[router] Geen hostname, geen sharetoegang

Pagina: 1
Acties:

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Situatieschets:
3 PC's op een Linksys BEFW11S4 router.
• PC1: AthlonXP1800 @ WinXP @ Realtek RT8139 10/100 NIC
• PC2: Siemens MMBox @ Win98 @ Onboard 10/100 NIC
• PC3: Compaq Armada E500 @ WinXP @ NetGear PCMCIA Wireless

Ik kan wel vanaf PC1 en PC3 PC2 benaderen, maar vanaf PC1 niet naar PC3 en andersom ook niet..
Ook geeft de router geen hostname weer voor PC1 bij DHCP Clients, terwijl ik die daar wel ingesteld heb. Ik kan overigens wel pingen naar de hostname van PC1.

Als ik gewoon naar \\PC1 ga vanaf PC3, krijg ik een foutmelding dat ik geen permissies heb, terwijl dit vroeger wel werkte.
File and Printer sharing staat aan op beide machine's, op beide machine's staan dezelfde accounts met dezelfde passwords.

Iemand ideeën waarom?

Edit: De foutmelding die ik krijg, sorry voor de compressie:
Afbeeldingslocatie: http://www.smsmonster.nl/files/fout.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door insan1ty op 24-04-2003 21:16 ]

Verwijderd

Ik kan wel vanaf PC1 en PC3 PC2 benaderen, maar vanaf PC1 niet naar PC3 en andersom ook niet..
???
pc1->pc3 wel
pc1<-pc3 niet
pc1->pc3 niet
???
Ook geeft de router geen hostname weer voor PC1 bij DHCP Clients, terwijl ik die daar wel ingesteld heb. Ik kan overigens wel pingen naar de hostname van PC1.
Komt waarschijnlijk omdat deze nergens in een dns wordt geregistreerd. Je werkstation vindt hem wel dmv een netbios lookup.

Probeer eens op ip (\\192.168.0.x) en kijk je rechten nog een keer goed na.

Verwijderd

heeft met je shares onder XP te maken, je moet hier toch zonder account opkomen om alleen te lezen. kijk ff in de eigenschappen van je share hoe de rechten hier staan

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

welk OS :?

Bij w2k & wxp moet je wel de gast-account in combo. met je shares activeren om je shares via het netwerk beschikbaar te maken, ongeacht de restricties die je aan de shares toekent.

ff onder users dus het gebruik van de gastaccount aanvinken op alles PC's :)

[ Voor 27% gewijzigd door aardbeix15 op 24-04-2003 23:44 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

aardbeix15 schreef op 24 April 2003 @ 23:43:
welk OS :?

Bij w2k & wxp moet je wel de gast-account in combo. met je shares activeren om je shares via het netwerk beschikbaar te maken, ongeacht de restricties die je aan de shares toekent.

ff onder users dus het gebruik van de gastaccount aanvinken op alles PC's :)
Yups dat is het, of simple sharing uitzetten op de XP machines en wat usernames aanmaken op die bakken. Als security geen issue is dan gewoon het anonymous account openen smijten.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op beide pc's staat de Guest account aan, maar het rare is dus dat als ik \\192.168.1.100 [ip van PC1] intyp, dan krijg ik de foutmelding al. Dus ik krijg niet eens een leeg scherm of alleen de printers/scheduled tasks te zien.

pc1->pc2 wel
pc3->pc2 wel
pc1<-pc3 niet
pc1->pc3 niet
Pagina: 1