verander vlak voor het einde het volume.
5) CRASH!

Is volgens mij gewoon een programmeer fout, zoiets als:
code:
1
2
3
if (volume_wordt_veranderd && einde_nummer)
  {huidige_mp3=++
  }

Tsjah, als je dan bij het laatste nummer zit, weet de software even niet meer welke nummer nu het volgende nummer is, wat resulteert in een prachtig bevroren scherm. Overigens zullen ze vast niet in Java programmeren :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuw op te lossen probleempje: als ik een .wma file probeer te openen krijg ik de foutmelding Žunknow file format, operation terminated (error #: 1407)Ž

wie is hier ook tegenaan gelopen en heeft de oplossing gevonden?

NB wma files zijn aangemaakt met Windows Mediaplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 82405 schreef op 11 mei 2003 @ 13:07:
nieuw op te lossen probleempje: als ik een .wma file probeer te openen krijg ik de foutmelding Žunknow file format, operation terminated (error #: 1407)Ž

wie is hier ook tegenaan gelopen en heeft de oplossing gevonden?

NB wma files zijn aangemaakt met Windows Mediaplayer
Ligt niet aan de player, maar aan dat gare windows Mediaplayer. Ik heb hier een wma'tje liggen van Darude-Feel the beat (ja die is oud :P). Deze doet het perfect.

Waarschijnlijk maakt mediaplayer een wma met DRM (Digital right management, een techniek waarmee Microsoft het kopieren van muziek wil tegenhouden, een goede reden om wma dus niet te gaan gebruiken). De speler zal dit waarschijnlijk nog niet ondersteunen.

Met Creative software heb ik ooit eens wma'tjes gemaakt, waar nog geen DRM in zit. Maar wacht liever op support van Ogg files en ga tot die tijd verder met Mp3 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
wwillem schreef op 11 mei 2003 @ 17:23:
[...]
Waarschijnlijk maakt mediaplayer een wma met DRM (Digital right management, een techniek waarmee Microsoft het kopieren van muziek wil tegenhouden, een goede reden om wma dus niet te gaan gebruiken). De speler zal dit waarschijnlijk nog niet ondersteunen.
Maar dit kan je toch uit zetten in windows media player ...

extra --> opties ... --> muziek kopieren --> vinkje weghalen bij "muziek tegen kopieren beveiligen"

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
Ik heb geprobeerd een Winamp playlist, gesaved als *.PLS af te spelen op de player maar ik krijg een foutmelding dat deze extensie niet wordt herkend ofzo.
Kan je dus alleen playlists maken op de player zelf? Die playlists hebben OOK een *.PLS extensie?! Als dat zo is is het balen want het duurt dan een eeuwigheid om playlists te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

lamaris schreef op 13 mei 2003 @ 12:16:
Ik heb geprobeerd een Winamp playlist, gesaved als *.PLS af te spelen op de player maar ik krijg een foutmelding dat deze extensie niet wordt herkend ofzo.
Kan je dus alleen playlists maken op de player zelf? Die playlists hebben OOK een *.PLS extensie?! Als dat zo is is het balen want het duurt dan een eeuwigheid om playlists te maken.
Ik ken het ding niet, maar kun je niet een van de .pls'en openenen in een texteditor, en eens kijken hoe zo'n file in elkaar zit? Misschien is het een simpele aanpassing.

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op 11 May 2003 @ 17:23:
[...]

Ligt niet aan de player, maar aan dat gare windows Mediaplayer. Ik heb hier een wma'tje liggen van Darude-Feel the beat (ja die is oud :P). Deze doet het perfect.

Met Creative software heb ik ooit eens wma'tjes gemaakt, waar nog geen DRM in zit. Maar wacht liever op support van Ogg files en ga tot die tijd verder met Mp3 :).
wwillem dank, dat was inderdaad de oorzaak van het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
lamaris schreef op 13 May 2003 @ 12:16:
Ik heb vooralsnog geen snellere methode gevonden :(. Best jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
En ze komen maar niet met een firmware-update uit om eerder genoemde problemen op te lossen. Ik heb mijn schik in de player min-of-meer al verloren. Als iemand er interesse in heeft mag een (redelijk!) bod doen. Speler is weinig (alleen binnenshuis) gebruikt, geheel compleet in doos en is als nieuw. ;(

[ Voor 4% gewijzigd door Tranquility op 17-05-2003 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:41
Weet iemand wanneer hij weer te koop is?

