Flavio schreef op 25 april 2003 @ 19:40:
Mijn IIyama 4831D heeft een DVI-D en geen DVI-I aansluiting. Kan dat nog incompatibiliteitsproblemen opleveren bij aanschaf van een geschikte VGA kaart? De DVI kabel zit bij de monitor maar past een DVI-D kabel ook op een DVI-I aansluiting van een VGA kaart? Ik zat zelf te denken aan een kaart gebaseerd op de FX5200 chipset, ASUS V9520 of MSI FX-5200TRD. Voor zover ik het heb kunnen vinden ondersteunt deze chip ook 1600x1200 via de DVI aansluiting.
Flavio
Plaatje uit
TFT/Gamen - the final episode part 4.
DVI-I uitgang is hybride: ditigaal èn analoog tegelijk.
DVI-D is alleen digitaal
DVI-A is alleen analoog
Een videokaart met DVI uitgang heeft tegenwoordig (vrijwel) altijd type DVI-I.
Voor een DVI-I uitgang geldt:
- Daar kan je door een DVI-A <--> VGA kabel een gewone monitor aan hangen (of door een converter van DVI-I naar VGA en dan VGA <--> VGA) en dan gebruik je het analoge signaal.
- Daar kan je een DVI-D <--> DVI-D kabel aan hangen voor een digitaal signaal naar je TFT scherm. Dan moet je TFT scherm een DVI-D of DVI-I aansluiting hebben en gebruik je dus het digitale signaal.
- Daar kan een DVI-I <--> DVI-I kabel aan, als je TFT scherm een DVI-I aansluiting heeft, voor beide signalen tegelijk.
Bent u daar nog ??
En heb je een videokaart met VGA aansluiting, dan kan je die dus via
VGA <--> DVI-A nog altijd aansluiten op een TFT scherm met DVI-I ingang, of de VGA ingang van je TFT scherm, als die er een opzit.
(En erhh, lees de FAQ nog eens over berichten posten: het is gebruikelijk om je posts
niet te ondertekenen. Dus je kan je naam gewoon weglaten, bij iedere post staat toch wel de afzender.)
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE