[Philips 107S] Monitor wil niet van standby af

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Ik heb van iemand een monitor gehad, het is een Philips 107S (model nr: 17C2321N)

Als ik hem aan zet gaat het lampje oranje branden en de beeldbuis gaat niet aan.
Dus net of ie geen signaal krijgt.
Op de monitor kon ik helemaal niks van reset knopjes oid vinden,
aan de voorkant zitten maar 3 knoppen, zo te zien voor brightness, contrast en beeld verschuiving. En onderaan zit een zogenaamde Rotary Button.

De monitor kabel zit er aan vast en die kan ik dus niet vervangen. Hij ziet er nog wel goed uit.

Hoe kan ik hem resetten of wat kan ik proberen om hem weer "aan" te krijgen?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pollewob
  • Niet online
Het helpt ook niet als je de monitor bijvoorbeeld een dagje met de stekker uit stopcontact laat staan?

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Pollewob schreef op 24 april 2003 @ 23:11:
Het helpt ook niet als je de monitor bijvoorbeeld een dagje met de stekker uit stopcontact laat staan?
Degene van wie ik 'em heb gehad, zei dat ie normaal gesproken soms niet aan wilde maar vaak wel, en nu deed ie het dus helemaal niet meer.

Ik heb em vanmiddag gehad en net voor het eerst geprobeerd, zal hem wel ff een dagje laten staan.

• Pollewob
  • Niet online
dreeke schreef op 24 april 2003 @ 23:13:
Degene van wie ik 'em heb gehad, zei dat ie normaal gesproken soms niet aan wilde maar vaak wel, en nu deed ie het dus helemaal niet meer.
Klinkt ook als een los contactje ergens, waar precies zou ik niet weten.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

LopeZ

Too much is never enough

Wat ik wel eens geheb met een oude 14B, is dat als ik me stekker van me monitor in de videokaart plug dat ik dan één pin van de monitor in de kabel duw. Misschien dat zoiets bij jouw ook gebeurd is.

107S is een prima monitor btw, heb hem hier als 2de monitor voor dual monitor :)

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 10:51
bekijk idd alle pinnetjes op beide kanten van je VGA kabel.
Soms is er weleens 1 pinnetje naar binnen gegaan...

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Pinnetjes zien er goed uit en zitten goed.Kabel zit aan de andere kant vast aan de monitor.

Maar het lijkt er idd op dat ie geen signaal krijgt, ofdat het draadje dat dat bepaalt in de kabel los zit. (t was toch zo dat 1 van de draadjes in de kabel zorgt voor "signaal" ?)
LopeZ schreef op 24 April 2003 @ 23:23:
107S is een prima monitor btw, heb hem hier als 2de monitor voor dual monitor :)
ik heb em dus nog niet aan gehad, maar het ziet er uit als een Shadowmask schermpje uit ongeveer 1997, ruim goed genoeg dus voor 2de monitor oid :)

[ Voor 38% gewijzigd door dreeke op 24-04-2003 23:40 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Net nog eens geprobeerd, je hoort em aangaan (degauss geluid) daarna gaat het groene lampje knipperen en springt naar oranje.

• Pollewob
  • Niet online
Knipperen betekend dus dat hij geen signaal heeft, maar dat wist je al.

Zou dan ook best draadbreuk in de monitorkabel kunnen zijn, rommel eens een beetje met die draad (vooral op de plek waar die de monitor ingaat).

Of de monitor is gewoon echt overleden, dat kan natuurlijk ook.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:00

LopeZ

Too much is never enough

Nog een idee, probeer eens om je monitor kabel in wat vage posities te leggen ( helemaal omhoog/laag/links/rechts) Ik heb ooit een monitor gehad waar de kabel dus helemaal omhoog moest omdat dan een of ander contactje contact maakte :P

Heb jij trouwens de 107s met een ronde aan/uit knop of is het een lange smalle?

/edit: arg ben traag

[ Voor 4% gewijzigd door LopeZ op 25-04-2003 19:07 ]

• dreeke

dreeke

outdated icon

Topicstarter
Onderaan de monitor zit een lange smalle horizontale balk incl. powerknop.

Die andere die jij bedoelt ken ik ook, die staat hier ook nog ergens (met t ronde knopje)

Verwijderd

Ik heb identiek hetzelfde beeldscherm. ik heb er geen problemen mee. Nooit mee gehad. ik zou je op dat vlak niet kunnen helpen. sorry

Verwijderd

ik kan trouwens die knoppen niet gebeuiken want er verschijnt: OSD Main Menu Locked :s
Pagina: 1