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Simon schreef op 17 mei 2003 @ 17:04:
Weet iemand wanneer hij weer te koop is?
Simon, neem contact op met JazzySOB (zie het berichtje voor de jouwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58339

Ik ben er over na aan het denken , ze krijgen ze volgende week weer binnen maar in plaats van 20GB nu in 30GB en 60GB vooral die laatste is toch wel erg vet want mijn iBead is 128MB en 60000MB is dan wel een hele voortgang :)

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=356

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 58339 op 19-05-2003 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 58339 schreef op 19 May 2003 @ 16:15:
Ik ben er over na aan het denken , ze krijgen ze volgende week weer binnen maar in plaats van 20GB nu in 30GB en 60GB vooral die laatste is toch wel erg vet want mijn iBead is 128MB en 60000MB is dan wel een hele voortgang :)

http://www.mp3cdspeler.nl/winkel/?produkt&id=356
Niet kopen, de batterij gaat veels te kort mee.

Ik raad een iets duurdere apple ipod aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58339

Je moet de Batterij een paar keer volledig opladen en weer helemaal op gebruiken net als een notebook (na email contact met mambox) ze vertelde ook,dat ze nu bij mediamarkt in Duitsland liggen (die hadden er een paar duizend besteld :)
Ik ga daar eens snuffelen binnenkort

[ Voor 115% gewijzigd door Anoniem: 58339 op 19-05-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Gaat het werkelijk zoveel schelen, als je 'em een paar keer volledig oplaadt en ontlaadt? (Dus van 3 a 4 uur naar 8 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
Zowaar het lijkt inderdaad zo te zijn! Hoe vaker ik hem oplaad, hoe langer hij het doet.
Maar helaas nog geen 8 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

hoe vaak heb je de cyclus opladen->leegspelen al gedaan en op hoeveel uur zit je nu?

Misschien dat de tijd ook sterk afhangt van hoeveel je met de knoppen speelt en of je veel heen en weer hannest richting je PC. Ik had een Sonyericsson T200 telefoontje (kutding) wat echt batterijen opvrat als je een beetje in de menuutjes pielde. Dat kan hier natuurlijk ook zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Ik heb hem zelf al meerdere keren volledig laten laden en daarna ontladen (stuk of 7 keer), maar het maakt echt geen moer uit. 3,5 uur is de max die ik eruit kan toveren wanneer ik hem continu grote mixen aflaat spelen. Zonder de blacklight te gebruiken.

De engineer van MamboX beweerde ook dat het uitmaakte en misschien ben ik een uitzondering, maar het blijft brak. Mijn batterij heb ik opgestuurd en wordt nu getest door mp3cdspeler.nl en waarschijnlijk gaat de speler zelf er snel achter aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Tja, en dit soort batterijproblemen brengt mij meteen weer bij m'n grootste argument tegen de MamboX P353: een propietary (nou ja, min of meer) batterijformaat. Helaas blijkt het allemaal niet zo goed te gaan en of dat nu ligt aan de kwaliteit van het accuutje of de speler die wellicht iets te lichthartig met het aangeboden vermogen omgaat, het maakt me niet uit. Probleem is dat de batterij gewoon veel te kort meegaat. Dan heb ik liever dat je die Li-Ion cel kunt vervangen door eigen batterijen, maar die zijn lastig te krijgen.

Natuurlijk zijn er ook goede voorbeelden te noemen, want de Ipod en de Creatives hebben ook hun 'eigen' accu. Dat zijn dan ook spelers waar je direct wat meer voor neer moet leggen. En de Archos, waar ook nog veel development omheen plaatsvindt, is met z'n penlite-batterijen voor mij nog interessanter: betaalbaar en de batterijen kun je zo vervangen als ze rot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Hillie schreef op 20 May 2003 @ 22:59:
Tja, en dit soort batterijproblemen brengt mij meteen weer bij m'n grootste argument tegen de MamboX P353: een propietary (nou ja, min of meer) batterijformaat. Helaas blijkt het allemaal niet zo goed te gaan en of dat nu ligt aan de kwaliteit van het accuutje of de speler die wellicht iets te lichthartig met het aangeboden vermogen omgaat, het maakt me niet uit. Probleem is dat de batterij gewoon veel te kort meegaat. Dan heb ik liever dat je die Li-Ion cel kunt vervangen door eigen batterijen, maar die zijn lastig te krijgen.

