Toon posts:

2 VPN in 1 netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik deel hier kabelinternet van Chello met een Freesco router. Ik zelf maak altijd een vpn-verbinding naar de universiteit om in te loggen op dat netwerk zodat ik mijn email met outlook op kan halen.
Nu wil mijn huisgenoot dit ook, maar dit lukt alleen als ik mijn vpn-verbinding sluit. Is er mogelijkheid om 2 vpn-verbinding in dit netwerk naar buiten te maken?

Verwijderd

Geeft eens wat meer info wat betreft je thuisnetwerk.. is wel handig :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 April 2003 @ 23:03:
Geeft eens wat meer info wat betreft je thuisnetwerk.. is wel handig :+
Freesco? Weet je daarmee niet genoeg? Of wil je meer weten...?
Het gaat in totaal om 5 computers + 1 server, we hebben een goedkoop targethubje en UTP cat 5 bekabeling... Maar daar schiet je vast niets mee op.
Wat wil je precies weten.. is wel handig :+

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

@Topicstarter: http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/2#2 Is voor de brains hier makkelijker :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Oke...
Welke protocollen gebruik je ? (TCP/IP, IPX/SPX, NetBEUI, enz.)
TCP/IP

Wat voor bekabeling gebruik je ? (UTP, Coax, Token Ring, enz.)
UTP

Controlleer ook de lampjes en lees:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/19#19
lampjes branden.. daar gaat het niet over..

Wat voor OS draai je ? (Op de diverse machines.)
Win xp op de mijne, win98 op die ander en freesco op de server

Wat voor type netwerkkaarten gebruik je ?
Ik een realtek chip dingetje, die ander een xircom laptop netwerkkaart en de server weer een goedkope realtek

Wat zit er voor de rest voor Hardware in je netwerk ? (Type Hubs, Switches, Routers, enz..)
Goedkope hub en een freesco router dus.

Wat voor overige Software gebruik je ? (Proxy/Firewall/enz)
Tja, freesco..

Wat is/zijn de foutmelding(en) die je krijgt ?
VPN-verbinding wordt maar op 1 plaats tot stand gebracht.

Wat voor stappen heb je zelf al ondernomen ?
vpn-verbinding proberen te leggen en de andere sluiten (dan lukt het dus wel)

====
Tja, ligt het nu aan mij? Maar dit voegt niks toe, de relevante informatie was al vermeld.
De vraag is nu dus of ik via de freesco router 2 (of meer) vpn verbindingen kan maken (naar dezelfde server toe dus, vpn.tue.nl)

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:07
Ik heb hier precies hetzelfde probleem. Ik denk dat dit aan freesco ligt, en ga binnenkort eens wat andere routersoftware uitproberen. Ik heb namelijk een vermoeden dat het met coyote linux wel moet werken. Maar ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. (moet nog een geschikt tijdstip vinden om offline te gaan)

Engineering

Verwijderd

Topicstarter
Help help!!

Verwijderd

Begrijp ik het nu goed dat je die VPN vanaf de client (dus vanaf je XP machine) opzet???
En dat hij alleen een VPN kan opzetten vanaf zijn Win98 machine wanneer jij jou VPN vanaf XP hebt afgesloten.....
[correct me if I'm wrong]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 11:46:
Begrijp ik het nu goed dat je die VPN vanaf de client (dus vanaf je XP machine) opzet???
En dat hij alleen een VPN kan opzetten vanaf zijn Win98 machine wanneer jij jou VPN vanaf XP hebt afgesloten.....
[correct me if I'm wrong]
Ja, ik zet de vpn-verbinding op vanaf de client, de xp-machine. En dat lukt alleen als de vpn-verbinding vanaf de andere client in ons netwerk (de win98 computer) gesloten is.
En andersom geldt dus hetzelfde.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Waarschijnlijk ondersteund Freesco niet meer dan 1 vpn sessie..

Met mijn debian router kan ik ook maar met 1 vpn ingelogd zijn (naar hetzelfde IP)

• Tupolev
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 19:07
Tupolev schreef op 26 april 2003 @ 11:40:
Ik heb namelijk een vermoeden dat het met coyote linux wel moet werken. Maar ik heb dit nog niet uitgeprobeerd. (moet nog een geschikt tijdstip vinden om offline te gaan)
OK ik heb nu coyote getest, en daar werkt het ook niet mee. Ik denk dat de enige oplossing is om de VPN verbinding op de router op te zetten, ipv op de client.

Engineering

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nu werkend. Maar dan moet 1 client gebruik maken van PPTP en de andere client van IPSec. Misschien dat er dan zelfs nog meer clients op kunnen, want bij IPSec kun je ook nog een andere poort invullen.

Verwijderd

nvm

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 16:17:
Ik heb het nu werkend. Maar dan moet 1 client gebruik maken van PPTP en de andere client van IPSec. Misschien dat er dan zelfs nog meer clients op kunnen, want bij IPSec kun je ook nog een andere poort invullen.
Ik heb dit eindelijk eens getest, maar IPSec werkt alleen op poort 10000 en niet op een andere poort (bijvoorbeeld 10001).
Pagina: 1