2 monitoren en oude PCI videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb 2 PC's, eentje met een 17" TFT en eentje met een 15" TFT. Nu willen we mischien die 15" TFT upgraden naar een 17" TFT, en hou ik dus mooi een 15" flatpaneltje over.
Mijn PC heeft een Geforce 4 MX 440 kaartje erin zitten, en 2 PCI sloten beschikbaar.

Kan ik een oud PCI videokaartje opsnorren en die als tweede display gaan gebruiken? Het hoeft in principe alleen maar een kaartje te zijn die 1024x768 aankan in 16 bit kleur ofzo, dus ik heb nog wel wat in de oude doos liggen. (Ik wil em eigenlijk alleen gebruiken om chat windows van IRC, en wat andere niet echt grafisch vretende windows inzitten)

Verder is het wel zo dat ik de monitoren op verschillende resoluties wil laten draaien. Mijn 17" TFT op 1280x1024 en die 15" dus op 1024x768 omdat de fabriek ze nou eenmaal met zoveel beeldpuntjes leverd

Maar gaat dat ook werken? Ik draai Windows XP, dus dat zou geen probleem mogen zijn.

Gaat dit, kan dit, wil dit? Zo ja, zijn er ook PCI Videokaarten met TV tuner ingebouwd zodat ik af en toe de TV kan aanzetten op dat tweede scherm? Had ATI niet zoiets met All-In-Wonder ofzo?

Commentaar gaarne!

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Ja, dit kan. Werk zelf ook met een GeForce 3 Ti200 icm. met een S3 Virge 2 mb ofzo :P Gaar kaartje, maar o zo handig met 3ds max tuts enzo.

Verder kan je verschillende resoluties gewoon en met dat TV Tuner verhaal heb ik geen ervaring.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

volgens mij pakt de TV tuner standaard de primaire videokaart, en werkt deze niet zomaar op het tweede scherm.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit is nou echt een zoekvraagje, vragen over Dual monitoren zijn al erg vaak gesteld, en zie ook Misschien tijd voor een dual monitor FAQ?, daar staat heel veel info in :)

Dit topic is gesloten.