Natuurlijk zijn er ook goede voorbeelden te noemen, want de Ipod en de Creatives hebben ook hun 'eigen' accu. Dat zijn dan ook spelers waar je direct wat meer voor neer moet leggen. En de Archos, waar ook nog veel development omheen plaatsvindt, is met z'n penlite-batterijen voor mij nog interessanter: betaalbaar en de batterijen kun je zo vervangen als ze rot worden.
Die batterijen van de mamboX kosten geen ruk hoor. 3 van die ultra batterijen voor $15,- Daar kan een penlite met minimaal vermogen niet tegenop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Hmmmm.... dat zijn inderdaad goede prijzen! Maar ja, als die speler ze wegslurpt als Grolschjes, dan schiet je er nog niks mee op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Hillie schreef op 21 May 2003 @ 19:19:
Hmmmm.... dat zijn inderdaad goede prijzen! Maar ja, als die speler ze wegslurpt als Grolschjes, dan schiet je er nog niks mee op natuurlijk.
Precies :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

De MamboX leek me een heel interessante speler, maar ik neig nu toch weer terug naar de Archos. Daar wordt ook een firmware voor gebouwd door een groepje programmeurs, wat een heel behoorlijk product schijnt te zijn. Jammer voor de MamboX dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op 21 May 2003 @ 18:21:
[...]

Die batterijen van de mamboX kosten geen ruk hoor. 3 van die ultra batterijen voor $15,- Daar kan een penlite met minimaal vermogen niet tegenop!
waar koop je die batterijen dan?

met een setje extra batterijen kan ik er voorlopig weer tegenaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 82405 schreef op 25 May 2003 @ 21:14:
Waar koop je die batterijen dan?

met een setje extra batterijen kan ik er voorlopig weer tegenaan >:)
Anoniem: 84032 schreef op 02 May 2003 @ 18:54:
De levensduur van de batterij hangt af van het type HD dat erin zit volgens de MamboX egineer.
Mijn batterij gaat maar max 4 uur mee, maar voor $15 kon ik 3 extra batterijen krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn die batterijen alleen direct bij Mambo(x) te bestellen? Of ook ergens in NL?

Heeft iemand al een setje gekocht?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 82405 op 28-05-2003 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76058

Vandaag ook men P353 binnengekregen. Ik wou eventjes vragen of iemand al een oplossing gevonden heeft voor de pls file's. Ik heb deze onderzocht, en blijkbaar worden de pls file's in een binarie formaat weggeschreven. PL DOS naam mp3 E Dos naam mp3 herhaal ... Ik heb zitten rondzoeken maar alle normale pls file's zijn normaal met ascii characters. Iemand een oplossing gevonden voor dit probleem (zeker als je meer dan 2000 liedjes staan hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een update:

Het klopt wat mensen zeggen ivm de P353 30GB versie ivm stroom verbruik. Ik haal ook maar max 4 uur uit de batterijen. Ik vind het maar vreemd dat de batterijen zo weinig aan kunnen. Dat is niet de 8 uur dat men beweerde op de mambox site.

Ik hoop dat men ergens batterijen gaat verkopen die dubbel capasiteit hebben (en de batterij extensie kit dat je normaal zou moeten kunnen aansluiten op het toestel maar dat ik nergens terugvind)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 76058 schreef op 04 juni 2003 @ 13:45:
Een update:

Het klopt wat mensen zeggen ivm de P353 30GB versie ivm stroom verbruik. Ik haal ook maar max 4 uur uit de batterijen. Ik vind het maar vreemd dat de batterijen zo weinig aan kunnen. Dat is niet de 8 uur dat men beweerde op de mambox site.

Ik hoop dat men ergens batterijen gaat verkopen die dubbel capasiteit hebben (en de batterij extensie kit dat je normaal zou moeten kunnen aansluiten op het toestel maar dat ik nergens terugvind)...
Brak he. En de MamboX engineers blijven maar beweren dat ze bij de eerste testen al 5 uur halen.

Die van mij heb ik 3 dagen geleden teruggestuurd. Op voor de Apple Ipod 10GB :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd, is zeer vreemd ...

Ik vrees dat een deel van het probleem hier ligt:
Als je een Mp3 afspeelt, dan blijft je display constand branden. Ik weet uit ervaring van een foto toestel, dat die lcd display's genoeg stroom wegtrekken. Combineer dat met eventjes een mp3 te selecteren (hd spin up, backlicht aan), en de normale playback ...

