Toon posts:

Om de 10 minuten van internet gegooit in WinXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een hele tijd met het probleem dat ik er om de 10 minuten van internet word gegooit, dit heb ik alleen in Windows XP pro.
Ik heb al linux en win2k erop gezet en daar werd ik er niet om de 10 minuten af gegooit, hierna heb ik weer een schone windows xp installatie erop gezet en nu word ik alweer om de 10 minuten van internet gegooit, echt heel irritant.
Het is echt precies 10 minuten, ik heb al naar instellingen gezocht, ik heb gewoon ingesteld dat de verbinding nooit verbroken mag worden.
Ik weet niet meer, ik denk dat het niet aan casema ligt ook al is die verbinding ook best brak met demos modem :r .
Heeft iemand dit ook wel eens gehad?

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Virusscan al laten lopen??? En adaware en cleaner (moosoft)???

USB modem? Check dan eens je powersaving opties...

Kazaa geïnstalleerd?

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
Windows installatie van nu is zo goed als kaal.
Heb er wel addaware en norton antivirus 2003 op draaien, die vinden niks.

Ohja en als ik ervanaf gegooit ben, en als ik dan weer wil verbinden dan word ik de eerste keer dat ik verbinding maak zo goed als meteen er weer vanaf gegooit, de 2e keer hou ik langer verbinding.

powersave instelling heb ik allemaal uit staan in de bios en windows, en het is geen usb modem, dit is zo'n brak modem die je op je com poort aansluit 8)7
Kazaa lite staat er nu nog niet op.

Ik heb nu me modem ff op com2 geinstalleerd ipv com1, ff testen...
Ok dat helpt ook niet, word er nog evenvaak vanaf gegooit :(

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 00:33 ]

Verwijderd

Dit heeft waarschijnlijk te maken met DHCP. (afhankelijk van je leverancier)
Bij DHCP wordt er door Windows na 6 minuten een request gedaan voor een IP adres bij de DHCP server van je provider.
Na 10 minuten krijg je dit IP adres toegekend.
Dit proces blijft zich herhalen. (Bij de meeste providers krijg je om de 10 minuten hetzelfde IP toegekend).
Windows moet deze DHCP instelling wel ondersteunen, want wanneer de request niet wordt gedaan door Windows, zal na 10 minuten je connectie eruit gegooid worden.

Succes.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 16:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik ben gaan zoeken in de services en kwam toen DHCP client tegen, deze heb ik uitgezet, en nu lijkt het probleem verholpen.
Nu word ik er nog maar om de 2 of 3 uur van internet gegooit, maar dat is normaal met casema :X gelukkig over een maandje adsl :)