Vreemde storing vandaag met XS4ALL Fast-ADSL

Pagina: 1
Acties:

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Vandaag hebben wij, en met ons nog een heel aantal andere bedrijven hier op het industrieterrein, last gehad van een vreemde storing.

Ieder bedrijf dat een fast-adsl aansluiting heeft bij XS4All, en wat in Raalte op het industrieterrein zit (oa Salland Automatisering, Global Minds), kon geen enkele DNS-server bereiken.

Terwijl de rest van Nederland gewoon alle DNS-servers kon bereiken (onze servers op de ams-ix hadden nergens last van), konden wij alleen maar IP-adressen bezoeken. Heel vervelend, als je bijna alleen maar online werkt.

Heeft er iemand ervaring met dit probleem?

Ow ja, we hebben ook andere DNS-servers geprobeerd (@Home, onze eigen DNS), maar ook dit mocht niet baten...

Ook XS4All kon ons niet vertellen wat er aan de hand was, en ook niet wanneer het opgelost zou zijn...

Vaag, of niet?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-05 10:52

gerhald

:P

jah ik heb dit probleem ook ik kan nog wel op got komen maar daar houd het mee op ik heb me laten vertellen door een 2e lijns medewerker van plannet dat er een router in zwolle verkeert geflachst was door kpn en waar door iedereen die adsl in raalte heeft geen verbinding meer heeft en ze zijden ook nog als het groot was dan hadden we geluk dat het ongeveer morgen avond over zouw zijn maar dat konden ze niet met zeker heid zeggen het kon ook eerder overzijn.

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 13:15

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Hmmm... Dat je nog wel op GoT kan komen verbaasd me dan, want ook dit adres moet toch via een DNS vertaald worden...

Of tik je rechtstreeks het IP van GoT in in je browser?

Ik hoop wel dat het snel voor mekaar is, zonder internet zijn wij nergens (als web-bedrijf zijnde)...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."