Ik denk dat je 8uur kan halen met dit toestel met een 5GB HD (niet een 30GB HD sinds deze meer stroom verbruiken) en als je constand van een playlist laat afspelen (met mogelijk de display disabled - 1 klein probleem is dat de firmware geen auto shutdown van de display heeft zoals bij de backlicht)...

Ik vind het eerlijk gezegt jammer, en ik hoop dat men bij mp3spelers.nl een paar high capasity batterijen zal verkopen (1800mA en hoger), zodat de levensduur hoger is.

Voor de rest ben ik vrij tevreden van de mp3 speler (op de kleine bug's die al ondekt zijn maar die fixbaar zijn met een firmware upgrade)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 76058 schreef op 07 June 2003 @ 00:35:
Idd, is zeer vreemd ...

Ik vrees dat een deel van het probleem hier ligt:
Als je een Mp3 afspeelt, dan blijft je display constant branden. Ik weet uit ervaring van een foto toestel, dat die lcd display's genoeg stroom wegtrekken. Combineer dat met eventjes een mp3 te selecteren (hd spin up, backlicht aan), en de normale playback ...
Het display wat in de mp3 speler zit verschilt enorm met die van een digitale camera. Die in de mp3 speler slurpt veel minder stroom. Lijkt meer op die in mijn grafische rekenmachine zit. Deze heeft nog 3 kleurtjes ook, is groter en kan enorm lang mee gaan. Volgens de specs gebruikt de totale rekenmachine 0,06W, stel dat dit alleen wordt gebruikt om het lcd display aan te sturen:

De mamboX batterij is 1800mAH. Deze kan dus 1 uur lang, 1,8 Ampère leveren bij 3,7 Volt. Vermogen = 1.8 * 3.7. Energie = vermogen * tijd = 1.8 * 3.7 * 3600 = 24000 Joule.

0,06 Watt = 0,06 Joule / seconde:
24000 / 0,06 = 400000 seconde = 111 uur.
Oftewel, je kan het schermpje 111 uur lang van stroom voorzien met een MamboX batterij :D. Aangezien dat gare ding maar 3,5 uur mee gaat, lekt het vermogen dus ergens anders weg.
Ik denk dat je 8uur kan halen met dit toestel met een 5GB HD (niet een 30GB HD sinds deze meer stroom verbruiken) en als je constand van een playlist laat afspelen (met mogelijk de display disabled - 1 klein probleem is dat de firmware geen auto shutdown van de display heeft zoals bij de backlicht)...
Ik heb die van mij achter elkaar door laten spelen, zonder gebruik te maken van het blacklight en toen kwam ik op 3,5 uur. Beredenerend volgens bovenstaand rekenstukje haal je die 8 uur dus ook nooit wanneer het display uitstaat.

Waarschijnlijk is het chip ontwerp gewoon slecht. Ik moet nu op school ook een beetje prutsen met wat simpele ontwerpjes voor invertors (die van een 0 een 1 maken en andersom, erg simpel) en daar kan je al last hebben van kortstondige kortsluitingen bij verkeerde ontwerpen, dit kost veel energie! Zo'n mp3 decoder chip kan je als fabrikant gewoon los bestellen en waarschijnlijk heeft MamboX deze chip zelf ontworpen. Pruts0rs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Hmmz, die lui van mp3cdpspeler.nl beginnen nu opeens moeilijk te doen. "Nee, geld geven wij niet terug" |:(. Terwijl je normaal prima met ze kan praten. Misschien draaien ze nog bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Is het binnen de 7 dagen omruilperiode? Zoja dan mogen ze niet weigeren (mits de speler in onbeschadigde staat en kompleet retour komt)

Mijn MamboX heb ik een paar weken geleden verkocht (met verlies uiteraard, ik wilde er maar al te graag vanaf)

Ik heb trouwens een paar dagen geleden informatie gevraagd over een andere mp3speler die ik misschien bij hun wilde kopen, maar ze hebben niet gereageerd op mijn mail. Mijn volgende aankoop doe ik dus waarschijnlijk dan ook niet meer bij mp3cdspeler.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
JazzySOB schreef op 11 June 2003 @ 21:04:
Is het binnen de 7 dagen omruilperiode? Zoja dan mogen ze niet weigeren (mits de speler in onbeschadigde staat en kompleet retour komt)

Mijn MamboX heb ik een paar weken geleden verkocht (met verlies uiteraard, ik wilde er maar al te graag vanaf)

