Toon posts:

Casema - Draytek 2300

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom niet op Casema dmv 2300.

Heb hier al alles dmv ingesteld:
http://www.draytek.nl/rou...300&fw=2.2.2&telco=casema

Heb ik tussen de COM21 en de Draytek 2300 een croscable nodig of niet?

Verwijderd

Ja je hebt een crosscable nodig.. alleen vrij dure routers/modems kunnen met beide soorten kabels overweg.

Verwijderd

volgens mij heb je die crosscable wel nodig weet het niet zeker uit me hoofd maar je kan het altijd proberen. als de kabel goed is cross of straight moet je op je draytek of com21 toch wel een lampje hebben branden :)

Verder weet ik niet of de 2300 ook pppoe ondersteunt, de 2200 serie wel :(

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De DrayTek 2300 is zo'n router die met beide soorten kabels overweg kan. Zo zit er tussen mijn Com 21 (Chello) modem en de router een straight kabel en vanaf de router naar m'n laptop een cross kabel. Werkt prima. :)

Verwijderd

jradelaar schreef op 24 april 2003 @ 23:04:
De DrayTek 2300 is zo'n router die met beide soorten kabels overweg kan. Zo zit er tussen mijn Com 21 (Chello) modem en de router een straight kabel en vanaf de router naar m'n laptop een cross kabel. Werkt prima. :)
jij begrijpt er niks van, De cross kabel naar je laptop zit dan in je uplink port. wat hierboven genoemd word is dat de port op een duurde router autosensing is. dus je kan er een croscable of een straight cable inpluggen het maakt voor hem niet uit wat er aan de andere kant hangt. de router zorgt ervoor dat de verbinding goed is.

als jij op dat portje een striaght cable doet naar je laptop werkt het namelijk niet :)

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 april 2003 @ 23:08:
[...]

jij begrijpt er niks van, De cross kabel naar je laptop zit dan in je uplink port. wat hierboven genoemd word is dat de port op een duurde router autosensing is. dus je kan er een croscable of een straight cable inpluggen het maakt voor hem niet uit wat er aan de andere kant hangt. de router zorgt ervoor dat de verbinding goed is.

als jij op dat portje een striaght cable doet naar je laptop werkt het namelijk niet :)
Als ik op dat portje een straight kabel gebruik naar m'n laptop werkt het net zo goed. :)

Verwijderd

jradelaar schreef op 24 April 2003 @ 23:09:
[...]

Als ik op dat portje een straight kabel gebruik naar m'n laptop werkt het net zo goed. :)
sorry mijn fout 8)7 het geld alleen voor de switch: Built-in 4-port Ethernet Switch with Auto cross over capability.

Verwijderd

Ik ondersteun de stelling van Draco.

Vanuit een modem gebruik een straight utp kabel die naar de Wan conector van de router gaat.

De poorten (in mijn geval van een Vigor 220E 4 stuks) zij allemaal autosensing en je gebruikt voor die poorten naar de diverse computers ook gewoon een straight utp kabel.

of heb ik nu een belangrijke ontwikkeling gemist??

Mijns inziens zie ik dan niet de noodzaak om specifiek cross kabels te gebruiken als je het met standaard kabels ook af kan.

Ik bedoelde met het ondersteunen van Draco zijn eerste opmerking.
Ik kan niet zeggen dat ik echt achter de tweede sta.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 00:51 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Topicstarter: Check of het WAN lampje brand. Zoja, dan is alles goed aangesloten, zonee: Pak toch eens een normale utp kabel. De WAN poort zal niet automatisch je kabel herkennen, en zelf switchen. Dat kan alleen de LAN poort(en).
Pagina: 1