Wel/Niet internet

Pagina: 1
Acties:

• kramon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:30
We hebben hier chello kabel liggen en daar hangen 2pc's aan, via een e-tech router. Alles werkte altijd ok, tot vanavond. De ene pc (xp+sp1) doet het gewoon, alleen de andere (98se) doet heel wazig. Ik kan nog wel sites pingen en tracen, maar internet explorer geeft geen sites weer. Als ik naar www.chello.nl ga vind ie het ip van de site (dat zie je dan onder in de statusbalk), en hij zit dan ook op de site, maar dan geeft ie de error pagina: pagina niet gevonden. Hij laat dus geen site zien.

Firewall heb ik al uitgezet, helpt ook niet.

Alle instellingen staan naar mijn weten goed. Ik weet me geen raad meer.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41

Frostbite

🤦🏻‍♂️

lijkt me iets van DNS op de 98 pc.

Misschien dat je TCP/ip kan herinstalleren op de 98 machine.

Zie reactie hierboven :)

[ Voor 13% gewijzigd door Frostbite op 24-04-2003 21:45 ]

🎮 Steam
💻AMD 9800X3D
📱 Samsung Galaxy S25+

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Andere browsers werken wel?

• cyspoz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-07 08:00

cyspoz

Relaxed, het zijn maar 1 en 0

Sc0rPi0N schreef op 24 April 2003 @ 21:43:
lijkt me iets van DNS op de 98 pc.

Misschien dat je TCP/ip kan herinstalleren op de 98 machine.

Zie reactie hierboven :)
Als hij aangeeft dat de pc wel het ip kan vinden na een dns lookup dan is die wel in orde. Check anders eens je settings van IE

• kramon
Oh shit sorry. Helemaal die faq vergeten in software algemeen. Ik ben nu die oplossing van de faq aan het proberen, hopelijk werkt het :)

• kramon
Nu heb ik die hele computer verneukt. Ik kan niet meer opstarten: windows is niet juist geconfigureerd?

Ik kan niet eens in veilige modus opstarten (moest toch met f5 of f9 bij het booten?) :S :S

Verwijderd

Hmmz ik heb dat ook eens aan de hand gehad, ik kon me servers pingen maar men Browser was FU (omdat ik niet wist wat heb k maar opnieuw setup gedaan, en toen deed ie t wel weer) Jah als je soms beetje ligt aan te pleuren verneuk je de hele zooi (dus maak een restore disc ofzo, of een ghost ;) )

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

F8 bij het booten

Wat heb je aangepast allemaal? Toch niet meer verwijderd dan wat er in de FAQ staat hoop ik? Je kunt een oud register terugzetten door data.da0 en user.da0 (ofzo, moet je maar even zoeken :P) terug zetten over data.dat en user.dat te kopieren. Bestandsnamen weet ik niet meer zeker, dat moet je even nazoeken :).

Verwijderd

KRaMoN schreef op 24 April 2003 @ 22:41:
Nu heb ik die hele computer verneukt. Ik kan niet meer opstarten: windows is niet juist geconfigureerd?

Ik kan niet eens in veilige modus opstarten (moest toch met f5 of f9 bij het booten?) :S :S
probeer eens f8 dan gaat het beter werken dacht ik zo

te traag met typen, hhhhhmmmm schoevers opleiding maar gaan volgen denk ik

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 22:49 ]

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
Compubiter schreef op 24 April 2003 @ 22:46:
F8 bij het booten

Je kunt een oud register terugzetten door data.da0 en user.da0 (ofzo, moet je maar even zoeken :P) terug zetten over data.dat en user.dat te kopieren. Bestandsnamen weet ik niet meer zeker, dat moet je even nazoeken :).
system.da0 en user.da0 is voor win95

in win 98 doe je in DOS scanreg /restore == vaak de redding

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:24
of gewoon win98 herinstalleren, want gezien je probleem is dat wel nodig :)

I want to live forever, so far.. so good.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01:37

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Voor als je je pc weer aan de praat hebt: misschien dat je (indien zo ingesteld) een vinkje moet weghalen bij 'Internet-opties' > tabblad 'Verbindingen' > knop 'LAN-Instellingen' > 'Instellingen van Internet Explorer automatisch overnemen'.

Heeft bij mij nog wel eens verschil gemaakt tussen 'Pagina niet kunnen vinden' wel kunnen internetten.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:28

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

als je geen DNS-probleem heb maar t lijkt wel zo(IE), dan kan t ook aan crap als NewDot.dll liggen (werkt fijn tot er errors/bugs/fouten in komen..) of andere meuk dat met kazaa,imesh, etc mee kan komen.

ma ma ma ma ma macron one

• kramon
't lieve ding deed niks meer :P Ik heb windows xp op dezelfde partitie gegooid en had direct internet enzo. Even alle documenten gerarred en geupload. Het viel me trouwens mee hoe snel xp draait op die oude bak (celeron 433, 64mb).

Het hele register is gewoon compleet verrot geweest. Die windows install stond er namelijk al zo'n 3-4 jaar op :) M'n zus is een beetje terughoudend in reinstalls enzo :P (tis haar pc). Maar alles werkt weer lekker enzo. Het register terugzetten had waarschijnlijk wel gewerkt btw. Thanks voor jullie steun en hulp :)

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13:24
toch knap dat een win98 installatie het 3-4 jaar volhoud, ik vond 2 jaar altijd al veel voor win98 :)

I want to live forever, so far.. so good.

Pagina: 1