Ik heb trouwens een paar dagen geleden informatie gevraagd over een andere mp3speler die ik misschien bij hun wilde kopen, maar ze hebben niet gereageerd op mijn mail. Mijn volgende aankoop doe ik dus waarschijnlijk dan ook niet meer bij mp3cdspeler.nl.
Tis buiten die 7 dagen (binnen 7 dagen wel gemeld dat die batterij niet goed was).Maar goed, ik hoor netjes garantie te hebben. Bovendien hoor je - wanneer je het op garantie gooit - je verzendkosten vergoed te krijgen. Maar we zien wel of ze gaan volharden of netjes toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Laatst online: 29-06 13:52

Stropdas

Insert subtitle here

wwillem schreef op 11 June 2003 @ 21:45:
[...]

Tis buiten die 7 dagen (binnen 7 dagen wel gemeld dat die batterij niet goed was).Maar goed, ik hoor netjes garantie te hebben. Bovendien hoor je - wanneer je het op garantie gooit - je verzendkosten vergoed te krijgen. Maar we zien wel of ze gaan volharden of netjes toegeven.
Als je hebt gemeld dat de batterij niet goed was heb je eigenlijk al gezegt dat het niet werkt zoals het hoort en moeten zij iig de batterij vervangen ofzo :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Stropdas schreef op 11 June 2003 @ 23:14:
[...]

Als je hebt gemeld dat de batterij niet goed was heb je eigenlijk al gezegt dat het niet werkt zoals het hoort en moeten zij iig de batterij vervangen ofzo :P
Batterij is al vervangen. Maakt geen moer uit.

Maar goed, ze gaan nu zelf het een en ander testen met die speler zodat ik uiteindelijk een goed werkend exemplaar krijg... Iemand nog interesse in een goed werkend exemplaar? :D

Btw JazzySOB, is het misschien een goed plan om jou start post te veranderen. Die is behoorlijk positief over de speler terwijl die dat niet verdient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Dat is idd wel slim. Ik was in den beginne ook bijzonder geinteresseerd in deze speler, maar ik neig nu toch zeker naar de Archos Recorder 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wwillem schreef op 12 June 2003 @ 11:14:
[...]

Batterij is al vervangen. Maakt geen moer uit.

Maar goed, ze gaan nu zelf het een en ander testen met die speler zodat ik uiteindelijk een goed werkend exemplaar krijg... Iemand nog interesse in een goed werkend exemplaar? :D
Lol ... ja, hier is intresse ook voor een exemplaar dat 8 uur draait ipv 3.5 a 4 uur ...
Welke is de persoon waarmee je contact heb, kan je effe de mail address posten, dan zal ik ook eens een mailtje sturen, want ik vind dat het ook niet kan dat een mp3 speler waar ze 8 uur playback tijd geven, maar 3.5 uur doet (gemiddelt), 4 uur max ...

En ik vind het ook maar vreemd dat ik NOG altijd nergens de uitbreiding module tegengekomen ben voor een extra batterij vanboven aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 76058 schreef op 12 June 2003 @ 15:56:
Lol ... ja, hier is intresse ook voor een exemplaar dat 8 uur draait ipv 3.5 a 4 uur ...
Welke is de persoon waarmee je contact heb, kan je effe de mail address posten, dan zal ik ook eens een mailtje sturen, want ik vind dat het ook niet kan dat een mp3 speler waar ze 8 uur playback tijd geven, maar 3.5 uur doet (gemiddelt), 4 uur max ...

En ik vind het ook maar vreemd dat ik NOG altijd nergens de uitbreiding module tegengekomen ben voor een extra batterij vanboven aan te sluiten.
Van de klantenservice afdeling van mp3cdspeler.nl:
rma@mp3cdspeler.nl

Ze begrijpen blijkbaar niet dat het een probleem is, want de mambox wordt nu nog steeds verkocht met incorrecte batterijduur (is veranderd van 8 naar 7. Nog steeds het dubbele van de werkelijke waarde).

Overigens hebben ze nu ook 2 andere harde schijf mp3 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Bij deze heb ik de startpost aangepast en geeft nu een wat reëler beeld van de speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
JazzySOB mailde op 12 June 2003 :
Mag je je MamboX trouwens inruilen of heb je hem al weer
teruggekregen?
Ik heb nog geen voorstel gedaan om hem in te ruilen. Dus voorlopig zoeken ze nog naar een mambox die de 8 uur haalt. Onmogelijk dus :D.

