Toon posts:

[html - php] path name ingeven (te zoeken vanaf index.htm)

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb hier een klein (waarschijnlijk zeer simpel) probleem maar ik vind geen oplossing. Ik ben bezig aan een site index.htm die bestaat uit drie frames die geladen worden. Alleen de middenste wordt gebruikt zodat de site op alle resoluties in het midden staat.

In die index.htm wordt in home.php geladen. Het is php omdat ik telkens een include gebruik om de hoofding va de site erop te plaatsen (hoofding + menu). Die menu is een dhtml gebeuren. Alles werkt perfect maar het probleem is dat het alleen werkt als ik de pathname ingeef op deze manier

src="menu/menu.htm"

nu wil ik dat hij de pathname begint aan het begin van de site. Ik dacht dat het zo was maar dat werkt niet

src="../menu/menu.htm"

Zodat het geen enkel belang heeft waar de pagina zich bevindt, hij zal steeds de menu kunnen laden omdat hij aan het begin van de pagina begint te zoeken. Dit werkt echter niet. Kan er iemand helpen?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

src="/menu/menu.htm" gaat naar de root van de site. ../ gaat één map naar boven.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Topicstarter
dan werkt het nog niet. src="/menu/menu.htm" gaat die naar het begin van de pagina? (index.htm dus) of gaat hij naar het begin van alle mappen. De site draait namelijk op een server waar nog andere toepassingen op draaien. Ze zit volledig in de map html maar ik denk niet dat dit veel belang heeft.

Misschien even ter verduidelijking:

- index.htm
- home.php
- menu
.......- menu.htm

uiteraard werkt hier src="menu/menuhtm" ook maar als het iets ingewikkelder wordt waarschijnlijk niet meer

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2003 21:24 ]

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
zolang je het doelbestand en het menu bestand op dezelfde plekken houdt kun je je src ook hetzelfde houden. Er is geen manier om dit automatisch terug te vinden. Tenzij je een php script maakt wat je www directoy doorzoekt op menu.html

• beetle71
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 17:05
Als je de source een volledig path geeft heb je je probleem ook opgelost.
code:
1
src="http://www.server.nl/html/menu/menu.htm"

Verwijderd

beetle71 schreef op 24 April 2003 @ 21:45:
Als je de source een volledig path geeft heb je je probleem ook opgelost.
code:
1
src="http://www.server.nl/html/menu/menu.htm"
Wel volstrekt onherbruikbare code overigens

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Zo moeilijk is het toch niet?

/blaat -> path vanaf wwwroot van de website
./blaat -> path vanaf huidige dir (== blaat, zonder de ./ dus)
../blaat -> path vanaf onderliggende dir
../../blaat -> path vanaf 2 onderliggende niveau's etc
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.