automatisch uitloggen win2k standalone bak

Pagina: 1
Acties:

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Topicstarter
Ik ben naarstig op zoek naar een progje dat net als je onder winXP automatisch de mogelijkheid geeft om als andere user op die bak in te loggen.

Het is voor een familie met een behoorlijk stel (vrij domme) kids, onderlige ruzie dat men in elkaars bestanden zat te lezen etc -> win2k erop gezet. Nu blijkt dat men te stom is om uit te loggen als ze de computer verlaten, en dus lockt hij de desktop. Komt het volgende kind, hoppa stekker eruit omdattie anders niet in kan loggen onder de eigen naam.

Is er zoiets dat dat gebruik van meerdere userts "tegelijk" mogelijk maakt of -wat al afdoende is- de huidige user gewoon na een uur ongebruikt te zijn uitlogd?

Alles wat ik mbv de search heb kunnen vinden gaat over of op een bepaalde tijd uitzetten, of uit het netwerk knikkeren / niet toestaan tussen dan en dan ingelogd te zijn. Dat gaat dus niet op omdat het om een standalone bak gaat.
WinXp erop doe ik liever niet omdat het zo'n ranzige hp bak is waarvoor de drivers lang niet allemaal geleverd worden (te oud en altijd alleen met win98 geleverd). Geheugen is ook niet veel, dus ik vrees dat xp te traag zal lopen en bovendien werkt alles nu lekker, dus met een dergelijk tooltje zou ik het meest geholpen zijn

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

Hmm, leuk probleem, denk niet dat er een proggie voor is om meerdere mensen ingelogd te laten op w2k :(

Om mensen naar een uur uit te laten loggen is wel een optie voor denk ik.

Download het programmatje logoff.zip(ffe googelen) en knoop die aan je screensaver door het uitgepakte bestand te renamen naar logoff.scr en hem in winnt/system32 te gooien

Dat zou moeten werken denk ik :7

(als het nou een w2k server was dan kon je het wel instellen in AD)

Succes!!(en laat ffe horen of het gelukt is)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Topicstarter
mm, kan dat zomaar dan, een exe als .scr laten runnen? ga ik proberen binnenkort als ik daar weer ben. Had al wel gedacht aan zo'n dll-aanroep, maar ik zou niet weten hoe ik die na idle time aan moest roepen

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hufkes schreef op 24 April 2003 @ 22:20:
mm, kan dat zomaar dan, een exe als .scr laten runnen? ga ik proberen binnenkort als ik daar weer ben. Had al wel gedacht aan zo'n dll-aanroep, maar ik zou niet weten hoe ik die na idle time aan moest roepen
Dat kan gewoon, een exe en een scr zijn namelijk beide gewoon executables