[ Voor 161% gewijzigd door dr snuggles op 17-06-2003 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mailje verstuurd naar mp3cdspeler.nl. We zullen eens zien wat ze zeggen (als ze reageren, want op een vorig mail van me hebben ze nooit geantwoord)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 76058 schreef op 13 juni 2003 @ 23:26:
Mailje verstuurd naar mp3cdspeler.nl. We zullen eens zien wat ze zeggen (als ze reageren, want op een vorig mail van me hebben ze nooit geantwoord)...
Hmmz, wel netjes blijven he bij die lui. Alhoewel ze ook bij mij wel eens niet reageren.. en ik ben al zo ongeduldig :).

Ons op de hoogte houden he :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben altijd netjes, zolang men men netjes behandelt ... Lijkt me maar logis ...

De eerst keer dat ik gemailed heb naar hun was voor het vragen ivm men zending, sinds ik totaal geen enkel responce gekregen had van hun wanneer deze zou vertrekken. Ik heb 0 antwoord gekregen ... een week & half later was de mp3 speler ineens geleverd (een geluk dat ik alles laat leveren op men werk, want ik krijg iets van die leveringen die men verstuurd zonder aankomst datum (wat vrij belangrijk is als je zaken thuis laat leveren ;) ). Gisteren middag is dus een andere mail verstuurd ivm die batterij probleem. We zullen zien of ze antwoorden (gebasseerd op de eerste mail ervaring heb ik men twijfels)...

Probleem is dat de producent mambox ook niet erg graag reageerd op mails, dat heb ik ook al begrepen van enkel commentaars op het internet...

Update:

Nieuwe/Eindelijk geposte Firmware uit van de Mambox P353:
http://www.mambox.com/firmware/p353/M117G_UA.bin

Ik denk toch dat het nieuwe firmware is, mijn geef aan 1.17M als firmware. Ondanks volgens mij dat M later in het alfabet komt dat G ... mechien dat de M versie buggy dat ze de G releasen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 76058 schreef op 14 June 2003 @ 16:47:
Probleem is dat de producent mambox ook niet erg graag reageerd op mails, dat heb ik ook al begrepen van enkel commentaars op het internet...
Mp3cdspeler zelf heeft het wel voor elkaar gekregen om een engineer van mambox te pakken te krijgen. Ik mailde wat naar mp3cdspeler.nl, die stuurde het door naar de engineer en die stuurde vervolgens weer een onzinnig antwoord terug.
Update:

Nieuwe/Eindelijk geposte Firmware uit van de Mambox P353:
http://www.mambox.com/firmware/p353/M117G_UA.bin

Ik denk toch dat het nieuwe firmware is, mijn geef aan 1.17M als firmware. Ondanks volgens mij dat M later in het alfabet komt dat G ... mechien dat de M versie buggy dat ze de G releasen???
Owh, probeer eens of daarmee de bugs verdwijnen & batterijlevensduur verbeterd wordt als je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben aan het testen, maar zover ik kan zien zal het ongeveer hetzelfde zijn ...

Ik heb men mp3 laten spelen vandaag op 19 soundlevel/geen eq toegepast (normaal) & zo laten speler van 16.50 laten draaien, en rond 20.05 was hij plat. Ik had wel nog gisteren 25min gespeelt + vandaag 200mb van de hd gecopieerd.

Zodus 3.15 + 30 + ongeveer 5 min = 3.50 min ...

Kwa bugs heb ik nog niet getest, enkel laten draaien constand ... software helpt niet precies voor langere playback ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Anoniem: 76058 schreef op 14 June 2003 @ 20:08:
Ik ben aan het testen, maar zover ik kan zien zal het ongeveer hetzelfde zijn ...

Ik heb men mp3 laten spelen vandaag op 19 soundlevel/geen eq toegepast (normaal) & zo laten speler van 16.50 laten draaien, en rond 20.05 was hij plat. Ik had wel nog gisteren 25min gespeelt + vandaag 200mb van de hd gecopieerd.

Kwa bugs heb ik nog niet getest, enkel laten draaien constand ... software helpt niet precies voor langere playback ...
Aha, tnx for testing.

1 bug kan je trouwens snel testen: Ga naar een directory met wat nummers, speel het laatste nummer af, spoel door tot het einde (5 sec ervoor) en ga met het volume zitten spelen. De versie die ik had ging keihard op z'n bek. (if endOfNumber & volumeMenu, then NextNumber... maarja, er is geen nextNumber...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Ben ook benieuwd of ze hiermee de "pop" en het ontbreken van de eerste seconde aan het begin van ieder nummer hebben opgelost... Maar firmware 1.17 had ik ook dus of het echt een update is betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
Het teleurstellendst -nog erger dan de korte batterijduur- vind ik nog het feit dat je geen playlists op je pc kan maken.
Ik heb meer dan 3000 mp3's. Het maken van playlists op de speler zelf zou een eeuwigheid duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel, we zijn nu al enkel dagen verder, nog steeds 0 responce op men mail (met de vraag ivm de korte batterij duur)... Een geluk dat ze niet op tweakers price watch staan of dit was een lagere score voor mp3spelers.nl hun support...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Eigenlijk had ik verwacht dat mp3cdspeler.nl de MamboX wel uit het assortiment hadden genomen wegens de vele klachten, met name door de zeer teleurstellende speelduur en de toch wel irritante bijgeluiden en het ontbrekende eerste muziekfragment. En zeker nu ze een stuk leuker alternatief hebben in de vorm van de Xclef HD-500, verbaast mij dit enigzins. Maar aan de andere kant, over de Xclef weten we ook nog niet zo veel. Maar als die het beter doet dan de MamboX, kunnen ze die net zo goed uit hun assortiment halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 21:01

GeeBee

Oddball

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Hmm, klinkt wel erg goed allemaal.
Klinkt me toch een beetje teveel als een reclamepraatje eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75903

Anoniem: 75903 schreef op 15 June 2003 @ 01:45:
Deze vind ik ook erg mooi :

[afbeelding]

Voor mensen die zich interesseren kunnen hier ff een brok lezen over de player.
http://www.advancedmp3pla...shopping/pages/index.html
die ik gaf was dus een verkeerde url 8)7 moest dus die hierboven zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12
JazzySOB schreef op 17 juni 2003 @ 17:10:
Eigenlijk had ik verwacht dat mp3cdspeler.nl de MamboX wel uit het assortiment hadden genomen wegens de vele klachten, met name door de zeer teleurstellende speelduur en de toch wel irritante bijgeluiden en het ontbrekende eerste muziekfragment. En zeker nu ze een stuk leuker alternatief hebben in de vorm van de Xclef HD-500, verbaast mij dit enigzins. Maar aan de andere kant, over de Xclef weten we ook nog niet zo veel. Maar als die het beter doet dan de MamboX, kunnen ze die net zo goed uit hun assortiment halen.
Is nu ook gebeurt ... ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Verdomd...!

Zouden ze dit topic lezen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik heb de Xclef besteld, zal mijn mening geven als die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85632

De Xclef heeft geen mic of line in ingang. Dat was zo mooi aan de MamboX. Enige alternatief voor een vergelijkbaar apparaat dat kan opnemen is de hele lelijke Archos :(

Dat wordt dus wachten toch zich iets heel moois aandient met mic ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
JazzySOB schreef op 18 June 2003 @ 08:44:
Verdomd...!

Zouden ze dit topic lezen? :P
JA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Anoniem: 85632 schreef op 18 June 2003 @ 13:00:
De Xclef heeft geen mic of line in ingang. Dat was zo mooi aan de MamboX. Enige alternatief voor een vergelijkbaar apparaat dat kan opnemen is de hele lelijke Archos :(

De xclef heeft dat wel, kijk maar bij mp3cdspeler.nl.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76058 schreef op 14 June 2003 @ 20:08:

heeft deze `upgradeŽ ook het probleem van het niet afspelen van de eerste halve seconde van een liedje opgelost? of de lange tijd van het laden tussen twee liedjes?

PS hoe gaat de de upgrade werken op mijn mambox, gewoon het .bin bestandje er op zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 82405 op 20-06-2003 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Anoniem: 85632 schreef op 18 juni 2003 @ 13:00:

Ik heb de Xclef nu, bevalt zeer goed, zit een goede mic op en ook de line-in werkt goed. Line-in kan zowel optisch als analoog ingesteld worden.

Mijn Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82405 schreef op 20 June 2003 @ 11:56:
[...]

heeft deze `upgradeŽ ook het probleem van het niet afspelen van de eerste halve seconde van een liedje opgelost? of de lange tijd van het laden tussen twee liedjes?

PS hoe gaat de de upgrade werken op mijn mambox, gewoon het .bin bestandje er op zetten?
Antwoord op vraag 1 & 2. Ja, de bugs zitten er in (het is een oudere versie dan mijn orginel, maar deze lost toch een andere bug op, de bug waarbij gans de player durft blokkeren (tot nu toe geen last meer mee gehad met de oudere g versie)... De 2 seconden bug is er nog (die 2 seconden is de hd die opspind & uw liedje inleest). En die Halve second bug zit in de oudere firmware ook nog in ...

Bestand erop zetten. En dan vanaf uit-stand opstarten door de Linker bovenknop in te drukken + Start/play knop. Dan krijg je een nieuw flash scherm (note: staat ook in uw handleiding)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Xclef HD-500 ervaringen

[ Voor 25% gewijzigd door GeeBee op 20-06-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
En wwillem heeft zijn review van de Xclef klaar, dus verplicht leesvoer ;)
Xclef HD500 mini-review!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traats
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 21:26
Hier staat een nieuwe firmware voor de MamboX. Ik weet niet wat er gewijzigd is, heb hem zelf nog maar net geladen.

http://www.efx.com.au/dow...x/p353/p353sd_118m_ua.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

traats schreef op 09 July 2003 @ 08:48:
Hier staat een nieuwe firmware voor de MamboX. Ik weet niet wat er gewijzigd is, heb hem zelf nog maar net geladen.

http://www.efx.com.au/dow...x/p353/p353sd_118m_ua.bin
weet je al welke problemen opgelost zijn door deze upgrade?

dit lijkt geen officiele upgrade van mambox zelf, is deze wel betrouwbaar en functioneert het?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 82405 op 11-07-2003 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in duitsland wordt de mambox met 40gb verkocht...
http://www.idealo.de/prei...ffersOfProduct/67358.html

en zelfs met 60gb
http://www.hardwareschotte.de/hardware/preise/proid_1129311

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 82405 op 24-07-2003 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

firmware upgrade

het is de ŽingenieursŽ van mambox gelukt om één van de fouten op te lossen met de nieuwe firmware (versie 1.18M, zie http://www.mambox.com/firmware.html): een liedje wordt nu helemaal vanaf het begin gespeeld 8)

nu nog de andere "fouten":
- speelduur batterij (nog steeds maar net iets meer dan 3 uur) :(
- tijd tussen liedjes verkorten (itelligenter/slimmer opspinnen) :(
- ŽinhoudopgaveŽ laten zien zonder steeds op te spinnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Dat is goed nieuws voor de huidige MamboX-eigenaren. Het niet volledig afspelen van een track was toch wel één van de grootste bezwaren (naast de extreem slechte batterijduur)

Ik zal dit meteen in de review zetten.

Dit verlicht de pijn dus weer ietjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is en blijft toch vreemd dat de mambox in andere landen zo goed staat aangeschreven :? , zoals bijv. australie, zie: http://www.efx.com.au/others/awards.asp
Waarschijnlijk kennen ze daar enkel de Nomad en de mambox....
zie de site van de grootste online seller:
http://www.mp3direct.com....&s_subcategory=MASS+MEDIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zijn er uberhaupt nog mensen die de mambox hebben en gebruiken? of hebben jullie Žem verkocht ( }:O handel), verpatst 8) , in een flaag van woede :( gedestroyed, gebruik je Žem als externe hdd :Z

het lijkt bijna mijn privé topicje... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• traats
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 21:26
Anoniem: 82405 schreef op 04 August 2003 @ 23:34:
zijn er uberhaupt nog mensen die de mambox hebben en gebruiken? of hebben jullie Žem verkocht ( }:O handel), verpatst 8) , in een flaag van woede :( gedestroyed, gebruik je Žem als externe hdd :Z

het lijkt bijna mijn privé topicje... O-)
Awel, ik gebruik hem sinds kort enkel als externe HD. De rest doet het namelijk niet meer :'( . Het ding crasht steeds na enkele seconden. Ik heb mp3cdspeler.nl gecontacteerd met de vraag of ik hem zonder HD mag opsturen voor reparatie/vervanging, maar kreeg nog geen antwoord. Ik zal eens een telefoontje moeten plegen bij gelegenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Vraag meteen of je met bijbetaling een Xclef of H&B mag nemen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de batterij van mijn mambox heeft het nu ook al begeven binnen 6 maanden.....
dacht ik,
was toch iets met een los contactje, want nadat ik de batterij er even uithaalde en opnieuw inzette deed ie Žt weer...

koop altijd een speler waar je deze zelf kunt vervangen!

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 82405 op 04-10-2003 12:38 ]

Pagina: 1 2 Laatste